FSM Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Har du forvillet deg i en verden av meningsløse religioner? Pastafarianismen, det mer kjente navnet på Det Flygende SpaghettiMonsterets kirke,er en religion som har troen på at Det Flygende SpaghettiMonster skapte universet. Det SKAPTE universet, og dverg-lignende enhjørninger er ekte. --------------------------------- Det Flygende SpaghettiMonsteret (FSM): Det Flygende SpaghettiMonsteret er skaperen av universet. Han er Allmektig, usynlig og veldig sterk. Ingen vet egentlig hvor han kommer fra (Vi vet at han er en han, noe som er skrevet ned av de aller tidligste Pastafarianerne) eller hva han kom fra, så vi kaller han bare evig. --------------------------------- Profeten: Bobby Henderson er, så godt som, en profet. Selv om han enda ikke har forutsett framtiden har han introdusert Pastafarianismen for verden, noe ingen troende hadde trodd var mulig. --------------------------------- Himmelen: Himmelen er et relativt simpelt konsept for Pastafarianismen, og det er vanskelig å se hvorfor det ikke skulle vært det. De to aller viktigste tingene ved himmelen er: A) Den har ølvulkaner så langt øyet kan se og B) Den har stripper-fabrikker --------------------------------- Skapelsen: Det sies at universet først ble skapt som et fjell, et tre og en dverg. Det er en velkjent teori at FSM skapte dette på en dag, resten av universet på tre dager for så å hvile i tre dager. Menneskene: Menneskene var naturligvis ikke skapt etter FSMs perfekte skikkelse. Vi ble ikke skapt for å ligne i det hele tatt, trolig fordi han er, eller det er hans ønske å være, perfekt. Hvis alle mennesker på jorden hadde vært perfekte hadde det åpenbart ikke fungert. --------------------------------- Pirater: Pirater er sett på som absolutt guddommelige skapninger, men trist nok er det en bemerkelsesverdig stadig reduksjon i antall pirater. Håpet er enda ikke tapt for piratene derimot. Flere og flere mennesker har åpnet øynene for Pastafarianismen og hvor enkelt det er å bli sett på som en helgen bare ved å bære øyelapp og si Yarrr..! For Ortodokse Pastafarianere er det normalt å alltid bære piratantrekket for å ikke fornærme FSM. Det er respektløst å lære bort noen former for Pastafarianisme uten å bære fullt piratantrekk. --------------------------------- Subkulturer: Noen ekstreme Pastafarianere (en spesiell gruppe kalt Porfoner) tror at Det Flygende SpaghettiMonster ikke bare er en skikkelse, men tre, og at Pastaen, Kjøttbollene,og Den Hellige Saus, er individuelle skikkelser. Andre sekter mener at Makaroni, og ikke Spaghetti, er Det Flygende SpaghettiMonsterets reelle form. De referer til sin skaper som Det Flygende MakaroniMonsteret og de mener at visjonen til Det Flygende SpaghettiMonsteret er korruptert av interferens. Hva er det beste ved Pastafarianismen? Det er ikke bare akseptabelt, men også tilrådet, godt sauset. De åtte "I'd Really Rather You Didn'ts". 1. I'd really rather you didn't act like a sanctimonious holier-than-thou ass when describing my noodly goodness. If some people don't believe in me, that's okay. Really, I'm not that vain. Besides, this isn't about them so don't change the subject. 2. I'd really rather you didn't use my existence as a means to oppress, subjugate, punish, eviscerate, and/or, you know, be mean to others. I don't require sacrifices, and purity is for drinking water, not people. 3. I'd really rather you didn't judge people for the way they look, or how they dress, or the way they talk, or, well, just play nice, okay? Oh, and get this into your thick heads: woman = person. man = person. Samey = Samey. One is not better than the other, unless we're talking about fashion and I'm sorry, but I gave that to women and some guys who know the difference between teal and fuchsia. 4. I'd really rather you didn't indulge in conduct that offends yourself, or your willing, consenting partner of legal age AND mental maturity. As for anyone who might object, I think the expression is "go fuck yourself," unless they find that offensive in which case they can turn off the TV for once and go for a walk for a change. 5. I'd really rather you didn't challenge the bigoted, misogynistic, hateful ideas of others on an empty stomach. Eat, then go after the bitches. 6. I'd really rather you didn't build multi million-dollar synagogues / churches / temples / mosques / shrines to my noodly goodness when the money could be better spent (take your pick): 1. Ending poverty 2. Curing diseases 3. Living in peace, loving with passion, and lowering the cost of cable I might be a complex-carbohydrate omniscient being, but I enjoy the simple things in life. I ought to know. I AM the creator. 7. I'd really rather you didn't go around telling people I talk to you. You're not that interesting. Get over yourself. And I told you to love your fellow man, can't you take a hint? 8. I'd really rather you didn't do unto others as you would have them do unto you if you are into, um, stuff that uses a lot of leather/lubricant/vaseline. If the other person is into it, however (pursuant to #4), then have at it, take pictures, and for the love of Mike, wear a CONDOM! Honestly, it's a piece of rubber. If I didn't want it to feel good when you did it I would have added spikes, or something. --------------------------------- http://www.venganza.org/ Vår egen Norske FSM-Facebookgruppe: http://www.facebook.com/group.php?gid=21249732774 --------------------------------- Endret 21. juli 2008 av FSM Lenke til kommentar
cnon Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 <-- born again pastafarianer Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Mmmmmm... takk for pasta. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg vil gjerne ha et seriøst svar på dette; er det noen i det hele tatt som tror på dette? Dette er bare et generelt spørsmål uten en undertone av sarkasme eller respektløshet, som et tilsvarende spørsmål fra f.eks en ateist om kristendommen helt sikkert ville hatt. Jeg lurer oppriktig på om det finnes mennesker som helt oppriktig tror dette er sant. Og ja - jeg er klar over at "religionen" eksisterer for å vise hvor tåpelig alle andre religioner er. Eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg er tilbøyelig til å ikke være like respektfull som Sondre. Siden trådstarter åpner sin forumkarriere med noe så infantilt som dette, blir min konklusjon at enten snakker vi med et vaskekte troll, eller så har kroppen i en alder av 4,5 år fått tilgang til foreldrenes pc. Likevel kan jeg ønske vedkommende velkommen hit, og anbefale at han/hun heller gjør seg litt bedre kjent med kulturen her før slike stunts utføres. Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 hvis jeg hadde vært religiøs så hadde jeg valgt pastafarianismen. det virker som det desidert beste alternativet jeg er også veldig glad i pasta. @pencilcase og sondre hadde det vært bedre om pastafarianismen var seriøs? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 hvis jeg hadde vært religiøs så hadde jeg valgt pastafarianismen. det virker som det desidert beste alternativet jeg er også veldig glad i pasta. @pencilcase og sondre hadde det vært bedre om pastafarianismen var seriøs? Samme for meg, men konseptet burde vært postet enten i ot-delen eller i humor-delen. Kanskje til og med i mat-delen ... Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Samme for meg, men konseptet burde vært postet enten i ot-delen eller i humor-delen. Kanskje til og med i mat-delen ... jeg synes det hører hjemme her, uten tvil. hvordan er dette forskjellig fra andre religioner hvis dette hadde vært noe som folk hadde trodd på bokstavelig (det er sikkert noen som gjør det eller kommer til å gjøre det)? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Samme for meg, men konseptet burde vært postet enten i ot-delen eller i humor-delen. Kanskje til og med i mat-delen ... jeg synes det hører hjemme her, uten tvil. hvordan er dette forskjellig fra andre religioner hvis dette hadde vært noe som folk hadde trodd på bokstavelig (det er sikkert noen som gjør det eller kommer til å gjøre det)? Det er bare den som har lagd tråden som kan svare på hvor forskjellig dette er i forhold til andre religioner. Vi andre kan bare forholde oss til teksten i posten, og ut fra den er det slett ikke vanskelig å tippe mental alder på trådstarter. Det er forøvrig ikke første gangen at lignende stunt har blitt lansert, men etter hva jeg husker så var de foregående forsøkene plassert i den mere useriøse delen av forumet. Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er bare den som har lagd tråden som kan svare på hvor forskjellig dette er i forhold til andre religioner. Vi andre kan bare forholde oss til teksten i posten, og ut fra den er det slett ikke vanskelig å tippe mental alder på trådstarter. Det er forøvrig ikke første gangen at lignende stunt har blitt lansert, men etter hva jeg husker så var de foregående forsøkene plassert i den mere useriøse delen av forumet. nei, alle som er her kan svare på det da vi har lov til å uttrykke våre egne meninger i denne tråden. jeg ser heller ikke hvordan du kan tippe trådstarters mentale alder? vet du bakgrunnshistorien til FSM? dette er like seriøst (om ikke mer) enn dets motpart i mange sammenhenger. Lenke til kommentar
FSM Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg vil gjerne referere til: http://www.venganza.org/flash/guidetopasta...smpreloaded.swf http://www.venganza.org/worship/fsm-book og generelt bare til hjemmesiden http://www.venganza.org Dette er en seriøs religion, med seriøse, utdannede tilhengere. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg vil gjerne referere til: http://www.venganza.org/flash/guidetopasta...smpreloaded.swf http://www.venganza.org/worship/fsm-book og generelt bare til hjemmesiden http://www.venganza.org Dette er en seriøs religion, med seriøse, utdannede tilhengere. javel... er du en av de? Lenke til kommentar
FSM Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Ja, faktisk. Og Don't shot the messenger, jeg skapte ikke religionen, jeg bare formidler den. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Dette med spaghettimonsteret blir litt som alle kattebildene som var populære på 90-tallet: Det er liksom ikke morsomt lenger, men overforbrukt og utbrukt, så da har poenget forsvunnet fra det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tok å forsøkte linkene og der var det ikke annet å finne enn satire, men de hadde jo en seriøs stor webshop. Så da er vel etterkommerne til profeten sikret. Versågod å bli rundlurt! Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Spruter ølvulkanene ut kald øl? Lenke til kommentar
FSM Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Det er liksom ikke morsomt lenger, men overforbrukt og utbrukt, så da har poenget forsvunnet fra det. Du beskrev nettopp så godt som alle religioner i verden. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er liksom ikke morsomt lenger, men overforbrukt og utbrukt, så da har poenget forsvunnet fra det. Du beskrev nettopp så godt som alle religioner i verden. Religioner prøver ikke å være morsomme. Lenke til kommentar
FSM Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Spruter ølvulkanene ut kald øl? Den spruter ut den ølen du selv ønsker. Det er tross alt himmelen og alle FSMs etterfølgere skal bli tilfredstilt av dets godhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå