Gå til innhold

Coolermaster Cosmos S , vil en Thermochill PA 120.3 radiator få plass i toppen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser på forskjellige kabinetter til vannkjøling nå for tiden, og jeg lurer på om en Thermochill PA 120.3 vi få plass i det. http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=696

Hvis ikke, er det noen andre radiatorer som er bra som vil passe?

Det så veldig interresant ut, og vil bli valg nr to hvis Lian-Li PCA71B ikke er på lager den dagen jeg bestiller (som sikkert vil bli om et par år :p ).

Takker for svar :) Selv om det ikke haster med og få svar med en gang ;)

EDIT: Er det plass til en radiator i front og? Og hvor stor må den være? Regner nok med at jeg må ha mer enn en trippelradiator ettersom jeg legger til et eller to stk 4870X2 senere.. (hvertfall et kort med det første, ettersom hvor mye penger jeg får før jul)

Endret av Tord13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Now I'm not really sure if this should be on the Internal or External page of this review, but the main question everyone has been asking in our forums since the press release for this case a few days back is: will it take xyz radiator? The technical answer to this question is that it will work with all radiators that have a ~15mm space between each of the fan mounting points. Of course this doesn't really mean much to most of us, so with the help of Rob from WaterCoolingUK, we've come up with the following list.

Compatible:

HWLabs BlackIce GT Stealth III

HWLabs BlackIce GT Xtreme III

HWLabs BlackIce Pro III

HWLabs BlackIce GT

Watercool HTSF 360

XSPC RS360

XSPC R120-T

Aquacomputer Airplex Evo

Aquacomputer Airplex Pro

Alphacool NexXxoS Pro III

Magicool Aluminium 360

Magicool Xtreme 360 Radiator

Magicool Slim 360 Radiator

Not Compatible:

Thermochill PA120.3

Swiftech MCR320 QP 360

Google mann!:D

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Underlig at alle de radiatorene skal passe, mens Swiftech MCR320 ikke skal passe da avstanden mellom viftene er lik hos alle de radiatorene. Fant også denne og denne tråden på XS der flere har satt MCR320 i toppen uten noen form for modding. Fant ingen som sa MCR320 IKKE ville passe, så mulig den lista der er feil på det punktet.

Lenke til kommentar
Underlig at alle de radiatorene skal passe, mens Swiftech MCR320 ikke skal passe da avstanden mellom viftene er lik hos alle de radiatorene. Fant også denne og denne tråden på XS der flere har satt MCR320 i toppen uten noen form for modding. Fant ingen som sa MCR320 IKKE ville passe, så mulig den lista der er feil på det punktet.

Porblemet med Cosmos 1000 ihvertfall er at det sitter fra fabrikk to vifter i toppen på den, med en merkelig kanal løsning for lufta...se bilder av kabinettet (toppen) så forstår dere. Ta vekk den plast kanalen så må det være et glimrende sted å ha en dobbel radiator. Dette blir da på utsiden nedfelt slik at den ikke syns med mindre du står over kabinettet. Ulempen er at denne kanalen smalner av jo lenger mot fronten du kommer... Regn med å lage hull til en ekstra vifte i toppen ved bruk av trippel, men jeg er ikke sikker på om den går i bredden. Montering av Rad i bunnen på denne er ganske umulig da du har hdd brønnene, en vifte, og strømforsyning i bånn.

post-64899-1217570496.jpg

post-64899-1217570600.jpg

Endret av s0und
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...