Gå til innhold

Hvilke grunner fikk dere til å kjøpe en eller flere konsoller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestemte meg tidlig for å ha PS3. Mye pga FF (noe som også kommer til 360 sett i ettertid), og Wii var alltid en mulighet pga Mario.

 

DS-en ble kjøpt inn da jeg skulle inn i millitæret. Greit å ha på tog/fly tenkte jeg, pluss FF III og Mario.

 

Wii-en ble kjøpt på tilbud da jeg var i millitæret. Mario, Resi 4, Smash og Zelda var de fire grunnene. Foreløpig er det kun Resi 4 som er rundet. Galaxy er kos, men mangler litt av sjarmen fra 64. Smash spilles bare sammen med venner og Zelda gav ikke mersmak etter å ha spilt på tvang i noen timer.

 

PSP-en ble kjøpt inn for to uker siden pga God of War, Crisis Core, Loco Roco og Patapon.

 

PS3 er neste på handlelisten.

 

Iogmed at jeg har en relativt grei PC, er jeg godt dekket denne generasjonen. Selv om mange 360-spill frister, så har jeg bestemt meg for at jeg har nok :p

Lenke til kommentar

Kjøpte en X360 ca ett år etter lansering, kjøpte den pga at den begynte å få en god mengde kvalitetsspill. Har siden den gang stor kost meg med konsollen, og den har et fantastisk bibliotek med spill.

 

Har også en Nintendo DS, som også er en genial liten maskin. Den har veldig mange gode og nyskapende titler, og har også gitt meg mange timer med underholdning. Men den blir nok mest brukt når jeg er ute å reiser.

 

Har også skaffet meg en PS3, og det mest pga av 3 grunner ; 1. fant en 60 GB maskin til en rimelig pris, 2. Jeg trengte en Blu-ray spiller, 3. Heavy Rain kommer kun til PS3.

 

Liker maskinen godt, og det er mye Sony har gjort riktig med den. Men som spillmaskin så foretrekker jeg helt klart X360, jeg synes også sixaxis kontrolleren rett og slett er vond å bruke. Håper maskinen får flere gode spill, for synes det er ett akutt mangel på det i dag (og ja jeg har spill alle de gode eksklusive spillene på maskinen minus MGS4).

 

Har også en veldig kapabel PC stående, og det blir vel sannsynligvis en Wii og PSP etter hvert også.

Lenke til kommentar

Den første av denne generasjonen konsoller jeg kjøpte var Wii, i fjor sommer. Grunnen til at jeg kjøpte den var nok bevegelses kontrollene og Nintendo spillene som Mario, Zelda og Metroid. En annen ting som gjorde utslag var selvfølgelig den overkommelige prisen.

 

For en månde eller to siden kjøpte jeg også Xbox 360 Pro siden det har blitt grei pris på den også. Den ble kjøpt pga. onlinemulighetene, next gen grafikk og konsolleksklusive spill (GTA IV, BF Bad Company, Forza, ...)

 

Men jeg spiller fortsatt hovedsakelig på pc. Jeg skal f.eks skaffe meg Farcry 2 til pc istedenfor X360.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kjøpte Nintendo Wii: The legend of Zelda: Twilight Princess samt at måten du styrte på hvirket ufattelig morsomt og interesangt.

 

Grunnen til at jeg kjøpte X360: Spillutvalget appelerte til meg der og da. Angrer ikke kjøpet for fem flate øre.

 

Grunn til at jeg blir å kjøpe PS3: Når tid og råd kommer, samt interesange spill er ute, blir det PS3 og på meg. Spill jeg venter meget spent på er et Team Ico spill, Gran Turismo 5 og God of War 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...