Sund Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Hei, trenger hjelp til å få åpnet AWN automatisk når jeg slår på pc'n! Er ganske ny med Linux, så trenger litt god forklaring. Sund Endret 20. juli 2008 av Sund Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Hvis du starter opp awn instillingene. Så har du på Generell tabben på det første valget et valg du kan huke av for å starte opp automatisk. Endret 21. juli 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
Sund Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Finner ingen plass det står. Legger til bilde: Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det har nå jeg. Men fortvil ikke. Gå på "System-->Brukervalg-->Sesjoner" Velg legg til så skriver du "avant-window-navigator" uten anførselstegn som komando. Navn og sånt kan du skrive hva du vil. Men er det siste versjonen du har installert? Versjon 0.3.1? Lenke til kommentar
Sund Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Det vet jeg ikke. La bare inn den som var på legg til/fjern programmer. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ok. Men du fikk til å legge den til i sesjonslisten? Lenke til kommentar
Sund Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Ja, funker fint no. Tusen Takk. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Håper du er fornøyd med AWN Om så ikke er tilfelle kan jeg anbefale cairo-dock på det varmeste. Lenke til kommentar
Sund Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Lurer på en ting til. Hvordan åpner man og kjører: tar.gz filer? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Lurer på en ting til.Hvordan åpner man og kjører: tar.gz filer? Tar.gz er arkivfiler som Zip og RAR. Hva er det du skal gjøre? Lenke til kommentar
Sund Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Installere et program. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Svaret er generelt sett: You don't. Prøv heller å finne en .deb-pakke. Er det AWN du skal installere? Lenke til kommentar
Sund Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Svaret er generelt sett: You don't. Prøv heller å finne en .deb-pakke. Er det AWN du skal installere? Har AWN, det er et p2p program som jeg skal installere. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Søk først i Synaptic, hvis ikke kan kanskje getdeb.net hjelpe deg. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Finner du ikke pakker noe sted, må du kompilere det selv. Pakk ut tar.gz fila, og se om det ligger en fil som heter configure i mappa. Isåfall, installer build-essentials (sudo apt-get install build-essentials). Deretter åpner du terminalen, og går til programmets mappe (cd /sti/til/mappe), og deretter kjører du følgende i terminalen: ./configure make sudo make install Hvis noe går galt, er det sikkert pga. at du mangler noen -dev-pakker. Isåfall, sjekk nettsidene til det aktuelle programmet, siden det mest sannsynlig står hvilke pakker programmet er avhengig av for å kunne kompileres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå