Gå til innhold

Tror du gud finnes ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som dere vil se i min signatur, er jeg fan av evolusjon. Og jeg er fan av all annen teknologi og vitenskap som kan bevises, se og føles.

 

Forøvrig kan ingen av dere MOTbevise at Gud har skapt alt. Om dere blir litt dype med dere selv; prøv å se utover i universet og tilbake i tid.. Jorden, universet og det store intet kan da ikke bare plutselig ha oppstått av seg selv? Og det er der det guddommelige kommer inn i bildet.

 

Jeg er altså et slags blandingstilfelle. Jeg tror at mennesker nedstammer apene, som er bevist, og encellede organismer osv før dem(for å ta KORTversjonen.), og ikke at det var to mennesker som hadde sex og fra dem ble hele jordens befolkning dannet. Men ingen mennesker kan danne seg noen teori om hvor alt startet opprinnelig, det første fnugg av eksistens av jord, stein eller liv. Så da kan jeg tro at det var f.eks. en Gud som skapte det.

 

Når det er sagt, synes jeg det er utrolig kos at jeg kan be en liten bønn akkurat når jeg vil, hvor jeg vil, så lenge jeg vil, og om hva jeg vil; og da er Gud greit å ha :)

Lenke til kommentar

jeg ser ingen grunn til å tro på en gud.

 

Forøvrig kan ingen av dere MOTbevise at Gud har skapt alt. Om dere blir litt dype med dere selv; prøv å se utover i universet og tilbake i tid.. Jorden, universet og det store intet kan da ikke bare plutselig ha oppstått av seg selv? Og det er der det guddommelige kommer inn i bildet.

 

det var jeg som skapte alt. kan du motbevise det? :)

Endret av nostrum82
Lenke til kommentar
Hehe, visste at den der kom til å komme før eller siden. Jeg er enig i at man ikke kan si: "det er ekte pga du ikke kan MOTbevise det." Men likevel, jeg har noen ganske gode argumenter, synes du ikke?

 

ja du kan nesten ikke vente deg noe annet :)

 

det er et veldig godt og viktig spørsmål, men et dårlig argument. et godt argument må ha en solid begrunnelse.

om en svarer at gud er skaperen, hvem skapte da gud? hva er gud og hvordan gjorde han det? om gud er uendelig hvorfor kan ikke universet også være uendelig?

Lenke til kommentar
Tror du gud skapte alt ?

Tror du han finnes ?

 

 

Selv trur jeg ikke at gud noen gang har eksistert..

 

- Jeg holder med vitenskapen :)

 

Hva i videnskapen utelukker en gud?

 

den lille delen av vitenskapen som krever bevis...

 

Er mye innen videnskapen som ikke er bevist. Spesielt i forhold til sele eksistensen, man møter på ting som ikke helt stemmer og så gjetter man seg nesten frem til svar.

Lenke til kommentar
Nei. Jeg lever nemlig i 2008.

WORD :thumbup:

Forøvrig kan ingen av dere MOTbevise at Gud har skapt alt. Om dere blir litt dype med dere selv; prøv å se utover i universet og tilbake i tid.. Jorden, universet og det store intet kan da ikke bare plutselig ha oppstått av seg selv? Og det er der det guddommelige kommer inn i bildet.

Det er jo ikke mer sannsynlig at gud alltid har vært der enn at alt plutselig oppsto. Det er et av (de mange) problemene med religion, de bare forklarer noe de ikke vet noe om, med noe enda mer uforklarlig. "Hmm, hvorfor er ikke sokken der jeg la den i går kveld? Hmm... Jo jeg tror det er en sjøhest som har oppnådd Nirvana og lært å fly og tatt den fordi han trengte en sovepose." Ser dere sammenhengen med religion?: Sokkeproblem=Big Bang, Sjøhest=Gud.

Endret av Ashol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...