Gå til innhold

Trenger hjelp til å sette sammen kontorpc til ca.4000kr

Anbefalte innlegg

Hei

Eg og samboeren min skal ha oss ny pc, og trenger i den sammenheng tips om kva eg bør velge. Me har begge bærbare maskiner, så denne skal stå på kontoret/gjesterommet. Siden det av og til skal sove folk på dette rommet så bør den vær så rolig som mulig, og uten neonlys ;)

Det me skal bruke maskinen til er "kontorarbeid", litt enkel redigering, filserver, surfing o.l. Samboeren min kommer også å bruke den til Scrappbooking, men dei programma ho bruker krever ikkje stort.. Maskinen kommer ikkje til å bli brukt til spill.

Noke mediaplayer trenger eg ikkje, da ps3en tar seg av filmene fra harddisken, og forsterkeren tar seg av mp3ene.

Pga redigeringen så bør eg vell helst ha ein maskin med firewire? Bluetooth er også ein stor fordel! Eg vil også at den skal la seg oppgradere ved behov, og da er vell maskinene til elkjøp, expert osv utelukket.. Har sitt litt på komplett sine maskiner, men eg veit ikkje heilt kva som passer best ilag. Eg er også inntresert i tips om byggesett visst det er det beste, men då må eg ha liste over alt eg trenger :)

Pris på maskinen bør vær rundt 4000kr uten skjerm, mus, tastatur og høyttalere, da eg får dette billig på expert. Gjer ingenting om maskinen blir billigere, men helst ikkje stort over den 4000kr.

Takk på førehand :)

Endret av Hootie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har du tittet litt på kompletts maskiner her?: http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10626

Komplett bruker standardkomponenter i motsetning til mange av "de store", Dell, HP osv. og er normalt lettere å oppgradere. På den annen side, med 3 års garanti kan det fort ende med at man må bytte alt når man først må/vil/kan oppgradere uansett.

Den billigste av disse, i10, har støtte for langt kraftigere prossessor en den leveres med, er fleksibel nok til å komme uten OS og har FW + standard ATX kabinett. Mangler dog Blåtann, men dette kan du kjøpe i tillegg uten store kostnader og Linux kan jo være et alternativt og ikke minst gratis OS :)

Sjekk ut mulighetene som ligger under "Konfigurer selv" på disse maskinene. Et greit utgangspunkt for en rimelig PC er det jo, i dag vel og merke. Må du bytte alt om 3 år har du tapt relativt lite også :)

Lenke til kommentar

Det følger med skjermkort på hovedkortet til alle de pcene så vid jeg kan se: her feks fra i10 Grafikk-kontroller NVIDIA GeForce 7100, dersom du ikke skal kjøre noen tunge 3d programmer holder disse fint. Det og ikke ha skjermkort reduserer støyen endel, men som sagt de duger ikke til noe serlig i forhold til et eget skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...