ebso86 Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hei! På -> http://www.microplex.no/rubweb/php/toc/basic.html Viser de til lydnivået på forskjellige viftene, men hvordan hører man hvor høyt lydnivået er? Hvilket lydniva på volumknappen på pcn er lixom nullpunkt? Skjønner der hva jeg mener? Hvis du skrur opp volumet på pcn blir jo lydklippene høyere (det sier jo seg selv), hvordan kan jeg finne ut akkurat hvor høyt f.eks 32Db er? Mvh. Erik Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Tror nok meningen er at du skal kunne sammenligne støyen fra forskjellige vifter. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Cluet ligger i at du skal høre forskjellen fra en vifte til en annen, ikke akkuratt hvor mye en vifte støyer :wink: Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 jeg ville bare høre hvor mye min PSU skal lyde (den er på 32DB) Var enkli bare det jeg lurte på..... Mvh. Erik Lenke til kommentar
mbst Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ideen er vel å se på lydnivået i hver fil relativt til de andre. Hvis du i tillegg har erfaring med en vifte de har opptak av, kan du videre relatere lydene til den. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Hvor mye er støynivået i hver vifte hvis 2 stk. blir 32Db til sammen? Mvh. Erik Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 ca 21db pr vifte hvis de er like da. Er ikka bastant her, men mener at det skal stemme. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 ca 21db pr vifte hvis de er like da. Er ikka bastant her, men mener at det skal stemme. Oj... fant nettop en DB kalkis på: http://www.ocshoot.no/stoy.php Regnet ut at hver vifte må være 29Db! Mvh. Erik Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 3 dB økning er dobling av lydstyrke. ergo er 32 dB dobbelt så mye som 29. Hvis du da har to vifter på tilsammen 32dB kan du trekke fra 3dB, så får du lydnivået på én vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå