Gå til innhold

Telefon og operatørsproblemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil videreføre abonnementet ditt eller portere det må du passe på datoene.

Det er uansett under 1 måned til det utløper, så hvis det er Telenor, Netcom eller Tele2 du har kan du videreføre det nå. Hvis du vil bytte fra f.eks. Telenor til Netcom må du passe på at porteringsdatoen blir etter 17. august, eller så blir du belastet med et bruddgebyr.

Håper dette hjalp deg litt, noe mer du lurer på så fint hvis du kan poste hvilken abo. du har, hva du har tenkt deg etc. :)

Lenke til kommentar

har netcom youngtalk, sammen med den telefonen jeg kjpte 17. august, ifjor.

kjøpte den fra netcom.no, hvis det er til hjelp.

telefonen blei ødelagt under regnet idag.

ettersom jeg har hørt at det tar 3-4 uker med kunderservicen til web-shops, orket jeg ikke tanken på å sende inn telefonen.

garantien min dekker ikke vannskader uansett.

men i og med at jeg er 17 år, og alltid i kontakt med noen, så jeg i den lokale el-markeds avisa.

der fant jeg ett tilbud som var bedre enn de på nett.

en samsung f330 til 1 kr, med tele2 kontroll.

jeg bare lurer på om jeg faktisk KAN kjøpe den telefonen, og bare bruke den?

jeg skal jo selvfølgelig betale de siste 200kr. til netcom, for august mnd.

Lenke til kommentar

Først av alt må uansett den som står juridisk ansvarlig være med inn i butikken for å handle ny telefon. Siden du er udner 18 år regner jeg med at det er en av foreldra dine.

Hvis du vil bare tegne et nytt abonnement hos Tele2 med nytt telefonnummer kan du bare kjøpe en med en gang. Da må du evt. si opp Netcom-abonnementet ditt når bindingstiden har utløpt (da mister du også telefonummeret).

Hvis du vil beholde nummeret ditt så kan du dra forsåvidt ned å kjøpe en nå også, men porteringsdatoen må settes til 17. august eller senere, ellers blir du belastet med 375 kr. på neste faktura siden du bryter bindingstiden (da slipper du å betale 200 kr. for den siste måneden, så kanskje ikke så dum idé?).

Men siden du da porterer nummeret ditt og telefonen du kjøper mest sannsynlig er låst kan du ikke begynne å ringe med den før nummeret ditt er portert over til Tele2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...