Gå til innhold

Trenger ny forsterkerkomponent

Anbefalte innlegg

Jeg var så dum at jeg brukte en forsterker som bruker forsterkerkomponenten PHILIPS TDA8560Q uten kjøling, og nå er den ødelagt. Jeg har lett litt på ELFA og lignende sider, men finner ingen erstatning for denne komponenten. Hvor kan jeg finne dette? Oslo-området ville vært flott, eller nettbutikk

Spesifikasjoner for komponenten finnes her

På komponenten står det

TDA8560Q

N5K5T3

HSG05441

All hjelp mottas med stor takk! :)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en såpass spesiell komponent at jeg tviler sterkt på at du kommer til å finne noe i en vanlig komponentbutikk.

Du bør ta kontakt med philips direkte for bestilling av komponenten. Samtidig bør du sjekke om du ikke har ødelagt noen andre komponenter i forbindelse med dette.

Jeg vet ikke hvem som har hovedansvar for service av philips, med det finner du sikkert ut av på gule sider, eller ved å ringe direkte til philips.

Lenke til kommentar

Jeg fant 2-3 nettsider som selger komponenter som er stereoforsterkere og heter TDA8560Q, men resten av navnet matcher ikke. Vil de funke dersom de har like mange tilkoblinger, og hver pin har de samme "oppgavene"?

Denne Heter det riktige, har riktige spesifikasjoner og pin'ene har samme oppgaver. Kan jeg trygt bestille et par slike og bruke de?

Lenke til kommentar

Av erfaring er det svært få forskjeller mellom komponenter som ikke har nøyaktig samme betegnelse. Så lenge en begynner på TDA8560Q, og ender på en bokstav eller et tall (som mest sannsynligvis er revisjonsnr) burde du være trygg på at komponentene er kompatible med hverandre.

Jeg anbefaler deg uansett til å dobbeltsjekke databladene nøye... better to be safe than sorry!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...