Gå til innhold

Tror du gud finnes ?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et lite tankeeksperiment nylig: Dersom Jesus eller gud dukker opp, og alle kristne er overbevist om at det er han. Hva ville dere trodd dersom han selv sa til dere at han ikke eksisterer og at kristendom bare er tull? Ville dere trodd blindt på det han sa og gitt opp troen deres, eller tenkt selv og forstått at gud finnes, han sto faktisk rett foran dere. Eller ville dere ment at Gud lyver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...hvordan vet du at gud eksisterer?

Vi veit vel at han eksiterer om ein kristen trur berre på han eksisterer så er det vel 1 dårlig kristen fyr. 1 kristen fyr må seie at han eksisterer. Seier vi at vi trur han eksisterer seier det at vi er litt usikkre inni oss om han er ekte eller ikkje.

Endret av MPC
Lenke til kommentar

personlig vet jeg at han eksisterer, men kan ikke bevise det. Skjønner godt at dere setter spørsmålstegn ved relioner. Hadde ikke jeg selv vert kristen så ville vel jeg gjort det samme. Gud, eller kristendommen generelt er ikke noe logisk i det hele tatt. Det er vel ikke mye jeg kan si som får det til å bli logisk heller, men når du først åpner deg for Gud så vil du nok forstå. :thumbup:

Lenke til kommentar
personlig vet jeg at han eksisterer, men kan ikke bevise det. Skjønner godt at dere setter spørsmålstegn ved relioner. Hadde ikke jeg selv vert kristen så ville vel jeg gjort det samme. Gud, eller kristendommen generelt er ikke noe logisk i det hele tatt. Det er vel ikke mye jeg kan si som får det til å bli logisk heller, men når du først åpner deg for Gud så vil du nok forstå. :thumbup:

du kan jo prøve å forklare.

Lenke til kommentar
...hvordan vet du at gud eksisterer?

Vi veit vel at han eksiterer om ein kristen trur berre på han eksisterer så er det vel 1 dårlig kristen fyr. 1 kristen fyr må seie at han eksisterer. Seier vi at vi trur han eksisterer seier det at vi er litt usikkre inni oss om han er ekte eller ikkje.

Du vet det med andre ord ikke, du føler bare at du må si det for å virke ekstra sterk i troen?

Lenke til kommentar

Jeg også vet at Gud eksisterer. Det er nok sannsynligvis som å forklare fargen rød til en blind person. Det må oppleves. Kristne har en dimensjon som andre mennesker mangler. Men heldigvis er det håp for alle.

Mange kristne har nok ikke et personlig forhold til Jesus, de bare håper at Kristendommen har rett. Men jeg og mange andre kristne vet godt at Gud eksisterer, det er ikke bare en teori.

Lenke til kommentar
Jeg også vet at Gud eksisterer. Det er nok sannsynligvis som å forklare fargen rød til en blind person. Det må oppleves. Kristne har en dimensjon som andre mennesker mangler. Men heldigvis er det håp for alle.

Mange kristne har nok ikke et personlig forhold til Jesus, de bare håper at Kristendommen har rett. Men jeg og mange andre kristne vet godt at Gud eksisterer, det er ikke bare en teori.

hvordan vet du at gud eksisterer?

jeg kan enkelt forklare hvordan rødfargen oppstår og du kan vise rødt til en blind ved å stimulere hjernen.

hva mener du med dimensjon?

mener du at kristne er overmennesker?

Lenke til kommentar

hvordan vet du at gud eksisterer?

jeg kan enkelt forklare hvordan rødfargen oppstår og du kan vise rødt til en blind ved å stimulere hjernen.

hva mener du med dimensjon?

mener du at kristne er overmennesker?

Jeg vet det fordi jeg opplever han.

Det kan du ikke.

At vi har en "sans" andre ikke har.

Nei, vi er alle syndere. Det finnes bare ett overmenneske, og det er Jesus.

Lenke til kommentar

Det var jo spessielt å kalle en jøde for en übermensch. Jaja, kristne overrasker stadig. Jeg er ikke en synder, bare så det er sagt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Jeg vet det fordi jeg opplever han.

Det kan du ikke.

At vi har en "sans" andre ikke har.

hvordan vet du at du opplever han? hvordan vet du at det er en universal kraft?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4411591.stm

http://www.io.mei.titech.ac.jp/research/retina/

i teorien så er det vel mulig å vise farger på denne måten.

psychoaktive stoffer skal visst være god terapi for fargeblindhet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11193

hva mener du med sans? er det forskjell på en kristen hjerne og en ikke-kristen hjerne?

hvordan kan du si at han var et overmenneske?

Endret av nostrum82
Lenke til kommentar
Hvordan kan du si så bastant at ikke alt er for "meg"? Hva hvis dette er min virkelighet. Hvordan kan jeg vite at dere rund meg har samme oppfatning av virkeligheten? Hvordan kan jeg vite at dere eksisterer når jeg ikke observerer dere?

For alt jeg vet så eksisterer verden rundt meg.

Og det med drepinga blir ikke det samme. Justifisering av handlinger er noe helt annet en troen på en gud.

Hva du tror, påvirker ikke virkeligheten. Enten eksisterer julenissen, eller så eksisterer han ikke.

Hva definerer du som virkelighet da? Og hvordan vet du hva som er virkelig for andre og hvordan andre oppfatter deg og din virkelighet?

Lenke til kommentar

Det var jo spessielt å kalle en jøde for en übermensch. Jaja, kristne overrasker stadig. Jeg er ikke en synder, bare så det er sagt.

Avataren din sier nok om deg. Innlegget ditt er ikke mye mer modent.

Lenke til kommentar

hva mener du med sans? er det forskjell på en kristen hjerne og en ikke-kristen hjerne?

Enkelte ting må bare oppleves. Start med å gi livet ditt til Jesus, be hver dag og les litt i Bibelen. Etter hvert vil du kjenne en kraft, du vil bli "saved" og få et personlig forhold til Jesus. Jeg har hørt Gud snakke til meg mange ganger. Det høres sikkert teit ut for en troløs, men jeg er sikker på at mange her kan bekrefte det jeg sier. Men først av alt: du kommer ingen vei ved å være så anti-Gud som du virker å være. Du må ØNSKE å tro. Du finner ikke veien til Jesus gjennom vitenskapen.

Det er ingen forskjell mellom hjernene våre, annet enn at kristne har Gud i seg.

Hvor mange vanlige mennesker kan helbrede mennesker? Hvor mange vanlige mennesker kan gå på vannet og gjøre vann til vin? Bare for å nevne noe...

Lenke til kommentar
Enkelte ting må bare oppleves. Start med å gi livet ditt til Jesus, be hver dag og les litt i Bibelen. Etter hvert vil du kjenne en kraft, du vil bli "saved" og få et personlig forhold til Jesus. Jeg har hørt Gud snakke til meg mange ganger. Det høres sikkert teit ut for en troløs, men jeg er sikker på at mange her kan bekrefte det jeg sier. Men først av alt: du kommer ingen vei ved å være så anti-Gud som du virker å være. Du må ØNSKE å tro. Du finner ikke veien til Jesus gjennom vitenskapen.

Det er ingen forskjell mellom hjernene våre, annet enn at kristne har Gud i seg.

Hvor mange vanlige mennesker kan helbrede mennesker? Hvor mange vanlige mennesker kan gå på vannet og gjøre vann til vin? Bare for å nevne noe...

det du sier er jo bare suggesjon.

hvordan forklarer du at andre mennesker har hatt samme opplevelser med 1000 vis av andre guder (det trenger ikke en gang å være guder)?

det finnes også noe som heter å innbille seg ting og en kan også ha hallusinasjoner.

leger kan helbrede mennesker. hvordan vet du at jesus var slik han ble beskrevet i bibelen? du kan ikke ta for gitt at han helbredet mennesker og gjorde vin om til vann. bibelen er ikke en gyldig kilde da flere ting har blitt motbevist.

tror du på drager også?

Lenke til kommentar

eg trur på gud, men eg går ikkje til kyrkja eller leser bibelen eller andre ting som normalt kristne gjer. Er vel berre å tru på han for å bli "saved" får vel den krafta utenom å lese bibelen. Einaste kristent eg gjer er å gå på kyrkja på første juledag.

Lenke til kommentar

eg trur på gud, men eg går ikkje til kyrkja eller leser bibelen eller andre ting som normalt kristne gjer. Er vel berre å tru på han for å bli "saved" får vel den krafta utenom å lese bibelen. Einaste kristent eg gjer er å gå på kyrkja på første juledag.

Tror du Jesus gikk på vannet?

Lenke til kommentar

Jeg har vært kristen hele livet, jeg har gått en del i kirken, gått på kristen skole, vært med på kristne arrangementer,bedt nesten hver dag, lest en god del i bibelen og VIRKELIG forsøkt å finne Gud og utvikle en personlig tro. Likevel har jeg aldri fått noe respons. Jeg har vært på møter hvor folk står og gråter og taler i tunger, men jeg har ikke følt noe. Mener du at jeg mangler denne "dimensjonen", eller sansen? For jeg har virkelig forsøkt...

Hvorfor tror du Gud gjør det så vanskelig for meg å tro på ham og følge ham?

Endret av Thoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...