webkong(l)en Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hei. Jeg er helt nybegynner, har lett i mange dager på OK for å finne rette svarene. Kan dere hjelpe? Se sign. Har klart XP2000@1735. Tror ikke jeg vil ta sjansen på å låse opp cpu. Hvilken CPU kan jeg satse på på resten av min HW? Driver mer med videoredigering enn spill.. Lenke til kommentar
webkong(l)en Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Hei.Jeg er helt nybegynner, har lett i mange dager på OK for å finne rette svarene. Kan dere hjelpe? Se sign. Har klart XP2000@1735. Tror ikke jeg vil ta sjansen på å låse opp cpu. Hvilken CPU kan jeg satse på på resten av min HW? Driver mer med videoredigering enn spill.. Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
christt Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Har du sjekka hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt for å se hva det støtter? Se her. Jeg ville vel kanskje gått for en AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus. Hvorfor skal du ha ny CPU? Lenke til kommentar
webkong(l)en Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Har du sjekka hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt for å se hva det støtter? Se her. Jeg ville vel kanskje gått for en AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus. Hvorfor skal du ha ny CPU? Fordi jeg vil da bruke mindre tid på klargjøre film/brenne dvd (tror jeg) Lenke til kommentar
webkong(l)en Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Har du sjekka hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt for å se hva det støtter? Se her. Jeg ville vel kanskje gått for en AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus. Hvorfor skal du ha ny CPU? Hei igjen. Sjekket linken. Der sto det jo at HK støtter opp til XP2600 333MHZ. Tror du jeg vil merke noe praktisk bedre ytelse med trygt klokket XP2500? Jeg har styring på de totalt 13 viftene i et Aopen 600B kab. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Du merker ikke noe spesiell ytelsesforskjell hvis du ikke kjøper opp mot 3000+. En del raskere vil det jo selvsagt gå men jeg tror ikke noe oppgradering av CPU nå vil svare seg. Heller vente litt til nye CPUer kommer og kjøpe en 3000+. Lenke til kommentar
christt Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Ta en kikk på denne benchmarken hos tomshardware.com som viser hvor lang tid 65 forskjellige prosessorer bruker på å kode MPEG-2. Så kan du selv vurdere om det er noen vits å oppgradere. Lenke til kommentar
webkong(l)en Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Ta en kikk på denne benchmarken hos tomshardware.com som viser hvor lang tid 65 forskjellige prosessorer bruker på å kode MPEG-2. Så kan du selv vurdere om det er noen vits å oppgradere. Tusen Takk! Veldig fin oversikt. Jeg så at forskjellen mellom min XP2000 og XP2800 utgjorde kun 2 minutter i forskjell på koding av 1,7GB DV til MPEG2. Da er det ikke verd å klatte med dette enda. Får drøye det til krafta blir billigere. Det er jo enda noe å gå på av resten av maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå