ahpadt Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hvorfor kjøpte dere dieselmotor i disse dager? Spør du meg er det helt bak mål. Endret 4. august 2008 av ahpadt Lenke til kommentar
fAight Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 "Her" hos oss bruker fortsatt dieselbiler mindre drivstoff per mil enn bensinbiler, og diesel har igjen blitt billigere enn bensin pr liter, så jeg kan ikke se noe galt i å kjøpe dieselbiler...ennå. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) "Her" hos oss bruker fortsatt dieselbiler mindre drivstoff per mil enn bensinbiler, og diesel har igjen blitt billigere enn bensin pr liter, så jeg kan ikke se noe galt i å kjøpe dieselbiler...ennå. Korrekt! Kroner per mil er rimelig likt med bensin og diesel. Bensinbiler bruker mer på mila, men er billiger pr liter. Dieselbiler bruker mindre på mila, men er dyrere pr liter. Edit: Dessuten er det i mine øyne mye mer komfortabelt å kjøre dieselbil. Endret 4. august 2008 av T-Solberg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Edit: Dessuten er det i mine øyne mye mer komfortabelt å kjøre dieselbil. På hvilken måte? I Avensisen så skjer det jo ingenting før 3000 omdreininger. Endret 4. august 2008 av ahpadt Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Edit: Dessuten er det i mine øyne mye mer komfortabelt å kjøre dieselbil. På hvilken måte? I Avensisen så skjer det jo ingenting før 3000 omdreininger. Jasså? I begge mine Avensiser skjer det ting fra ca 2200-2300 omdreininger. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg ville valgt nye mazda 6, elsker den bilen. Sinnsukt god å kjøre, sitter godt på veien. Jeg vurderer å kjøpe en selv om det viser seg at pengene strekker til. Jeg har kun kjørt sedan diesel versjonen i ca 20 timer totalt. Ulempen med mazda 6 må være at så mange ser på deg når du kjører forbi. Bilen er litt annerledes enn andre biler i dag, jeg synes designet er noen hakk over det toyota avensis har i dag. Jeg har ikke oppdaget noen ulemper med den ennå. Kjøre komforten er iallefall upåklagelig... Lenke til kommentar
arnlars Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hallo! Ta deg en tur innom en Mazda forhandler og test ut bilen selv. Har selv en Mazda 6, stv facelift. Har ikke hatt noen som helst form for problemer med den. Har kjørt den mye på vinterstid og den er trygg og god på glatta. Har testet ut den nye, og det var et særdeles hyggelig møte. Bare tøv at den nye bilen skal ha noen form for farer forbundet med unna manøvring. Lykke til med bilvalget! Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Den knuser jo Avensisen på design da..både utvendig og innvendig..!! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ikke for å legge en demper på stemningen, men trådstarter har fått svar på det han lurte på og har gjort sitt valg. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Den knuser jo Avensisen på design da..både utvendig og innvendig..!! Det jo strengt tatt ikke så rart, da Mazda 6 er en helt ny modell. Toyota kommer ikke med ny modell før i Januar 09. Uansett er valget tatt, og jeg angrer ikke et sekund. Endret 7. august 2008 av T-Solberg Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hvilken ble det? må jeg lese høyere oppe? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Hvilken ble det? må jeg lese høyere oppe? Det ble "Yota'n". Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hvilken ble det? må jeg lese høyere oppe? Det ble "Yota'n". Du har en egenskap nok få andre bilkjøpere har. Jeg kunne aldri har kjøpt akkurat samme bilen jeg hadde fra før, ennå mindre en utgående modell. Dette er nødvendig vis ingen dårlig egenskap for din del. Praktisk sett er det sikkert veldig fornuftig. Så lenge du er fornøyd, er det alt som teller. Lykke til med ny bil. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Hvilken ble det? må jeg lese høyere oppe? Det ble "Yota'n". Du har en egenskap nok få andre bilkjøpere har. Jeg kunne aldri har kjøpt akkurat samme bilen jeg hadde fra før, ennå mindre en utgående modell. Dette er nødvendig vis ingen dårlig egenskap for din del. Praktisk sett er det sikkert veldig fornuftig. Så lenge du er fornøyd, er det alt som teller. Lykke til med ny bil. Vi bytter bil med ca tre års mellomrom, så at modellen er utgående har for så vidt lite å si for oss. Neste gang blir det jo den nye modellen Lenke til kommentar
haada Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei! Jeg skulle kjøpe Mazda 6 for to måneder siden og fikk 2,0 D Advance for 330 000 fra en forhadler i Drammen, den er mest sansylig billigest på Mazda. Åbyauto. http://www.aabyauto.no/4/?siteid= Etter min vurdering er Mazda meste for pengene. Du må huske at Avensis er utgående modell som forhander vil blir kvitt den, 6 år gammel teknologi. Lykke til. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Kjørte Avensis her om dagen og for å si det slik det er ENORM forskjell på den nye mazda'en (6ern) og denne avensisen med eldre teknologi. Har også kjørt gamle mazda 6, men den kan knapt sammenlignes med den nye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå