Gå til innhold

Tror du gud finnes ?

Anbefalte innlegg

Fordi kristendommen startet et annet sted. Hvordan den startet kan man jo lure på...

Sikker på at en person som ikke likte jødeskikker og begikk en av de verste handlingene som en jøde kan begå har en stor del av skylda.

Red: formulering.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser du noen logiske grunner til at kristendom skulle være så populært da?

Mange. Men at historiene i Bibelen er sanne, er ikke en av grunnene.

Ser ikke helt på hvilken måte kristendom er en parasitt. Kan du forklare nærmere?

Du er avhengig av andre for å bli smittet av den. Du ville aldri trodd på det du tror på dersom det ikke var vanlig.

Ja, men ingenting har spredt seg over hele verden sånn som kristendom har gjort, nazismen ble spredt med tvang.

Det gjorde nok Kristendommen også. Er du fullstendig historieløs?

Lenke til kommentar

Sånn for å slenge meg på igjen: Gjør ikke det faktum at noe tror på Gud han ekte? For de som tror på gud finnes han, like sikkert som at sola står opp.

Er samme med Julenissen, han slutter først å eksistere da du slutter å tro på han.

Lenke til kommentar

Farlig relativisme! Du kan si det samme om alt, ikke bare Gud og Julenissen. "Jeg tror det er greit å drepe, da er det greit å drepe for meg. "

Verden er slik den er, uavhengig av hva folk tror. Enten finnes Helvete ellers så finnes det ikke. Enten vil jeg brenne etter døden, eller så vil jeg det ikke. Det er ikke slik at for deg, så vil jeg brenne, mens for meg selv vil jeg ikke brenne.

Trodde i hvert fall mennesker kunne bli enige om såpass...Makan!

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si så bastant at ikke alt er for "meg"? Hva hvis dette er min virkelighet. Hvordan kan jeg vite at dere rund meg har samme oppfatning av virkeligheten? Hvordan kan jeg vite at dere eksisterer når jeg ikke observerer dere?

For alt jeg vet så eksisterer verden rundt meg.

Og det med drepinga blir ikke det samme. Justifisering av handlinger er noe helt annet en troen på en gud.

Lenke til kommentar

Eg trur ja, men etter å ha sett svara på alle her så lurer eg på kor mange som konfirmerte seg pga. guds trua si og kor mange som gjor det pga. penger eller fordi alle andre gjer det.

Eg trur eg var den einaste i klassa mi som konfirmerte seg pga eg trur på noko, sjølv fikk eg ingen peng og eg har konfirmert meg 2 gongar. 1 gong i den norske kyrkja og 1 gong i den anglikanske kyrkja i england.

Om folk trur ikkje på gud så syns eg at dei ikkje skal konfimere seg i kyrkja!

Lenke til kommentar
Ja, men ingenting har spredt seg over hele verden sånn som kristendom har gjort, nazismen ble spredt med tvang.

Det gjorde nok Kristendommen også. Er du fullstendig historieløs?

Bellucus du har nok feil, det er mange som trur på gud fordi dei trur og det er mange meir som trur pga forfedrene deira blei tvinga. For eksempel blei indianarane i Sør Amerika trunget å tru under misjonene frå spania. Dere i norge blei tvunget pga vikingen Olav den hellige.

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Om folk ikke tror på gudene synes jeg ikke de skal feire jul eller midtsommer eller andre paganistiske høytider.

ja, er enig der og. Håper at dei folka her som ikkje trur på gud veit at dei feirer kristelige høytider.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du si så bastant at ikke alt er for "meg"? Hva hvis dette er min virkelighet. Hvordan kan jeg vite at dere rund meg har samme oppfatning av virkeligheten? Hvordan kan jeg vite at dere eksisterer når jeg ikke observerer dere?

For alt jeg vet så eksisterer verden rundt meg.

Og det med drepinga blir ikke det samme. Justifisering av handlinger er noe helt annet en troen på en gud.

Hva du tror, påvirker ikke virkeligheten. Enten eksisterer julenissen, eller så eksisterer han ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Jeg tror litt på gud, men tror på alt mulig annet også. Skulle ikke forundre meg om vesener fra andre planeter eksisterte, eller om verdens undergang sku skje, eller annet. Vi vet jo egentlig ingenting om hva som kan skje her i verden eller om hva som eksisterer.

Lenke til kommentar

Folk må få gjøre som de vil. Jeg ville ikke fått penger om jeg hadde konfirmert meg borgerlig, så hvorfor ikke ta imot de ekstra kronene? Mener du også at jeg ikke bør gifte meg i kirka, men heller i et kjipt rådhus bare fordi jeg ikke tror på Gud?

Jeg tror litt på gud

Den kristne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Jeg tror ikke på gud, og jeg synes synd på folk som gjør det. Greit nok det gir folk kanskje en mening med livet, at det finnes noe å tro på sånn at livet ikke blir like tomt å meningsløst. Men innerst inne så vet folk at det er teit å tro at det finnes noe i "Himmelen" som har skapt alt liv og ser ned på oss, bortsett fra de super reliøse folkene som er blitt hjernevasket i flere generasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på gud, og jeg synes synd på folk som gjør det. Greit nok det gir folk kanskje en mening med livet, at det finnes noe å tro på sånn at livet ikke blir like tomt å meningsløst. Men innerst inne så vet folk at det er teit å tro at det finnes noe i "Himmelen" som har skapt alt liv og ser ned på oss, bortsett fra de super reliøse folkene som er blitt hjernevasket i flere generasjoner.

Det du sier om at folk innerst inne vet at Gud ikke eksisterer, utenom de som har blitt "hjernevasket" må vel vere en idiotisk påstand fra din sin side vel?

Er kristen, og vet Gud eksisterer. Jeg er vel en av de få i familien min som er kristen. Har nesten aldri hørt noe fra dem om Gud, men alikavel er jeg kristen. Så din påstand slutter der. MEN: påstanden din kan ha rett i noen tilfeller. Mange av de fernatiske reliøse vil jeg kalle hjernevasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...