isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 1. Hva er din definisjon av gud?2. Hvorfor han? 1. Gud er noe som er der ute. (En klar definisjon har jeg egentlig aldri hatt) 2. Enkelt og greit fordi det er det jeg har hørt på søndagsskole da jeg var liten, og de maser mye om han i lokale ungdomskirker. 1. Da tror jeg også på en Gud. 2. Er det han du tror på, eller noe der ute? Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 ok, korleis ville du ha argumentert for at han gjekk på vatnet? Eg trur på gud så eg trur på bibelen. Og da trur eg på at jesus gjekk på vatnet. Så enkelt er det for meg. Om eg må seie ein argument for at han gjekk på vatnet så var det fordi han var jesus og jesus var sønn av gud som hadde guds krefter og da kunne han sikkert gå på vatnet. Du har med andre ord ingen argumenter for at Jesus gikk på vannet? Du bare tror det fordi det står i Bibelen, og Bibelen er feilfri fordi det står i Bibelen at Bibelen er feilfri? Menneske som gikk på vannet? Hvor latterlig er det ikke å tro det i 2008? Kan du motbevise spaghettimonsteret? Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 1. Da tror jeg også på en Gud. 2. Er det han du tror på, eller noe der ute? 1. Flott. 2. Det er vell litt begge deler. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 1. Da tror jeg også på en Gud. 2. Er det han du tror på, eller noe der ute? 1. Flott. 2. Det er vell litt begge deler. Tror du på Bibelen? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 ok, korleis ville du ha argumentert for at han gjekk på vatnet? Eg trur på gud så eg trur på bibelen. Og da trur eg på at jesus gjekk på vatnet. Så enkelt er det for meg. Om eg må seie ein argument for at han gjekk på vatnet så var det fordi han var jesus og jesus var sønn av gud som hadde guds krefter og da kunne han sikkert gå på vatnet. Du har med andre ord ingen argumenter for at Jesus gikk på vannet? Du bare tror det fordi det står i Bibelen, og Bibelen er feilfri fordi det står i Bibelen at Bibelen er feilfri? Menneske som gikk på vannet? Hvor latterlig er det ikke å tro det i 2008? Kan du motbevise spaghettimonsteret? Du, dette kalles religion. Religion har ingen beviser som vitenskap. Og fordi eg trur på kristendommen (gud jesus ) så trur eg på at Jesus gjekk på vatnet. Om du liker ikkje at folk som meg trur på noko slikt så er det best for deg å gje opp her. Fordi vi trur på det. Om du liker det eller ikkje. Du kan ikkje forandre det. Og kven er spaghettimonsteret? Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Tror du på Bibelen? Det er noe i den jeg tror kan ha skjedd, eller som er sant, men langt ifra alt. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du, dette kalles religion. Religion har ingen beviser som vitenskap. Og fordi eg trur på kristendommen (gud jesus ) så trur eg på at Jesus gjekk på vatnet. Om du liker ikkje at folk som meg trur på noko slikt så er det best for deg å gje opp her. Fordi vi trur på det. Om du liker det eller ikkje. Du kan ikkje forandre det. Og kven er spaghettimonsteret? Ingen beviser, og likevel tror du det? Og du tror fordi du tror, eller har du en grunn til å tro? Er det logisk? Jeg respekterer din rett til å tro på dette, jeg ønsker bare å håre om hvorfor. Men du er altså ikke interessert i en diskusjon? Du ønsker bare å skjerme troen din fra kritikk og fornuft? Spaghettimonsteret: http://www.venganza.org/ Tror du på Bibelen? Det er noe i den jeg tror kan ha skjedd, eller som er sant, men langt ifra alt. Himmel og Helvete? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du, dette kalles religion. Religion har ingen beviser som vitenskap. Og fordi eg trur på kristendommen (gud jesus ) så trur eg på at Jesus gjekk på vatnet. Om du liker ikkje at folk som meg trur på noko slikt så er det best for deg å gje opp her. Fordi vi trur på det. Om du liker det eller ikkje. Du kan ikkje forandre det. Og kven er spaghettimonsteret? Ingen beviser, og likevel tror du det? Og du tror fordi du tror, eller har du en grunn til å tro? Er det logisk? Jeg respekterer din rett til å tro på dette, jeg ønsker bare å håre om hvorfor. Men du er altså ikke interessert i en diskusjon? Du ønsker bare å skjerme troen din fra kritikk og fornuft? Spaghettimonsteret: <a href="http://www.venganza.org/" target="_blank">http://www.venganza.org/</a> Kva er vitsen med ein diskusjon der eg kan ikkje bevise noko? Og kult bilde av spaghettimonsteret. Men eg har ikkje kjenskap til han. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kva er vitsen med ein diskusjon der eg kan ikkje bevise noko? Hva er vitsen med å tro på noe som ikke kan bevises? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kva er vitsen med ein diskusjon der eg kan ikkje bevise noko? Hva er vitsen med å tro på noe som ikke kan bevises? Vitsen er at eg vil tro at det er noko etter dette livet. Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Tror du på Bibelen? Det er noe i den jeg tror kan ha skjedd, eller som er sant, men langt ifra alt. Himmel og Helvete? Jeg tror det er en himmel og et helvete. Hvorvidt det er varmt og brenner i helvete er jeg mer usikker på. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kva er vitsen med ein diskusjon der eg kan ikkje bevise noko? Hva er vitsen med å tro på noe som ikke kan bevises? Vitsen er at eg vil tro at det er noko etter dette livet. Du innrømmer altså at det er ønsketenkning? Du tror fordi du ønsker å tro, ikke fordi du mener det er sannsynlig? Er det ikke da riktigere å si at du håper? Tror du på Bibelen? Det er noe i den jeg tror kan ha skjedd, eller som er sant, men langt ifra alt. Himmel og Helvete? Jeg tror det er en himmel og et helvete. Hvorvidt det er varmt og brenner i helvete er jeg mer usikker på. Tror du jeg vil havne i Helvete om jeg ikke tror på det samme som du, eller tror du Gud legger vekt på viktigere egenskaper enn religion? Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kva er vitsen med ein diskusjon der eg kan ikkje bevise noko? Hva er vitsen med å tro på noe som ikke kan bevises? Vitsen er at eg vil tro at det er noko etter dette livet. Tror jeg på Gud? Tror Jeg på bibelen <trommevirvel> Svar: Nei.... Grunn: Jeg har lest mange bøker / sett mange filmer opp igjennom tidene men dette har da aldri vært mer enn i den boka/filmen dette har fåregått.. Jeg tror Bibelen ble satt opp av noen halvfeite innegriser på 0 tallet som ikke kunne bedre enn å skrive historier. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kva er vitsen med ein diskusjon der eg kan ikkje bevise noko? Hva er vitsen med å tro på noe som ikke kan bevises? Vitsen er at eg vil tro at det er noko etter dette livet. Du innrømmer altså at det er ønsketenkning? Du tror fordi du ønsker å tro, ikke fordi du mener det er sannsynlig? Er det ikke da riktigere å si at du håper? Eg håper ikkje, eg trur på gud og jesus og da seier eg at det er noko etter livet Lenke til kommentar
isbit Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Kva er vitsen med ein diskusjon der eg kan ikkje bevise noko? Hva er vitsen med å tro på noe som ikke kan bevises? Vitsen er at eg vil tro at det er noko etter dette livet. Du innrømmer altså at det er ønsketenkning? Du tror fordi du ønsker å tro, ikke fordi du mener det er sannsynlig? Er det ikke da riktigere å si at du håper? Eg håper ikkje, eg trur på gud og jesus og da seier eg at det er noko etter livet Du sa jo nettopp at du tror fordi du VIL det skal være liv etter døden. Er dette den eneste grunnen til at du sier at du tror? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Kva er vitsen med ein diskusjon der eg kan ikkje bevise noko? Hva er vitsen med å tro på noe som ikke kan bevises? Vitsen er at eg vil tro at det er noko etter dette livet. Du innrømmer altså at det er ønsketenkning? Du tror fordi du ønsker å tro, ikke fordi du mener det er sannsynlig? Er det ikke da riktigere å si at du håper? Eg håper ikkje, eg trur på gud og jesus og da seier eg at det er noko etter livet Du sa jo nettopp at du tror fordi du VIL det skal være liv etter døden. Er dette den eneste grunnen til at du sier at du tror? lol du får same svar. Eg trur på kristendommen og da trur eg etter bibelens ord at det er eit liv etter døden. Er berre å fortsette, eg kjeme til å svare det same. Om du ikkje trur på gud og dei så må du ikkje tru, det gjelder fri vilje. Det ser ut som du prøver å få meg til å motbevise min egen tru. så du veit det så blander eg tru/tro. Håper det er greit Lenke til kommentar
isbit Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tror du FORDI du ønsker at Kristendommen skal være sann, eller fordi du synes det virker sannsynlig? Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tror du jeg vil havne i Helvete om jeg ikke tror på det samme som du, eller tror du Gud legger vekt på viktigere egenskaper enn religion? Usikker. Mener å ha hørt at du må tro på Gud for å komme til himmelen. Men jeg tror ikke han legger vekt på egenskaper, heller hva du har gjort og hvordan du har vært. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tror du FORDI du ønsker at Kristendommen skal være sann, eller fordi du synes det virker sannsynlig? Eg ønsker ikkje har eg sagt. Eg trur på kristendommen og FORDI eg trur på det så veit eg at det er sant. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tror du jeg vil havne i Helvete om jeg ikke tror på det samme som du, eller tror du Gud legger vekt på viktigere egenskaper enn religion? Usikker. Mener å ha hørt at du må tro på Gud for å komme til himmelen. Men jeg tror ikke han legger vekt på egenskaper, heller hva du har gjort og hvordan du har vært. Handling framfor tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå