Gå til innhold

Fra Ubuntu i386 til Arch i686, ytelsesforskjell?

Anbefalte innlegg

Har en Ubuntu-installasjon jeg er meget fornøyd med, men er alltid villig til å ta en utfordring.

Snuset litt rundt, og Arch virket interessant. Prøvde meg på laptopen (ingenting viktig på den, ville unngå å kødde til noe på den stasjonære.) Etter en del knoting, og nøye lesing av installasjonsguiden fikk jeg opp Arch (gnome etc) på laptopen. Var ganske gøy å knote litt, og elsket pakkesystemet med en gang (alltid oppdatert i motsetning til Ubuntu :p), men uansett. Vurderer sterkt å installere Arch på den stasjonære, hvis det vil gi en merkbar ytelsesøkning med denne maskinvaren. Bør jeg gå for det?:D Vet det er tull med 4GB og 32-bit men har Vista x64 til gaming/musikkproduksjon etc.

E6750 @ 3.2

4 GB ram 800MHz

8800GT

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merket ikke noen forskjell i ytelse mellom Ubuntu, Arch og Fedora ihvertfall (eneste jeg merket relatvt stor forskjell på var minnebruk, mest pga. antall services vil jeg anta).

Hadde det vært mye å hente her, ville Ubuntu osv også vært tilgjengelig i en "ren" i686-versjon.

Lenke til kommentar

Vel, du sier jo at du er fornøyd med Ubuntu. Godt mulig du blir mer fornøyd med Arch, men det vet du jo ikke før du har prøvd. :)

Jeg ville prøvd å få lagt inn Arch ved siden av Ubuntu, evt. på en annen PC om du har muliget (eller i en virtuell maskin), for å få testet før du evt. kvitter deg med Ubuntu.

Lenke til kommentar

Har Arch på lapen nå =p, ganske kjapp ja, men får ikke brukt den skikkelig siden jeg ikke har trådløst tilgjengelig (vel, pleier å bruke SoftAP i Windows til trådløse ting, men Arch likte ikke den løsningen :\ Fikk kobla til nettverket, men ikke gjort noe på nettet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...