k.n.b Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Bildet er tatt på frihånd utendørs midt på natten senhøstes. Eneste lyskilde var motivets hodelykt og sigarettglo. Dette er jo ensbetydende med lang eksponeringstid, og den avbildede rakk følgelig å bevege på seg i løpet av eksponeringen. Personlig synes jeg at det bare bidro til atmosfæren, samtidig som det effektivt anonymiserte vedkommende. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Det blir for mørkt for å vurdere det teknisk, men det kan likevel inneholde noe. Det har et litt minimalistisk malerisk preg som kan falle i smak hos noen. Men det er mulig at sigarettgloen ødelegger litt da. Jeg for min del kunne tenkt meg mer lys på personene, men ikke nødvendigvis mer skarphet. Men litt mer tegning hadde vært kjekt, spesielt hvis gloen skal være med. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg syns dette ble veldig kult! Liker minimalismen, alt det mørke vs de få opplyste områdene. Sigaretten bidrar til å gjøre bildet interessant, da spesielt med tanke på s-kurven gloen (eller røyken?) danner. Det ser ut som et anonymt "portrett" av en gruvearbeider eller noe slikt. Var bildet et uhell eller intensjonelt? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Ja det er svært mørkt, men det er mulig å hente ut noen flere detaljer. Ikke mye, siden det vil generere store mengder støy og gi et sterkt akvarellpreg. Vedkommende satt sammenkrøpet under en mørk regnponcho i stappmørke så noe særlig med detaljer er det ikke uansett. Jeg legger ut en versjon der jeg har løftet de mørke partiene litt, egentlig mer enn jeg synes bildet tåler. Men da er det mulig å sammenlikne i alle fall. Det var ikke et uhell, jeg tok flere eksponeringer for å se om det var mulig å få noe ut av dette. Det utvalgte bildet var det jeg syntes fungerte best, bl.a. på grunn av sigarettgloen som PM er en smule skeptisk til. Takk for kommentarer, jeg innser at man må ha en viss sans for minimalisme og antydninger for å se noe i dette bildet. Endret 21. juli 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg likte orginalen og synes den minimalistiske stilen passet. Kansje senke ned gulheten på hjelmen da denne tar litt for mye oppmerksomhet. Ville også kansje endra tittelen til Portrett av en gruvearbeider da man egentlig lett kan se at det er det han egentlig "er". Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg er selvfølgelig enig med deg her Zettec, den andre versjonen var mest for å vise hva annet som (ikke) var der av detaljer. Besnærende at dere assosierer dette med en gruvearbeider, det falt meg ikke inn før dere nevnte det. Dette er kun en kamerat av meg med en vanlig hodelykt. Det som får det til å se ut som en hjelm er vel "dobbelteksponeringen" som følge av lang eksponering og urolig objekt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Noen som har funnet ut hvordan lang lukkertid funker, grattiss! Synd bildet er mørkt og uten spor av tekniske ferdigheter. Den redigerte versjonen var forresten 10 ganger verre, men ikke alle kan bli like gode Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Noen som har funnet ut hvordan lang lukkertid funker, grattiss! Synd bildet er mørkt og uten spor av tekniske ferdigheter. Den redigerte versjonen var forresten 10 ganger verre, men ikke alle kan bli like gode Motiverende --- Bildet er nok minemalistisk, men jeg ser egentlig ikke hva det skal forestille. Derfor ble det ikke så interessant. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) En person som røyker... Ikke alt her i verden er like motiverende, som personhets... Endret 7. oktober 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 En person som røyker... Ikke alt her i verden er like motiverende, som personhets... Tror ikke du selv skjønner det der. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 En person som røyker... Ikke alt her i verden er like motiverende, som personhets... Tror ikke du selv skjønner det der. ok, enlight me! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå