CFM Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) For det første: Vet at man kun snakker om komplette systemer her, men fant ingen andre deler av forumet bortsett fra enkeltkomponenter.. Men jeg vurderer å oppgradere maskinen litt til høsten. Tenkte på å kjøpe inn 2 stykk 8800GT for å kjøre dem i SLI og klokke dem opp. Og en ny strømforskyner noe ala denne 700watteren. Kanskje noe mer RAM (Har HK'et mitt støtte for enkeltbrikker på 2GB?) Men saken er om det lønner seg å kjøpe 8800GT da? Eller heller kjøpe ATi's 4870? Vil helst ha nVidia siden jeg spiller for det meste Flight Simulator og driverne til nVidia er mye bedre enn ATi's. Også må jeg bare spørre om det i det hele tatt lønner seg å kjøre SLI på hovedkortet mitt, Asus P5N-E SLI. Det har støtte for SLI, men da med 8x hastighet på PCI-Express slotsene. Btw. Specs på systemet står i profilen. Kanskje jeg heller bare skal spare pengene og heller gå til kjøp av et brukt Canon 24-105 objektiv? Endret 20. juli 2008 av gilera Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 2x8 i SLI er ikke noe problem de fleste skjermkort nå til dags klarer ikke utnytte 1x16 har jeg lest noe klarer faktisk bare og utnytte 1x4 eller 1x8. men de nye 4870 kortene har jeg ikke lest om faktisk får utnyttet 1x16 helt ut. Vel og vurdere 2 8800 GTS skjermkort for SLI eller et nytt canoc objektiv var jo morsomme tanker. Jeg ble fortalt når jeg ringte en netshop at SLI/Crossfire kun vile gi økt ytelse på 10-20% pluss at jeg ville få mye mer bråk og varme på grunn av det ekstra kortet. Vil heller anbefale deg 1 sterkt kort da istede for 2 som gir ekstra bråk. Vis du skal ha 4 gb med ram så anbefaler jeg deg og kjøpe vista 64 bit for og få full utnyttelse av pc-en. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) 1000kr for 10-20% mer ytelse er ikke verdt de pengene. Da legger jeg heller vekten på RAM eller PSU. Men hvordan er 4870 i forhold til 8800GT 512? Er det mye forskjell i ytelse? Ang. operativsystem er det ingen problem med. Har XP innstallert, men har installasjonsfilene til både 32-bit og 64-bit Vista Endret 20. juli 2008 av gilera Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 hva hjelper det med innstalasjons filene? du må jo fortsatt ha lisensen eller så ryker det etter 30 dager hehe. 4870 er jo det nyeste og skal vist gi noe sykt løft, skal vist komme i nærheten av Nvidia 260 eller 280 på tester, noe som er veldig bra vil jeg tro. Personlig har jeg 4 gb med ram, og vurderer 8 gb kun for morro. En god psu er også deilig og ha, jeg har en Mist 600w og den er utrolig stille, hører ingenting. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Takker for raske svar Får vel vurdere litt ut mot høsten igjen og heller lese noen tester av 4870.. Og selvsagt har jeg nøklene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 4870 skal vist være utrolig bra, og mot høsten har jo 4870x2 kommet ut og prisen på det kanskje også sunket litt. vis ikke er 4870 et fint valg. tenker selv og bytte ut mitt 3870x2 med et 4870x2 siden mitt 3870x2 kort har vært et stort problem kort. Sendt inn 1 og samme problemet med nr 2 bare ikke orket og gå uten pc så overlevd bråket til nå. Så får se hva nettbutiken går med på når jeg har kranglet med dem en stund hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå