GeirGrusom Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Uten mennesker finnes det ingen gud heller. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Uten mennesker finnes det ingen gud heller. ...Guds siste ord... Lenke til kommentar
MPC Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Uten mennesker finnes det ingen gud heller. Seier seff. fyren som ikkje trur på nokon gud Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Uten mennesker finnes det ingen gud heller. Seier seff. fyren som ikkje trur på nokon gud Det er vel, egentlig når du tenker etter, ikke så rart vel? Hvis det ikke lenger finnes mennesker er det jo ingen igjen son KAN tro på gud, er det vel? Et godt bevis på dette er alle de tusner av guder ingen lenger tror på, for hvor er de nå? Jo, de døde ut når ingen lenger trodde på dem... akkurat det samme som vil skje når ingen lenger tror på den kristne gud. Ergo lever guder akkurat så lenge som folk tror på dem! Enkel filosofi egentlig Lenke til kommentar
MPC Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ja men så finner man ut at da man er død så er den kristne gud mega sint fordi ingen trudde på han xD Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kjenner dere til St. Thomas Aquinas argumenter for Guds eksistens? Hva mener ateister var før Bigbang, og før det og før det, osv…? Tenker man seg en slags sirkel ting hvor alt repeteres? Spørsmålet gir ikke mening. Du kan ikke spørre hva ateister mener om hva som var før "The big bang", ganske enkelt fordi at det ikke er noen felles dogmer for ateister. Hvis du stiller det spørsmålet til 100 ateister så får du 100 forskjellige svar. Det eneste ateister er enige om er at det ikke finnes noe grunnlag for å tro på gud. (Noen benekter gud, mens andre tror ikke at guder eksisterer - en slags "vet ikke"-holdning. Det er også blandinger av disse.) Til dere som ikke vet hva ateister og ateisme går ut på så vil jeg anbefale www.atheist-experience.com. Her finner dere masse materiale fra TV-showet til The Atheist Community of Austin. Veldig mange av showene deres er meget interessante. Der vil dere også lære forskjellen på definisjonene ateist, agnostiker, sterk ateist, mild ateist osv. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ja men så finner man ut at da man er død så er den kristne gud mega sint fordi ingen trudde på han xD Eller du rett og slett finner ut at du har satset alt på feil gud og at han i så måte syntes ateister er kule typer som ihvertfall ikke satset på feil gud..... Mulighetene er mange... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ja men så finner man ut at da man er død så er den kristne gud mega sint fordi ingen trudde på han xD Eller du rett og slett finner ut at du har satset alt på feil gud og at han i så måte syntes ateister er kule typer som ihvertfall ikke satset på feil gud..... Mulighetene er mange... Question with boldness even the existence of a God; because, if there be one, he must more approve of the homage of reason than that of blindfolded fear. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ja men så finner man ut at da man er død så er den kristne gud mega sint fordi ingen trudde på han xD Eller du rett og slett finner ut at du har satset alt på feil gud og at han i så måte syntes ateister er kule typer som ihvertfall ikke satset på feil gud..... Mulighetene er mange... Blir vel mega burn på oss da xD Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg fant akkurat bevis for at det finnes en gud! Jeg tror jeg må revurdere mitt ateistiske livssyn... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg fant akkurat bevis for at det finnes en gud! Jeg tror jeg må revurdere mitt ateistiske livssyn... Bevisene ser vanntette ut. Det kan da umulig være noen annen forklaring? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Gud er nok en ubuden gjest, som sjeldent kommer ut av skapet. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Gud er nok en ubuden gjest, som sjeldent kommer ut av skapet. Huh, hvilket skap? Da tror jeg ikke "God hates fags" gjengen havner i himmelen. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Tror ikke på noen av gudene som er beskrevet i de eksistertende (snakker om de store verdensreligionene, har ikke kontroll over alle slags småkulter :!: ) religionene. Forholder meg på den annen side agnostisk til om det finnes noe "større" enn det som kan forstås av den menneskelige hjerne. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Selv trur jeg ikke at gud noen gang har eksistert.. - Jeg holder med vitenskapen Hva i videnskapen utelukker en gud? Det som utelukker gud i viTenskapen er den lille delen i at verden har eksistert i over 6000 år. Vet ikke helt som du har hørt om utviklingslæren? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Grunnen til at folk nærmest idag mer og mer ikke tror på Gud, har sikkert mye med det at folkene før i tiden var dumme som noen brød. At de trodde Gud fantes, og ikke kunne se realiteten i det hele sier seg selv. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg vill si at de trodde på en/fler gud(er) fordi de ikke hadde noe annet svar, og de trengte et sted å finne trøst og håp. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Du (wuvahef) og Nidaroo sier vel engetlig det samme? En ting jeg har merket med religion: Religioner ser ut til å utvikle seg og tilpasse seg basert på samfunnet og omgivelsene de befinner seg i, nesten på samme måte som organismer utvikler seg og tilpasser seg omgivelsene. Er ikke det ironisk så vet ikke jeg, evolusjon og natural selection for religioner. (Ja, jeg vet at man ikke må benekte evolusjon for å være religiøs.) Endret 9. november 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Dersom en kompis kommer bort til deg å sier han har pult Jesica Alba, så tror man neppe på det. Når det kommer til relgion og guder, så betyr ikke ordet tro det samme som i eksempelet over. I den sammenheng så er tro noe man velger, ikke nødvendigvis noe du har blitt overbevist eller tror er logisk. Slik forstår ihvertfall jeg ordet tro. Jeg har rett og slett ikke hatt behov for å tro på noen gud og har heller derfor ikke tenkt spesielt på det, men jeg håper at det er noe etter døden og velger derfor å tro at det er noe over oss mennesker. Kall det hva du vil! Vitenskapelig sett, så er det usansynelig og ubevist, men jeg velger å si at det er noe, så slipper jeg å tenke noe mer på den saken! Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Jeg har rett og slett ikke hatt behov for å tro på noen gud og har heller derfor ikke tenkt spesielt på det, men jeg håper at det er noe etter døden og velger derfor å tro at det er noe over oss mennesker. Greit nok det, du velger selv, men husk at å tro på noe gjør det ikke sant. Jeg velger å ikke tro ettersom det ikke er noen grunn til at det jeg ville trodd på (f. eks. den kristne gud) eksisterer. Tenk f. eks. at jeg holder et kort med et helt tilfeldig nummer mellom 0 og 10 som du ikke kan se. Står det 5 vil du vinne en stor sum penger. Du kan tro så mye du vil på at det står 5 der, men uansett hvor overbevist du klarer å gjøre deg selv så kan det helt fint stå noe annet. Hvorfor da velge å tro og ikke heller bare vente og se eller prøve å finne det ut? Endret 9. november 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå