Gå til innhold

Lag når jeg kjører HD-filmer fra PC til TV

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette passer akkurat her, men here goes:

Har en 40" Sony Bravia. Og en Dell-laptop, den har 8400 GS og HDMI-port. Jeg bruker en HDMI-kabel til å sende film til TV-en, og det har funket bra med .avi-filer, DVD-rips. Men når jeg kjører HD-filer (typisk størrelse 4,37GB) så lagger hele greia masse.

Hva kan dette skyldes? Har prøvd å bruke Video Lan, Windows Media Player, Windows Media Player Classic, og det lagger på alle de. Har prøvd på min stasjonære (ikke noe særlig bra PC) og de lagger der og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt om dette passer akkurat her, men here goes:

Har en 40" Sony Bravia. Og en Dell-laptop, den har 8400 GS og HDMI-port. Jeg bruker en HDMI-kabel til å sende film til TV-en, og det har funket bra med .avi-filer, DVD-rips. Men når jeg kjører HD-filer (typisk størrelse 4,37GB) så lagger hele greia masse.

Hva kan dette skyldes? Har prøvd å bruke Video Lan, Windows Media Player, Windows Media Player Classic, og det lagger på alle de. Har prøvd på min stasjonære (ikke noe særlig bra PC) og de lagger der og.

Det er nok ikke kabelen det kommer ann på, men signalet. Hvis det er en 1080P laptop du har så prøv å forandre oppløsningen og prøv igjen. Det kan være pc og tv ikke snakker helt godt sammen når det kommer til dette...

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med min dell laptop faktisk, og problemet viste seg å være noe tull med speedstep, den greia som klokker ned cpu når laptopen idler. Problemet var altså at speedstep ikke klokket opp igjen cpu når den skulle, slik at når du startet filmen ble det 100% cpu load på 700 mhz eller noe i den duren. Fant aldri ut hvor feilen lå, men å plugge i laderen slik speedstep skrur seg av fungerte hvertfall her.

Lenke til kommentar

Fant ut problemet. Kodeken jeg brukte for å dekode .mkv-filen tar rett og slett for mye av den "middelmådige" maskinen som jeg spiller av filmen på :p Skiftet codec til CoreAVC, som bruker mye mindre av maskinen, og ingen lag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...