Firesky Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Er det mulig og gjøre dette? jeg har mountet ett par smb-delinger, og ønsker og kjøre et program som ligger i en av disse, men det ser ut som wine kopierer filene over til min home folder og kjører det derfra. Er det mulig og få wine til å kjøre det direkte, istedet for å kopiere det? Tingen er at det er flere brukere av programmet, og programmet oppdateres av alle brukerene, om det ligger i min home folder vil det ikke fungere som det skal. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hvordan har du mountet smb-shares? Er det skikkelig mountet skal ikke noe kopieres før kjøring, da wine vil se smb-sharen som en del av filsystemet. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har lagt dem i fstab'n slik: //172.17.32.2/Share /home/kristoffer/Felles smbfs auto,username=kristoffer,password=hemmelig,uid=1000,umask=000,user 0 0 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hm, da burde det jo funket.. så da vet jeg ikke. Et tips; du burde bruke "cifs" istedenfor "smbfs", da smbfs er "deprecated" som det heter på godt norsk. (Om du ikke må støtte Windows 98-klienter eller noe sånt, da.. Win2k+ støtter cifs) Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Okay, skal teste ut med cifs EDIT: Merket ikke så mye forskjell, fungerte ikke noe bedre med å kjøre det programmet i wine heller (ikke at jeg hadde forventet det heller, da) Endret 21. juli 2008 av Firesky Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har forsåvidt ikke testet å kjøre et program med wine via en samba-mount, men WoW-installasjonen min ligger på en NFS-share, og det funker ihvertfall helt fint. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Hadde vært kjekt med NFS, men jeg holder serveren slik den er nå, alle bruker windows her likevel, bare jeg som ønsket og få det til å fungere med linux, siden jeg trives best med det. Tipper jeg hadde fått mange sure kolleger etter meg hvis jeg hadde lagt inn linux på serveren og ingenting fungerer slik det har pleid og gjøre Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Et mountpunktet ditt for smb-sharen under wine sin "C:\" ? (tror default er /home/.wine/drive_c/ ) Hvis ikke tror jeg du bør legge en symlink dit. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 hmm, er det samme hvor den ligger, så lenge den er under ./wine/drive_c/? Skal teste det ut imorgen Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har aldri hatt problemer med å kjøre ting som ligger utenfor ~/.wine/drive_c/ ... men det kommer kanskje litt an på programmet som kjøres også. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Det fungerer fint og kjøre programmet hvis jeg høyreklikker og velger "Open With "wine Windows Program loader"" i nautilus Men det virker ikke hvis jeg kjører den fra en terminal slik: wine /sti/til/der/jeg/har/mountet/programmet.exe Hva er forskjellen? jeg trodde det var det samme... EDIT: never mind, fungerte bra hvis jeg kjører changedir til samme mappe som programmet ligger i, før jeg kjører den med wine Endret 22. juli 2008 av Firesky Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er nok vesentlig, ja. Et program (spesielt windows-programmer) vil se etter filer det trenger i katalogen det kjøres fra, og ikke der det ligger. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 okay, hehe, ikke nok med at programmet er buggy nok fra før, så er det enda værre nå via wine Men det funker! jeg kan bruke det Har fått til alle programmene jeg trenger her på jobb i linux nå det er litt stilig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå