Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den perfekte pendlerbil

sxs

Anbefalte innlegg

Alfa Romeo ville vært mitt valg om det var jeg som skulle kjøpt bil i hvert fall. Glimrende kjøreegenskaper, spreke motorer, godt utseende og entusiastpreg er ting jeg setter pris på i hvert fall. 0-100 på 8,6 sekunder burde være tilstrekkelig for de fleste.

Test fra DinSide.no

Men hvis du skal cruise i 120-140 midt på natta ville jeg investert i noen skikkelige ekstralys med xenon, de originale lysene på 156 er ikke klassens beste akkkurat.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med en bmw 5-serie e34..

får dei ganske rimlige, med bra motorer, en 525 er grei den, å cruse farten skal den fint klare :grin:

dersom du vil ha større finner du jo 530 og 535 også, men dei er nok ikke så snille med forbruket på mila..

Lenke til kommentar

Mercedes E-Klasse!

I denne kan du sluke mil på mil uten å merke at du blir trøtt og sliten. Har selv en rimelig sportslig oppsatt bil, og litt over 1time i bak rattet i denne gjør meg rimelig ukonsentrert.

Dessuten har E-klasse et klassisk og elegant utseende.

Lenke til kommentar
Men Alfa Romeo T-spark høres fin ut. Hvordan er forbruket på disse da?

Ifølge tester skal den klare rundt 0,7 på mila på langkjøring. Det syns jeg slett ikke er så ille. Blir jo noe annet hvis du har tenkt å gi flatt jern hele tida, men Alfaer er glade i turtall, så det er jo bare moro. ;)

Hvis du tar en titt på http://www.alfa156.net/ vil du finne en av de mest omfattende sidene om 156. Her finner du det meste man trenger å vite og ikke ønsker å vite om denne bilen.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Følgende biler er aktuelle:

Nissan 200sx s13

Golf 3 vr6 /4 gti

Passat 1,8t / 1,9tdi

Alfa Romeo 156 1,8 - 2,0 TS

Honda Civic VTi

Audi TurboQuattro

Hva bør jeg sile ut? Håper noen her kan fortelle meg hva jeg bør velge av disse bilene:)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sjekket, men om du får en Mondeo som er nyere enn 2003/2004 modell til din pris, så vil jeg si at dette er en ypperlig pendlerbil. Bilen har dårligere rykte når det gjelder driftssikkerhet enn hva som reelt er tilfelle.

Kjøreegenskapene er super. Ingen bil bedre chassisavsteming pr krone enn Mondeo.

Lenke til kommentar
Følgende biler er aktuelle:

Nissan 200sx s13

Golf 3 vr6 /4 gti

Passat 1,8t / 1,9tdi

Alfa Romeo 156 1,8 - 2,0 TS

Honda Civic VTi

Audi TurboQuattro

Hva bør jeg sile ut? Håper noen her kan fortelle meg hva jeg bør velge av disse bilene:)

Flere av bilene her er i mine øyne absolutt ikke biler jeg ville kjørt langt med, altså ingen cruisebiler. Er det aksellerasjon du egentlig er ute etter?

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville valgt noen av de bilene i lista de som en cruisebil jeg heller. Noen av de er tøffe, men langt i fra cruisebiler.

Hva med noe amerikansk? Chrysler/Dodge? Stratus? De har ingen problemer med å holde en relativt høy cruisehastighet (sett i forhold til fartsgrenser, pluss litt ekstra), komforten er på topp - og de er billige. Deler KAN i noen tilfeller være litt vanskelige å få tak i, men de er ikke spesielt dyrere enn andre bilslag.

Bare for å nevne et eksempel, du får de langt billigere enn denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde. DET er langt mer en cruisebil enn de du har listet opp.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Vet jeg er kravstor, men dere skjønner. Vil gjerne ha litt gamp under panseret i tilfellet jeg skal kjøre forbi noen, + at jeg skal dra damer når jeg stopper på bensinstasjonen for å fylle.. hehe

Men de to viktigste punktene er kjøreegenskaper og pris/billig i drift.

Helst litt kul å da.. Vanskelig dilemme detta

Lenke til kommentar
Vet jeg er kravstor, men dere skjønner. Vil gjerne ha litt gamp under panseret i tilfellet jeg skal kjøre forbi noen, + at jeg skal dra damer når jeg stopper på bensinstasjonen for å fylle.. hehe

Du vil at damene skal bli intr. i deg pga. bilen din? Stakkars deg

Lenke til kommentar

Du vil at damene skal bli intr. i deg pga. bilen din? Stakkars deg

Du forstår ikke ironi? Stakkars deg

Lenke til kommentar

Gikk tydligvis ikke an å komme med en fleip her .

Kjøpe en stratus og setter et lysende kors på taket;)

Passat 1,8 turbo med IC og større turbo, der har vi bilen tenker jeg!

Takk for forslag folkens, spesielt til han som kom med forslaget om Alfa Romeo, den likte jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...