Evial Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 jeg har en plextor 48x brenner og jeg sliter med å få den til å brenne på 48x. På en 700 mb fil bruker den 3 min 20 sec. Trodde den skulle klare det på 3 min. Er ikke mye å snakke om, men jeg liker at det jeg kjøper funker som det skal. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Den 48 X brenneren til Plextor må man "låse" opp for at den skal brenne i 48X, fabrikkinstillingen er på 40X. Les på Plextor sine sider, eller brukermanualen for å aktivisere 48X. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 det der stemmer ikke. hemmeligheten er burnproof. om denne er på på en plextor brenner så er hastigheten erdusert til 40x. for å få fulle 48x på en 48x plextor må du skru av burnproof. jeg anbefaler deg allikevel til å bruke burnproof. 48x er krevende og mye må stemme for at du ikke skal få buffer underruns. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hehe.... Jeg har en 40x Sony brenner, men der er det omvendt....brenner på 48x, med burnproof funksjon på. Bruker 2:40 på en 700MB fil. Jeg har selvfølgelig oppgradert firmwaren da. :wink: Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Merkelig at jeg brenner på 48X med Plextor og Burn-Proof da? Hvordan kan du forklare det? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 det der stemmer ikke. hemmeligheten er burnproof. om denne er på på en plextor brenner så er hastigheten erdusert til 40x. for å få fulle 48x på en 48x plextor må du skru av burnproof. jeg anbefaler deg allikevel til å bruke burnproof. 48x er krevende og mye må stemme for at du ikke skal få buffer underruns. *ler* neppe ... gjør hjemmeleksa di før du poster Brenner fin-fint på 48X med BP den Lenke til kommentar
KAS Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Det er lesehastigheten som er "låst" til 40x, ikke brennehastigheten! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Merkelig at jeg brenner på 48X med Plextor og Burn-Proof da?Hvordan kan du forklare det? nyere firmware antageligvis. eller nyere modell. jeg husker jeg leste om 48x -> 40x plextor problemet på en nettside faktisk så sent som i går men jeg har problemer med å finne igjen siden... skal poste url'en hvis jeg snubler over siden igjen. men som en annen foreslo på samme topic'en så er plextor sine support sider første plassen å lete dersom man har trøbbel. (www.plextor.be) en annen ting som kan gi (veldig) dårlig ytelse er at DMA er avskrudd. det er dritviktig å ha den på... win2000 har dma som default skrudd AV!!! og da hjelper det ikke at brenneren din støtter 48x for det får du ikke utnyttet uten DMA. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 en annen ting: du bruker vel plater godkjent for 48x skriving? mener på plextor brennerene har muligheten til å begrense skrivehastigheten ut i fra kvaliteten på plata. det vil uansett være idiotisk å brenne raskere enn det platene er gode for. da vil du ende opp med CRC feil. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Har sjekka saken litt nærmere, og Plextor 48X brenneren skal uansett firmware ikke ha noe problemer med å brenne i 48X. Det er som et lurt hode tidligere her sier, at det er lesehastigheten som er på 40X. Sjekk forresten artikkelen på http://www.cdfreaks.com hvor de tester brenneren. Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 tror hemmeligheten ligger i at du bruker 40x cd'er. plextor brenneren finner selv ut hva den kan brenne en cd på. sett den på max, så brenner den så fort den kan. den vil selvfølgelig ikke begynne på 48x. det gjør ingen cd-brennere. 48x vil den bare oppnå på slutten av cden. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeg har en plextor 48x brenner og jeg sliter med å få den til å brenne på 48x. På en 700 mb fil bruker den 3 min 20 sec. Trodde den skulle klare det på 3 min. Er ikke mye å snakke om, men jeg liker at det jeg kjøper funker som det skal. Du bør kanskje se på platene dine om de takkler 48X eller om de er 40X-plater. Ikke alle 40X plater brenner høyere en 40X Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Merkelig at jeg brenner på 48X med Plextor og Burn-Proof da?Hvordan kan du forklare det? nyere firmware antageligvis. eller nyere modell. jeg husker jeg leste om 48x -> 40x plextor problemet på en nettside faktisk så sent som i går men jeg har problemer med å finne igjen siden... skal poste url'en hvis jeg snubler over siden igjen. men som en annen foreslo på samme topic'en så er plextor sine support sider første plassen å lete dersom man har trøbbel. (www.plextor.be) en annen ting som kan gi (veldig) dårlig ytelse er at DMA er avskrudd. det er dritviktig å ha den på... win2000 har dma som default skrudd AV!!! og da hjelper det ikke at brenneren din støtter 48x for det får du ikke utnyttet uten DMA. Det du leter etter finner du her på hardware under tester. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 jeg har nyeste firmware. brenner med mr.platinum 48x 700 mb plater. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Er det noen som kan forklare dette. http://home.online.no/~er-odd/index.cfm Lenke til kommentar
KAS Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Er det noen som kan forklare dette.http://home.online.no/~er-odd/index.cfm Som nevnt før; lesehastigheten er "låst" til 40x. Dette for å redusere risikoen for at platen "eksploderer" (sprekker i tusen biter med et kraftig smell). Du opphever sperren via PlexTools eller manuelt ved å åpne skuffa og holde inn eject knappen i 3 sekunder. Jeg ser du har satt i en blank plate, men testen blir tydeligvis gjennomført for det :wink: Lenke til kommentar
Evial Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 testet med en cd plate fra plextor, med den kom jeg opp i 45x. Kan se ut som om plextor ikke er så bra alike vell. Kan muligens bare brenne på 48x på noen få cder. Mine mr.platinum kommmer kun opp l 40x. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Du kan ikke regne med å brenne 48x med hvilke som helst cd'er. Hvis ikke diskene dine er på Plextors liste over anbefalte eller kompatible disker er det helt tilfeldig hva du vil oppnå. Sjekk lista her: http://www.plextor.be/English/technical/re...24%2F48A%28U%29 Lenke til kommentar
Evial Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Det burde stått i beskrivelsen av cd brenneren at max hastighet kan bare oppnås ved kun engkelte cd-plater eller noe sånt. Min gammle plextor 16x brant full speed på alle cder. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Det burde stått i beskrivelsen av cd brenneren at max hastighet kan bare oppnås ved kun engkelte cd-plater eller noe sånt. Min gammle plextor 16x brant full speed på alle cder. Men så var nå det 16X og da hadde man forsatt mye å gå på når deg gjaldt hastigheten. Pr dags dato så kommer det nye brennere fra 20x til 24X ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå