Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lav, pipende og til dels "snøstormlyd" fra lyd generelt

Anbefalte innlegg

Hei.

Har i dag byttet kabinnet til Antec P182. Etter å ha fått alt inn fint og greit, merka jeg en lav, skjærende lyd (slik den du hører når det er "snøstorm" på TV). Den kom og gikk... Men når jeg gikk innpå et spill, f.eks. CSS, ble lyden mye høyere. Har lastet ned nye drivere, sjekket feilsøkingen og alt, har til og med tatt ut minnet og blåst på det og sjekket at alt stod skikkelig inni. Det skal også nevnes at den skjærende/knitrende lyden er like høy selv om jeg slår av lyden, eller endrer på volumet.

Kan jeg ha ødelagt hovedkortet (Gigabyte GA-MA78GM-S2H)? Strammet det ikke altfor hardt tror jeg. Har testet på flere høyttalere/hodetelefoner, samme resultat.

Det det ikke er noe galt med er:

Minnet

Grafikkort

Headset/Høyttalere

Skjerm (om den kunne ha en påvirkning)

Ledningen fra HDD og HK

Da gjenstår det (altså det som det KAN være noe galt med):

Hovedkort (den jeg tror har en feil)

PSU

Harddisk

Prosessor

DVD/RW'en

Noen synspunkter?

Endret av Folemonken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei... Altså, jeg hadde alt som jeg har nå i det gamle kabinettet, minus de 3 viftene som var med kabinettet jeg nå har kjøpt. Kan det være noe annet enn hovedkortet som er skadet/ødelagt... Kan det f.eks. være noe feil med minne/grafikkort?

Endret av Folemonken
Lenke til kommentar

Bumper meg selv igjen... Skal også nevne at strømmen går ganske ofte når jeg kobler ut og inn strømkabelen til strømforsyningen... Kan dette ha vært grunnen til ødelagt hovedkort, eller kan det hende at det er noe galt med strømforsyningen? Hvis det er slik, er det rart at en strømforsyning lager lyd i høyttalerne...

Lenke til kommentar

Sånn før vi begyner avansert feilsøking på hk eller strømforsyning. Du har vell sjekket at det ikke er en ledning i en vifte? Du skal helst ikke flytte kabinettet når du sjekker det, bare åpne uten å flytte det. er det umulig må du flytte det forsiktig...

grunnen til det er at hvis du f.eks. legger kabinettet ned på siden nå du sjekker, kan en ledning flytte seg vekk, så tilbake inn i viften når du løfter det opp igjen.

bare en ting man sjekker først når man feilsøker merkelige lyder fra pc'en.

Lenke til kommentar

Bumper meg selv med en oppdatering. Har testet og tatt ut en del hardware...

Det det ikke er noe galt med er:

Minnet

Grafikkort

Headset/Høyttalere

Skjerm (om den kunne ha en påvirkning)

Ledningen fra HDD og HK

Da gjenstår det (altså det som det KAN være noe galt med):

Hovedkort (den jeg tror har en feil)

PSU

Harddisk

Prosessor

DVD/RW'en

Skal teste en annen PSU i morra. Kan det være noe med signalene harddisken gir? Har ingen mulighet til å teste en annen, så... Kan noen av disse komponentene som er nevnt ovenfor være årsaken til en slik lyd? Som sagt, den liksom "hopper innom" når jeg surfer på nettet o.l, mens når jeg går inn på spill blir den høyere og varer konstant. I spill er det mer sånn skjærende lyd som du hører når det er "snøstorm" på TV.

Har fortsatt tro på at det er hovedkortet det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...