Gå til innhold

Leter etter rimelig Laptop til militæret.

Anbefalte innlegg

Ja, skal i marinen nå og tenkte at jeg trenger å ha meg med en laptop.

Hva jeg er på jakt etter er en "midligtidlig" laptop som ikke har alt av det mest moderne og nyeste hardwares men greit nok til daglig bruk.

Jeg er veldig glad i å ha mange vinduer/programmer/prosseser/tjenester oppe og kjørene på en gang så jeg må ha en laptop som kan drive det (er vell RAM det?).

Den trenger ikke noe særlig mer enn 80-100gb med plass, for jeg blir nok ikke noen downloader i militæret akkuratt.

Når jeg gamer, blir det mest i de eldre spillene som Warcraft 3, Diablo 2, CounterStrike o.l så krever ikke noe bra skjermkort.

Trenger heller ikke særlig med USB/SD kort innganger heller. Infact, så holder det med noen få USB.

Jeg vill helst kjøpe laptopen uten OS (Skal installere Dual OS på den, UNIX og XP som jeg har fra før) hvis dette er mulig?

Vekt er care, men skjerm størrelse burde være rundt 17".

Jeg vill bruke så lite penger som mulig her (hvem vill ikke?...) fordi det blir mer som en midligtidlig laptop som jeg senere komme til å bruke som en remote/UNIX lære pc.

Vet ikke om det holder med info jeg? Er ikke veldig god med hardware så all hjelp er veldig appreciated.

Tusen Takk,

Patrik.

PS: Laptopen må vell egentlig ikke heller være ny, hvis det er mulig å at noen har en for salgs kanskje?

Endret av Patrik89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du sier at den ikke skal være så dyr men hva betyr det? 4-7000?

Helst rundt 4000 kroner hvis det er mulig.

€: Fant denne på siden her. Kan jeg forlange mer enn dette? Og åssen OS er på denne laptopen?

Endret av Patrik89
Lenke til kommentar

Ville heller gått for denne

Lenovo N200 15.4"WXGA,Cel M530, 512 MB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHB 3995.-

Lenovo N200 15.4"WXGA, Dual-Core T2390,1 GB,160GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHB 3995.-

Lenovo N200 15.4"WXGA, Dual-Core T2390,2 GB,160GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHB 3995.-

Jeg vet ikke om Komplett har feilpriset denne. De har i hvertfall 3 maskiner med litt forskjellige specs men helt lik pris. Den dårligste er den de testet her. Med Celeron, 512MB ram og 120GB HD. Den beste som også koster 3995.- har som du ser dual core og 2GB minne og 160GB hd.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Bør nok kjøpe brukt om du skal få mest mulig maskin for pengene. De integrerte skjermkorta er dessverre ganske dårlige og egner seg mest til surfing. Finner du en brukt pc med feks. ati 9700 så vil dette være betydelig bedre til spilling enn feks. intel x3100 som er i mange ny pcer. Dette har jeg testet selv siden jeg har en ny laptop med en kraftig core2dou cpu og x3100, mens den litt eldre laptopen min med 9700 og pentium-m går i ringer rundt den i spill og benchmarks.

Lenke til kommentar

€: Fant denne på siden her. Kan jeg forlange mer enn dette? Og åssen OS er på denne laptopen?

Jeg ville ikke gått for Lenovo N200 den leveres med WIndows Vista Home Basic og det er noke møkk som ikke funker!

Eller hva med denne?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gått for Lenovo N200 den leveres med WIndows Vista Home Basic og det er noke møkk som ikke funker!

Eller hva med denne?

Det er vel ikke lov å selge maskiner med XP lenger (det vil ihvertfall ikke komme ny maskiner til butikkene med XP). Så Vista må han nok bare belage seg på å måtte betale for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...