Gå til innhold

Tror du gud finnes ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan vet du at du opplever han? hvordan vet du at det er en universal kraft?

 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4411591.stm

http://www.io.mei.titech.ac.jp/research/retina/

i teorien så er det vel mulig å vise farger på denne måten.

psychoaktive stoffer skal visst være god terapi for fargeblindhet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11193

 

hva mener du med sans? er det forskjell på en kristen hjerne og en ikke-kristen hjerne?

 

hvordan kan du si at han var et overmenneske?

 

Enkelte ting må bare oppleves. Start med å gi livet ditt til Jesus, be hver dag og les litt i Bibelen. Etter hvert vil du kjenne en kraft, du vil bli "saved" og få et personlig forhold til Jesus. Jeg har hørt Gud snakke til meg mange ganger. Det høres sikkert teit ut for en troløs, men jeg er sikker på at mange her kan bekrefte det jeg sier. Men først av alt: du kommer ingen vei ved å være så anti-Gud som du virker å være. Du må ØNSKE å tro. Du finner ikke veien til Jesus gjennom vitenskapen.

 

Det er ingen forskjell mellom hjernene våre, annet enn at kristne har Gud i seg.

 

Hvor mange vanlige mennesker kan helbrede mennesker? Hvor mange vanlige mennesker kan gå på vannet og gjøre vann til vin? Bare for å nevne noe...

 

 

eg trur på gud, men eg går ikkje til kyrkja eller leser bibelen eller andre ting som normalt kristne gjer. Er vel berre å tru på han for å bli "saved" får vel den krafta utenom å lese bibelen. Einaste kristent eg gjer er å gå på kyrkja på første juledag.

 

Tror du Jesus gikk på vannet?

ja

Lenke til kommentar
hvordan vet du at du opplever han? hvordan vet du at det er en universal kraft?

 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4411591.stm

http://www.io.mei.titech.ac.jp/research/retina/

i teorien så er det vel mulig å vise farger på denne måten.

psychoaktive stoffer skal visst være god terapi for fargeblindhet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11193

 

hva mener du med sans? er det forskjell på en kristen hjerne og en ikke-kristen hjerne?

 

hvordan kan du si at han var et overmenneske?

 

Enkelte ting må bare oppleves. Start med å gi livet ditt til Jesus, be hver dag og les litt i Bibelen. Etter hvert vil du kjenne en kraft, du vil bli "saved" og få et personlig forhold til Jesus. Jeg har hørt Gud snakke til meg mange ganger. Det høres sikkert teit ut for en troløs, men jeg er sikker på at mange her kan bekrefte det jeg sier. Men først av alt: du kommer ingen vei ved å være så anti-Gud som du virker å være. Du må ØNSKE å tro. Du finner ikke veien til Jesus gjennom vitenskapen.

 

Det er ingen forskjell mellom hjernene våre, annet enn at kristne har Gud i seg.

 

Hvor mange vanlige mennesker kan helbrede mennesker? Hvor mange vanlige mennesker kan gå på vannet og gjøre vann til vin? Bare for å nevne noe...

 

 

eg trur på gud, men eg går ikkje til kyrkja eller leser bibelen eller andre ting som normalt kristne gjer. Er vel berre å tru på han for å bli "saved" får vel den krafta utenom å lese bibelen. Einaste kristent eg gjer er å gå på kyrkja på første juledag.

 

 

 

 

Tror du Jesus gikk på vannet?

ja

 

Hva får deg til å tro det? Fornuften?

 

Jaja...La oss si han gikk på vannet. Hvilken skade gjør det uansett? Vi kan godt si at han gjorde det. Er så fint vær nå!

Lenke til kommentar
hvordan vet du at du opplever han? hvordan vet du at det er en universal kraft?

 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4411591.stm

http://www.io.mei.titech.ac.jp/research/retina/

i teorien så er det vel mulig å vise farger på denne måten.

psychoaktive stoffer skal visst være god terapi for fargeblindhet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11193

 

hva mener du med sans? er det forskjell på en kristen hjerne og en ikke-kristen hjerne?

 

hvordan kan du si at han var et overmenneske?

 

Enkelte ting må bare oppleves. Start med å gi livet ditt til Jesus, be hver dag og les litt i Bibelen. Etter hvert vil du kjenne en kraft, du vil bli "saved" og få et personlig forhold til Jesus. Jeg har hørt Gud snakke til meg mange ganger. Det høres sikkert teit ut for en troløs, men jeg er sikker på at mange her kan bekrefte det jeg sier. Men først av alt: du kommer ingen vei ved å være så anti-Gud som du virker å være. Du må ØNSKE å tro. Du finner ikke veien til Jesus gjennom vitenskapen.

 

Det er ingen forskjell mellom hjernene våre, annet enn at kristne har Gud i seg.

 

Hvor mange vanlige mennesker kan helbrede mennesker? Hvor mange vanlige mennesker kan gå på vannet og gjøre vann til vin? Bare for å nevne noe...

 

 

eg trur på gud, men eg går ikkje til kyrkja eller leser bibelen eller andre ting som normalt kristne gjer. Er vel berre å tru på han for å bli "saved" får vel den krafta utenom å lese bibelen. Einaste kristent eg gjer er å gå på kyrkja på første juledag.

 

 

 

 

Tror du Jesus gikk på vannet?

ja

 

Hva får deg til å tro det? Fornuften?

 

Jaja...La oss si han gikk på vannet. Hvilken skade gjør det uansett? Vi kan godt si at han gjorde det. Er så fint vær nå!

 

Eg trur på det fordi eg trur

Lenke til kommentar
Enkelte ting må bare oppleves. Start med å gi livet ditt til Jesus, be hver dag og les litt i Bibelen. 1* Etter hvert vil du kjenne en kraft, du vil bli "saved" og få et personlig forhold til Jesus. Jeg har hørt Gud snakke til meg mange ganger. Det høres sikkert teit ut for en troløs, men jeg er sikker på at mange her kan bekrefte det jeg sier. Men først av alt: du kommer ingen vei ved å være så anti-Gud som du virker å være. Du må ØNSKE å tro. Du finner ikke veien til Jesus gjennom vitenskapen.

 

Det er ingen forskjell mellom hjernene våre, 2* annet enn at kristne har Gud i seg.

 

3*Hvor mange vanlige mennesker kan helbrede mennesker? Hvor mange vanlige mennesker kan gå på vannet og gjøre vann til vin? Bare for å nevne noe...

 

1* Er det rart at de fleste kristne er homofobe? Hvem hadde ikke det når de faktisk er FORELSKET i en mann? For det er nemlig det hele greia er, en ren og fin forelskelse i jesusen deres, ikke noe annet. Og hva skjer når du forelsker deg? Jo, du må opp på alle haugene du finner og utbassunere dette til gud og hvermansen, for det er sånn forelskelsen virker. For ikke å snakke om hvor dårlig en ser feilene til den en er forelsket i..... :roll:

 

2* Kristne har SUGGESJONEN om at de har gud i seg.. Det er ikke så nøye med bevis, det holder å tro dette.... om ikke annet for seg selv... men det blir ikke annet en selv suggesjon for det...

 

3* Tja, ifølge en rekke folk her inne på forumet har svein magne pedersen denne evnen. Det er etter sigende helt utrolig ha han kan helbrede, alt unntatt for langt fremtreden død tror jeg han skulle klare.... klumpføtter og lamme er rene barnematen :no:

Lenke til kommentar
Enkelte ting må bare Hvor mange vanlige mennesker kan helbrede mennesker?

 

 

Er faktisk en nådegave å kunne helbrede har jeg hørt :thumbup: (Nådegave = Gave fra Gud)

 

Ja, og da er vi tilbake til det evindelige spørsmålet jeg aldri får svar på: Hvorfor har de ikke annsatt denne pedersen, som kan helbrede så mange for det meste, og hans like på sykehus da? Hvorfor drar de rundt i tvilsomme hallelulja telt for å helbrede folk? Er det fordi det er lettere å lure pengene unna på skatten eller hva?

Lenke til kommentar
Enkelte ting må bare Hvor mange vanlige mennesker kan helbrede mennesker?

 

 

Er faktisk en nådegave å kunne helbrede har jeg hørt :thumbup: (Nådegave = Gave fra Gud)

 

Ja, og da er vi tilbake til det evindelige spørsmålet jeg aldri får svar på: Hvorfor har de ikke annsatt denne pedersen, som kan helbrede så mange for det meste, og hans like på sykehus da? Hvorfor drar de rundt i tvilsomme hallelulja telt for å helbrede folk? Er det fordi det er lettere å lure pengene unna på skatten eller hva?

 

Det er vel mange grunner til at det ikke har hendt, men mi forklaring bli i alle fall sånn: I følge min bestefar så var hans far (min oldefar) en som kunne helbrede. Og når folk spurte om han kunne helbrede dem så sa han: "Jeg skal prøve". For han visste at det ikke alltid var meningen at de han møtte skulle bli helbredet. Så min konklusjon er at enten vil Pedersen ikke sette for store forhåpninger med å være en offesiel løsning. Eller som oldefaren min også sa: "En skal ikke utnytte gaven for å tjene penger på den"

 

Men for meg er også spørsmåle om hvordan Pedersen fikk gaven. Om det er godt eller ondt.

Lenke til kommentar
Er du kristen fortsatt? Hvis du er det, lurer jeg på hvorfor du ikke kommer ut av ateist-skapet...

 

 

For å besvare trådstarters spørsmål, og etterhvert isbit så er jeg ikke kristen lenger nei, men jeg kommer ikke ut av atiest-skapet heller. Hvis jeg må kategorisere meg selv så tror jeg at jeg best kan beskrive meg selv som agnostiker av noe slag...

Endret av Thoz
Lenke til kommentar
Eg trur på det fordi eg trur

 

Bra svar! Hadde jeg bare vært så god som deg til å argumentere...

 

Jepp fordi det går ikkje an å argumentere for meg, har du bevis på at gud ikkje finnes? nei, du kan ikkje bevise at han kan finst.

Lenke til kommentar
Er du kristen fortsatt? Hvis du er det, lurer jeg på hvorfor du ikke kommer ut av ateist-skapet...

 

 

For å besvare trådstarters spørsmål, og etterhvert isbit så er jeg ikke kristen lenger nei, men jeg kommer ikke ut av atiest-skapet heller. Hvis jeg må kategorisere meg selv så tror jeg at jeg best kan beskrive meg selv som agnostiker av noe slag...

 

Alle er jo agnostikere, ingen kan vite. Tror du på en gud? Hvis ikke, er du ateist.

 

Jepp fordi det går ikkje an å argumentere for meg, har du bevis på at gud ikkje finnes? nei, du kan ikkje bevise at han kan finst.

 

At du ikke klarer å argumentere for "troa" di, burde gi deg et hint om sannsynligheten for at det er sant.

 

Kan du motbevise spaghettimonsteret?

Lenke til kommentar
1. Hva er din definisjon av gud?

2. Hvorfor han?

 

1. Gud er noe som er der ute. (En klar definisjon har jeg egentlig aldri hatt)

2. Enkelt og greit fordi det er det jeg har hørt på søndagsskole da jeg var liten, og de maser mye om han i lokale ungdomskirker.

Lenke til kommentar
At du ikke klarer å argumentere for "troa" di, burde gi deg et hint om sannsynligheten for at det er sant.

 

Kan du motbevise spaghettimonsteret?

 

ok, korleis ville du ha argumentert for at han gjekk på vatnet? Eg trur på gud så eg trur på bibelen. Og da trur eg på at jesus gjekk på vatnet. Så enkelt er det for meg. Om eg må seie ein argument for at han gjekk på vatnet så var det fordi han var jesus og jesus var sønn av gud som hadde guds krefter og da kunne han sikkert gå på vatnet.

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...