Gå til innhold

Hvilke grunner fikk dere til å kjøpe en eller flere konsoller?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Hadde ikke eid noen konsoll (i den grad den kan kalles det) siden Commodore 64, og jeg følte at konsoller hadde kommer til et nivå hvor det igjen begynnte å bli interessant - faktisk var det en video av dashboardet til Xbox 360 som solgte meg, i hovedsak fordi man nå kunne spille egen musikk mens man spilte.

 

En annen ting som spilte inn var at det var den første konsollen av dagens generasjon, og var også den som de fleste vennene mine gikk med planer om å kjøpe, i tillegg til at jeg siklet på Project Gotham Racing 3.

 

Xbox 360-en har blitt flittig brukt, og var vel brukte penger. Kjøpte også en Wii i oktober i fjor, men denne kvittet jeg meg med på nyåret, det var et impulskjøp (skulle bare på Elkjøp og se etter en ny film for å se på kvelden... og vipps, gikk man ut med en Wii og et lass med ekstrautstyr) og jeg følte at fasinasjonen med å veive rundt fort tok slutt.

 

Siden jeg ikke har noe spesiellt forhold til tidligere konsoller, var ikke Virtual Console så viktig for meg, og jeg synes ikke den kommende lineupen av spill gjorde det verdt å beholde konsollen. Men det var jo helt klart gimmick-faktoren som gjorde at jeg gikk til anskaffelse av Wii, og den ble i hovedsak brukt når det var folk på besøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte konsoll fordi jeg ikke gidder maset med å oppgradere maskinen hver gang det kommer et nytt storspill, og alle ekstrautgifter det medfører. Plug and play!

 

I tillegg... HD gaming på "stue-tv" uten at det er et tiltak å ordne med tilkobling av pc, innstillinger osv.

 

Kjøpte Xbox 360 ved juletider i 2006, PS3 i mars i år.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Startet med SEGA som jeg fikk til jul for en bøtte med år siden, og siden den gang har jeg igrunn alltid anskaffet meg konsoller istedenfor data til å game på.

For meg er det ikke riktig å spille bilspill på en data, eller f.eks Final Fantasy eller Tekken. Det stemmer overhodet ikke, og jeg får null feeling none what so ever.

 

Har flere konsoller pga av spil; current gen: X360, PS3 og PSP.

Lenke til kommentar

Hmm. La meg tenke her. Jeg spiller på konsoller uten å ha stoppet å spille på PC. Hva kan nå være grunnen til dette? Kanskje fordi jeg (gisp) liker spill. :p

Har en gamer PC, PS2, PS3, DS og skal nok skaffe meg en 360 når jeg gidder og har tid (har noen gamle konsoller og PCer slengende rundt også)

Det er rett og slett god underholdning. Ser omtrent aldri på TV (har 400 kanaler men er aldri noe å se på) så da er det morsommere med spill og film i stedet.

Online tjenesten bryr meg ikke, og hadde nok spilt online på PC i stedet da i så fall.

Konsoll og PC koster omtrent det samme. PS3 kostet ved launch omtrent det samme (eller kanskje litt mer med dyrere spill) som en spill PC så prisen brydde meg ikke.

Kort og godt: Jeg har penger nok, jeg liker å ha et utvalg i spill og jeg fordeler konsollene og PCen på to land så jeg har ikke plassmangel.

 

Sånn, mer komplisert var det ikke for meg i hvert fall. :)

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Se, dette var grunnene for de konsollene jeg har/hadde.

 

Xbox 360: Kjøpte den i 2007, og ble den første konsollen av denne generasjonen for min del. Passet også veldig bra til tven min, og hadde spill som Oblivion og Call of Duty 3 som jeg hadde lyst på. Også fordi jeg trodde med tanke på Bluray at konsollen ville ha flere spill enn PS3. Noe som viser seg å stemme nå i dag, både i antall og kvalitet. Konsollene som har gitt meg de beste spillopplevelsene gjennom livet er garantert Xbox 360 og N64. 360 på første, etterfulgt av N64.

 

PS3: Jeg måtte ha konsollen bare. Den tok i bruk nytt format, og teknologi. Det var en billigere Blueray-spiller og hadde siste kapittlet i Metal Gear Solid-serien. Å det ble et kjøp bare for det og Bluray.

 

Wii: Så spenndene ut, likte konseptet men det døde ut gangske fort. Siden jeg var lei den uka etter release, og valgte dermed å selge den. Noe jeg tjente stort på siden jeg solgte den for 4 000 når den kostet meg 2 000 via tilbudet Elkjøp hadde ved release.

 

PSP: Så det som bra håndholdt konsoll, kjøpte den egentlig bare fordi jeg kjeda meg i syden og fordi den hadde GTA: LCS, å senere Vice City Stories(som forresten trakk ned maskina big time, ved at et spill som lagget så mye ender opp på den). Har den forsatt, fin som reserve MP3-spiller men ellers bare støver den ned.

 

NDS: Eneste konsollen jeg har kjøpt det siste halve året. Synes DS alltid har vært en sjarmerende håndholdt konsoll. Kjøpte den nylig for å ha den med meg på en ferietur i noen uker.

Lenke til kommentar

Eier selv sega master system, Dreamcast, Nes, gameboy, ps1, ps2, ps3, PSP, Xbox, Xbox 360, Gamecube og Wii. Er vel en blanding av for mye penger og at det alltid er et eller annet spill til jeg vil ha som en annen konsoll ikke får. One for my every need ;) . Har vel også blitt en liten samler av konsoller... Kjipe er at jeg ikke har tid til å spille mer en et par timer i uka.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at eg importerte meg ein Sega Dreamcast for ein stund siden, mitt siste konsollkjøp ihvertfall.

 

Innerst inne har eg alltidd hatt lyst på denne konsollen , Shenmue og Soul Calibur er to spill eg har hatt lyst å teste i alle år. Det blei altså ein realitet, to heilt utrolig bra spill :) Hender eg tar meg noen runder SC eller DOA2 i ny og ne :wee:

 

PS2 blei forøvrig også kjøpt inn først ettter 360 kjøpet, mest. pga MGS3(som skuffet så jævlig) og Shadow of The Colossus.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Generelt har det kommet 2-3 spill til konsollen som jeg har følt har vært must-have:

 

Dreamcast: Shenmue-serien, PGR, Crazy Taxi og mange lovende spill. Svært hyggelig så lenge det varte. Den konsollen jeg har et mest nostalgisk forhold til.

 

Xbox: Halo, Fable, grafikken, alle mulighetene med Media Center, kunne brukes som DVD-spiller, emulatorer etc. Har blitt brukt jevnt og trutt siden 2002. Den konsollen jeg er mest fornøyd med.

 

Gamecube: Svært billig (790 kr), Metroid Prime og Wind Waker. Metroid synes jeg var en skuffelse og ble aldri helt begeistret over Zelda heller. Har for det meste stått og støvet ned siden jeg kjøpte den med unntak av RE4.

 

DS: Mario Kart DS, New Super Mario Bros. og det faktum at jeg aldri hadde eid en håndholdt konsoll tidligere.

 

PSP: GTA: Vice City Stories, MGS: PO, flott grafikk.

 

PS2: MGS3, Ico, Shadow of The Collosus. Tenkte jeg skulle klare meg uten denne, men måtte krype til korset til slutt. Kort sagt de spillene jeg hadde lyst på som aldri kom til Xbox/GC.

 

Xbox 360 Elite: Først og fremst for GTA IV, men også en flott backkatalog med spill som Halo 3, Bioshock og Gears of War.

 

Jeg ender nok opp med alle 3 (alle 5 hvis man regner med håndholdte) denne generasjonen. Wii blir nok neste på programmet. Mario Galaxy og Wii-kontrollen frister, men føler den er for dyr ennå. Samme gjelder PS3. MGS4 er must-have etter at jeg har alle andre spillene i serien, men altfor dyr.

 

Jeg er av den typen som føler jeg må ha alle de beste spillene og er rimelig altetende når det gjelder sjanger, så da blir det raskt at man ender opp med alle konsollene i hver generasjon.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

kjøpte 360. beste spillene for min smak, trengte DVD-spiller til ny tven, pc'en er for svak til å dra de nyeste spillene skikkelig, men ikke utdatert nok til at den godtgjør et nytt pckjøp. Var også så utrolig lei av å hele tia måtte stille inn hvert eneste fuckings spill på pc'en. PS3 er foreløbig utelukket siden ingen av kompisene eier den, ingen exlusives som frister, dyr og det store anntallet sony fanboys her i byen. Wii vurderes, men vil prøve litt mer først og ikke nok spill som frister meg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å være helt ærlig så er det alltid noen eksklusivtitler

som rett og slett tvinger meg til å ha nesten alle konsoller.

Er ofte noen funksjoner som går rett hjem også. Men det er vel samboeren

som har tatt styringa over nintendostasj for tiden siden jeg

egentlig ikke er helt frelst på mario og zelda lenger (fortsatt gøy

da). Konsoller jeg eier:

 

Nintendo (8bit)

Sega Master System

Super Nintendo

Gameboy (første og siste håndholdte)

Sega Megadrive

PS1

N64

Sega Dreamcast (flott konsoll som ingen har spilt på)

PS2

Xbox

Gamecube

Xbox 360

PS3

Nintendo Wii

 

Er ingen fan av handhelds så jeg irriterer meg grønn over at

Final Fantasy Crisis Core bare er på PSP siden jeg VIL ha det.

 

Hadde ikke spilling vært en lidenskap så hadde jeg ikke giddet

å bruke penger på masse spill, dyre maskiner, stor hdtv, surround

anlegg, og masse upgrades til PC. Men jeg digger gaming og vil

kunne teste en hvilken som helst tittel så da må man ha fler

platformer.

Lenke til kommentar

Min første dataspillopplevelse var på en konsoll, Atari. Men jeg gikk fort over til c64 og senere Amiga. Vurderte ikke å kjøpe konsoll før jeg begynte i militæret. Da kjøpte jeg meg en SNES. Ble så hekta på Final Fantasy VI og av den grunn kjøpte jeg en PS1 for å spille FF VII og andre gode spill. Har siden kjøpt PS2 og 3. Wii ble kjøpt inn på impuls pga av kontrollen. Når det gjelder håndholdt så har jeg hatt Gameboy, GBA, DS og PSP. Må alltid ha med meg en håndholdt konsosll på reiser.

 

Grunnen til at jeg spiller konsoll er såklart spillene. Jeg liker også at det bare er å dytte in discen og så er spillet i gang. Ingen oppdateringer eller drivere må lastes ned. Ikke noe behov for å gå igjennom masse konfigurasjoner for å få en optimal spillopplevelse.

 

Men når det er sagt, så spiller jeg PC også. Strategispill særlig, men også en del rollespill. PC og konsoll utfyller hverandre.

Lenke til kommentar

For meg var det C64 som startet det hele sammen med Atari 2600 og spillet moon patrol. Etter det var jeg hektet og hatt Nes, Snes, Sega mega drive, Xbox, Gamecube, PS2, Dreamcast, Xbox 360, DS, Psp og Wii, og skal nok ha en PS3 også senere.

 

Xbox 360 kjøpte jeg først denne generasjonen fordi jeg ville ha høyere oppløsning på spill, da jeg har følt at oppløsningen på konsoll har dratt spillene ned grafikkmessig for lenge. Brukes så å si daglig og tross høy lyd og andre småproblemer er den min favoritt.

 

Wii kjøpte jeg fordi det virket morsomt da jeg testet den en god stund før release her i europa på en spillmesse i Utrecht i Nederland. Har blitt ganske lei den nå da, og bruker den vel bare for Wii fit sin del, som er en god unnskyldning for å føle en gjør noe smart når en spiller.

 

DS har jeg ikke rørt etter jeg spilte igjennom New super mario bros da det kom. Kjøpte den fordi jeg følte at håndholdt endelig var kommet opp på et repektabelt nivå grafikkmessig med DS. Har en god del spill til denne.

 

Psp: Brukes mer enn DS for øyeblikket og ble kjøpt for grafikken og filmmulighetene. Spiller Daxter og Ratchet and clank på den. Genial håndholdt men spiller bare håndholt på reise.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt alle next gen konsollene men sitter igjen nå kun med PS3, men lurer på å skaffe en X360 da det er noen ekslusive spill som bla Fable 2 jeg bare ikke vil gå glipp av.

Det at prisen på X360 har gått ned til en fin pris og at en snart kan installere spillene på harddisken blir bare litt for fristende.... :p

Lenke til kommentar

Denna generasjonen ble det valgt for meg, forsovet. Jeg var veldig trangsynt og litt for dum og overbevist om at ps3 var alt man trengte. Så fikk jeg xbox 360 som en jule gave av noen kamerater og endra meninga mi totalt. Elsker boxen over alt. Selv om jeg fortsatt har hatt det mye morro med ps3.

 

Bare sånn som det er nå føler jeg at 360 byr på mer og drar spill bedre, noe som gjør at jeg gleder meg enda mer til denna spill høsten + kontrollen er jo overlegen.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med alle konsollene..

nintendo wii kjøpte jeg for at jeg trodde den kom til å bli morsom grunnet motion kontrollerne.. men må si at siden jeg kjøpte den for snart to år siden har den nesten ikke blitt brukt..

menn derimot xboxen er flittig i bruk.. den kjøpte jeg på grunn av Forza2..

ps3 kjøpte jeg grunnet metal gear solid, å gt5p

så grunnen til kjøpene er jo spillene man får til dem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...