eUnaas Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg har klaget inn et internettfirma til forbrukerrådet. Saken er i og forseg liten, men for meg har det blitt en prinsippsak. Problemet er nå at det akuelle selskapet jeg har klaget inn for forbrukerådet ikke svarer på deres henvendelser. Hva skjer da? Forbrukerrådet har vel ingen rettslig makt? Eller har de myndighet til å ta saken videre? Eller gjør det akuelle selskapet lurt i å ignorere henvendelsene fra forbrukerrådet? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Da kan du ta det videre til forbrukertvisutvalget, som har en rettskraft å vise til Mer info: http://www.forbrukertvistutvalget.no/ Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Da vil Forbrukerrådet anbefale deg at saken blir tatt inn for FTU (Forbrukertvistutvalget). De vil så videresende alle papirene på vegne av deg. Ganske enkelt, men det tar god tid før sakene kommer opp. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Forbrukerrådet har ingen annen makt enn makt til å megle, og anbefale deg evt å ta saken videre til FTU, som er en domstol med reell makt til å tvinge igjennom en løsning. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Når du gir beskjed til saksbehandleren din om at du vil bringe saken inn til FTU, får du tilsendt et begjæringsskjema som du må fylle ut og poste/levere innen fristen du får. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Litt avhengig av hva det gjelder er det jo mulig dette er noe som går under BKN (www.brukerklagenemda.no) mer enn forbrukerrådet.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 BKN gjelder hvis det er en (ekom)tjeneste man har kjøpt (men ikke angrerett), og ikke en fysisk ting. Men alt det står jo forklart på nettsiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå