Magnum p.i. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Alfa Romeo ville vært mitt valg om det var jeg som skulle kjøpt bil i hvert fall. Glimrende kjøreegenskaper, spreke motorer, godt utseende og entusiastpreg er ting jeg setter pris på i hvert fall. 0-100 på 8,6 sekunder burde være tilstrekkelig for de fleste. Test fra DinSide.no Men hvis du skal cruise i 120-140 midt på natta ville jeg investert i noen skikkelige ekstralys med xenon, de originale lysene på 156 er ikke klassens beste akkkurat. Endret 21. juli 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
ruuben Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 hva med en bmw 5-serie e34.. får dei ganske rimlige, med bra motorer, en 525 er grei den, å cruse farten skal den fint klare dersom du vil ha større finner du jo 530 og 535 også, men dei er nok ikke så snille med forbruket på mila.. Lenke til kommentar
sxs Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Bmw er tunge biler, etter min smak uaktuell dessverre:P Men Alfa Romeo T-spark høres fin ut. Hvordan er forbruket på disse da? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Mercedes E-Klasse! I denne kan du sluke mil på mil uten å merke at du blir trøtt og sliten. Har selv en rimelig sportslig oppsatt bil, og litt over 1time i bak rattet i denne gjør meg rimelig ukonsentrert. Dessuten har E-klasse et klassisk og elegant utseende. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Men Alfa Romeo T-spark høres fin ut. Hvordan er forbruket på disse da? Ifølge tester skal den klare rundt 0,7 på mila på langkjøring. Det syns jeg slett ikke er så ille. Blir jo noe annet hvis du har tenkt å gi flatt jern hele tida, men Alfaer er glade i turtall, så det er jo bare moro. Hvis du tar en titt på http://www.alfa156.net/ vil du finne en av de mest omfattende sidene om 156. Her finner du det meste man trenger å vite og ikke ønsker å vite om denne bilen. Endret 21. juli 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
sxs Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Følgende biler er aktuelle: Nissan 200sx s13 Golf 3 vr6 /4 gti Passat 1,8t / 1,9tdi Alfa Romeo 156 1,8 - 2,0 TS Honda Civic VTi Audi TurboQuattro Hva bør jeg sile ut? Håper noen her kan fortelle meg hva jeg bør velge av disse bilene:) Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Vill hvertfall si at 200sx og vr6 er vell veldig slitne. (Hardt kjørt som oftest) Endret 22. juli 2008 av bebeluv Lenke til kommentar
vikenes10 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Nå har jeg ikke sjekket, men om du får en Mondeo som er nyere enn 2003/2004 modell til din pris, så vil jeg si at dette er en ypperlig pendlerbil. Bilen har dårligere rykte når det gjelder driftssikkerhet enn hva som reelt er tilfelle. Kjøreegenskapene er super. Ingen bil bedre chassisavsteming pr krone enn Mondeo. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Følgende biler er aktuelle: Nissan 200sx s13 Golf 3 vr6 /4 gti Passat 1,8t / 1,9tdi Alfa Romeo 156 1,8 - 2,0 TS Honda Civic VTi Audi TurboQuattro Hva bør jeg sile ut? Håper noen her kan fortelle meg hva jeg bør velge av disse bilene:) Flere av bilene her er i mine øyne absolutt ikke biler jeg ville kjørt langt med, altså ingen cruisebiler. Er det aksellerasjon du egentlig er ute etter? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Tror ikke jeg ville valgt noen av de bilene i lista de som en cruisebil jeg heller. Noen av de er tøffe, men langt i fra cruisebiler. Hva med noe amerikansk? Chrysler/Dodge? Stratus? De har ingen problemer med å holde en relativt høy cruisehastighet (sett i forhold til fartsgrenser, pluss litt ekstra), komforten er på topp - og de er billige. Deler KAN i noen tilfeller være litt vanskelige å få tak i, men de er ikke spesielt dyrere enn andre bilslag. Bare for å nevne et eksempel, du får de langt billigere enn denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde. DET er langt mer en cruisebil enn de du har listet opp. Endret 22. juli 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Stratus er jo kjent for å gå i stykker bare du ser litt stygt på den.. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Tror det er veldig delte meninger om det. De første hadde en del problemer. De siste, fra 2000 og 2001 er ikke sammenlignbar med de første fra 96/97. Lenke til kommentar
sxs Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Vet jeg er kravstor, men dere skjønner. Vil gjerne ha litt gamp under panseret i tilfellet jeg skal kjøre forbi noen, + at jeg skal dra damer når jeg stopper på bensinstasjonen for å fylle.. hehe Men de to viktigste punktene er kjøreegenskaper og pris/billig i drift. Helst litt kul å da.. Vanskelig dilemme detta Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Vet jeg er kravstor, men dere skjønner. Vil gjerne ha litt gamp under panseret i tilfellet jeg skal kjøre forbi noen, + at jeg skal dra damer når jeg stopper på bensinstasjonen for å fylle.. hehe Men de to viktigste punktene er kjøreegenskaper og pris/billig i drift. Helst litt kul å da.. Vanskelig dilemme detta Du vil at damene skal bli intr. i deg pga. bilen din? Stakkars deg Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Vet jeg er kravstor, men dere skjønner. Vil gjerne ha litt gamp under panseret i tilfellet jeg skal kjøre forbi noen, + at jeg skal dra damer når jeg stopper på bensinstasjonen for å fylle.. hehe Men de to viktigste punktene er kjøreegenskaper og pris/billig i drift. Helst litt kul å da.. Vanskelig dilemme detta Du vil at damene skal bli intr. i deg pga. bilen din? Stakkars deg Du forstår ikke ironi? Stakkars deg Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Og du mener da at man kan dra damer ved bensinpumpa med en... *trommevirvel*... Golf? ... eller en Passat? Lenke til kommentar
sxs Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Gikk tydligvis ikke an å komme med en fleip her . Kjøpe en stratus og setter et lysende kors på taket;) Passat 1,8 turbo med IC og større turbo, der har vi bilen tenker jeg! Takk for forslag folkens, spesielt til han som kom med forslaget om Alfa Romeo, den likte jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå