isbit Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Eg trur på kristendommen og FORDI eg trur på det så veit eg at det er sant. Ser du ikke det meningsløse i utsagnet ditt? Årsak og virkning kan ikke være det samme. Du kan ikke spise is fordi du spiser is. Du kan spise det fordi du synes det er godt, fordi det er varmt, fordi du ikke har noe annet å spise etc, men ikke fordi du spiser det. Du kan heller ikke tro på noe fordi du vet det. Det er en motsetning. Tror du eller vet du? Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Er du kristen fortsatt? Hvis du er det, lurer jeg på hvorfor du ikke kommer ut av ateist-skapet... For å besvare trådstarters spørsmål, og etterhvert isbit så er jeg ikke kristen lenger nei, men jeg kommer ikke ut av atiest-skapet heller. Hvis jeg må kategorisere meg selv så tror jeg at jeg best kan beskrive meg selv som agnostiker av noe slag... Alle er jo agnostikere, ingen kan vite. Tror du på en gud? Hvis ikke, er du ateist. Er vel en agnostiker med dragning mot deismen på dette tidspunktet hvertfall... Lenke til kommentar
MPC Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Eg trur på kristendommen og FORDI eg trur på det så veit eg at det er sant. Ser du ikke det meningsløse i utsagnet ditt? Årsak og virkning kan ikke være det samme. Du kan ikke spise is fordi du spiser is. Du kan spise det fordi du synes det er godt, fordi det er varmt, fordi du ikke har noe annet å spise etc, men ikke fordi du spiser det. Du kan heller ikke tro på noe fordi du vet det. Det er en motsetning. Tror du eller vet du? Begge deler Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 ahh, så du tror at du vet? da er det jo greit Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 ahh, så du tror at du vet? da er det jo greit Godt at han fant DET ut tenkte jeg.. Må være en lettelse å tro at en vet ja, viktig det :-) Lenke til kommentar
isbit Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Han sier at han vet at Gud eksisterer, lol! Lenke til kommentar
MPC Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Bli kristen du så får du også vite at han eksisterer. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Og hvordan blir man kristen? Forresten, sier ikke også muslimene at de vet Allah eksisterer? Sa ikke de gamle grekerne at de visste Zeus eksisterte? Endret 29. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Men alle vet jo at Thor, zeus, apollo, mars osv. er bare tulleguder! Det er jo bare 'GUD' son eksiterer og alle andre guder er bare tull. As if. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg hadde et lite tankeeksperiment nylig: Dersom Jesus eller gud dukker opp, og alle kristne er overbevist om at det er han. Hva ville dere trodd dersom han selv sa til dere at han ikke eksisterer og at kristendom bare er tull? Ville dere trodd blindt på det han sa og gitt opp troen deres, eller tenkt selv og forstått at Gud/Jesus finnes, han sto faktisk rett foran dere, og dere så han med egne øyne. Eller ville dere ment at Gud/Jesus lyver? Er det ingen kristne her som vil prøve seg på denne? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Nei, jeg tror ikke på Gud. Om Gud kunne motbevises, så kanskje.. Fordi da ville det vært en falsifiserbar teori, men nå er det ikke det engang. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har bestemt meg for å begynne å tro på Poseidon. Ingen kan jo motbevise han, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tror du jeg vil havne i Helvete om jeg ikke tror på det samme som du, eller tror du Gud legger vekt på viktigere egenskaper enn religion? Usikker. Mener å ha hørt at du må tro på Gud for å komme til himmelen. Men jeg tror ikke han legger vekt på egenskaper, heller hva du har gjort og hvordan du har vært. Handling framfor tro? Nei, du må tro. Men hva du gjør spiller vell en liten rolle også. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tror du jeg vil havne i Helvete om jeg ikke tror på det samme som du, eller tror du Gud legger vekt på viktigere egenskaper enn religion? Usikker. Mener å ha hørt at du må tro på Gud for å komme til himmelen. Men jeg tror ikke han legger vekt på egenskaper, heller hva du har gjort og hvordan du har vært. Handling framfor tro? Nei, du må tro. Men hva du gjør spiller vell en liten rolle også. Hårsår Gud? Lenke til kommentar
Lofferen Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg tror på gud like mye som det apene gjør og de er vel ikke serlig troende, så nei. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg tror på gud like mye som det apene gjør og de er vel ikke serlig troende, så nei. Teknisk sett er menneskene også aper, hehe Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Jeg tror ikke på gud. Ateisme og vitenskap for the win. Endret 29. juli 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
Lofferen Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg tror på gud like mye som det apene gjør og de er vel ikke serlig troende, så nei. Teknisk sett er menneskene også aper, hehe Jo men vi skulle jo kansje være litt smartere.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg tror på gud like mye som det apene gjør og de er vel ikke serlig troende, så nei. Teknisk sett er menneskene også aper, hehe Jo men vi skulle jo kansje være litt smartere.. Det skulle en tro, men se på håpløse folk som Behe, Ken Ham og gutta på Discovery Institute så kan en jo begynne å lure, tar heller Julius foran den gjengen any day Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå