Aleks Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Hei! Har en bærebar som blir veldig litt varm :/ så jeg kjøpte en kjøler for bærebare hos teknikmagasinet. Det eneste jeg lurer på er om den egentlig lønner seg, siden platen er av aliminium som også blir veldig varm. Noen som har erfaringer med denne? Noen andre tips? Pc'en min blir så varm at den skrur seg av, dette skjer ganske ofte. Den var egentlig ikke sånn i starten, men dette har skjedd mer de siste månedene. Dette er pc'en jeg kjører Endret 20. juli 2008 av Aleksmy! Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Prøvd å regjøre kjøleribbene? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Hvor er kjøleribbene på pc'en? Må jeg åpne pc'en for å rense dem? Takker for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 litt rensing av viftene ville kanskje hjulpet deg? kan jo hende de er fulle av støv, eller rett og slett begynt og dø ut. du har sjekket at de faktisk pumper luft? Flere jeg har møtt som faktisk har hatt viftene stappfulle av støv, fjernet støvet og vips så var den bærbare kald igjen. men varmes pc-en så godt at aliminium faktisk blir varmt det hørtes jo ekstremt ut. Vel gled deg til vintern da sparer du oppvarmings utgifter hehe. Stilig pc foresten mye bedre enn min som mangler noen tastar og sånt:D Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Takker for svar men hvordan renser jeg viftene? Er vel sånn at om jeg åpner pc'en så ryker garantien eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Takker for svar men hvordan renser jeg viftene? Er vel sånn at om jeg åpner pc'en så ryker garantien eller noe sånt? ikke åpne selve pc-en snu pc-en opp ned eller sjekk på siden hvor vifte hull utgangene er bare ta en støvsuger og ta deg inntil og ha lav styrke på støvsugern og la den trekke til seg litt støv. skal fungere ganske greit, så kan du heller sette opp hastigheten på støvsugern litt og litt. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Okei^^ skal prøve Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Har nå rengjort den, fant en ganske stor hybelkanin i prossesorvifta så håper det går bedre nå^^, skal si ifra om den fremdeles fucker seg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 blir vel egentlig en bærbar kanin hehe, med tanke på at den var i din bærbare. Fant ut når jeg leste at du skrev hybelkanin så skulle jeg finne ut hva det faktisk betydde eller hvor det kom fra heter det vel. Alltid lurt på det bare aldri orket og sjekke det ut Hybelkanin kalles dammråtta, det vil si «støvrotte», på svensk og dust bunny, «støvkanin», på engelsk. Engelske ordet var jo klart best da hehe. Navnet spiller på «pelskledte», kjæledyrliknende støvansamlinger på små hybler med mangelfullt renhold. hybelkaniner Så kan du lese noen få linjer om det og se bilde av det hehe. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Hehe Artig kar du Lefty^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hehe Artig kar du Lefty^^ må vel inrømme at det er noen hybel kaniner litt rundt om kring i huset mitt akkurat nå. etter 1 uke på ferie så flyttet det inn en del uønskede gjester hehe. Eneste problemet er at de ikke vil gå ut frivelig jeg må støvsuge dem opp hehe. Får vel ta rengjøringen i morgen. Søren så kjedelig det er hehe, vaske og rydde ekke like morsomt som og rote. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Blir vel sånn med meg og når jeg begynner på internatskole etter sommeren Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hei!Har en bærebar som blir veldig litt varm :/ så jeg kjøpte en kjøler for bærebare hos teknikmagasinet. Det eneste jeg lurer på er om den egentlig lønner seg, siden platen er av aliminium som også blir veldig varm. Noen som har erfaringer med denne? Noen andre tips? Pc'en min blir så varm at den skrur seg av, dette skjer ganske ofte. Den var egentlig ikke sånn i starten, men dette har skjedd mer de siste månedene. Dette er pc'en jeg kjører bruk av aluminium på den kjøleplaten vil vel vere bedre det enn plastik, aluminium leder varme vekk mye mer effektivt enn plast, så når du da kjøler aluminiumen ned med 3 ekstra vifter så blir effekten større:) om man bruker lappyen på fanget mye vil jeg tro det lønner seg stort med en sånn plate, da vil jo lappyen få mere luft kontra å jobbe som en helt med å suge luften gjennom jeansen og låret ditt? neste mål blir vel å få en klips ordning så du kan feste den platen til lappyen:) gi oss en lyd når du har prøvd den, litt intr i å vite hvordan den er:) Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Den virker bra den, men som sagt, den blir veldig varm til tross for de 3 viftene, men har ærlig talt ikke bruk for den lenger etter jeg fjærna pckaninene^^, det funka supert^^, Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hjelper lite med mye luft når kjøleribbene er tette ja Rengjøring av PC et par ganger i året er nesten et must om du skal ha en kjølig PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå