Gå til innhold

Kjøre program i wine, direkte via smb

Anbefalte innlegg

Er det mulig og gjøre dette?

jeg har mountet ett par smb-delinger, og ønsker og kjøre et program som ligger i en av disse, men det ser ut som wine kopierer filene over til min home folder og kjører det derfra.

Er det mulig og få wine til å kjøre det direkte, istedet for å kopiere det?

Tingen er at det er flere brukere av programmet, og programmet oppdateres av alle brukerene, om det ligger i min home folder vil det ikke fungere som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært kjekt med NFS, men jeg holder serveren slik den er nå, alle bruker windows her likevel, bare jeg som ønsket og få det til å fungere med linux, siden jeg trives best med det.

Tipper jeg hadde fått mange sure kolleger etter meg hvis jeg hadde lagt inn linux på serveren og ingenting fungerer slik det har pleid og gjøre :p

Lenke til kommentar

Det fungerer fint og kjøre programmet hvis jeg høyreklikker og velger "Open With "wine Windows Program loader"" i nautilus

Men det virker ikke hvis jeg kjører den fra en terminal slik: wine /sti/til/der/jeg/har/mountet/programmet.exe

Hva er forskjellen? jeg trodde det var det samme...

EDIT:

never mind, fungerte bra hvis jeg kjører changedir til samme mappe som programmet ligger i, før jeg kjører den med wine :)

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...