Gå til innhold

Asus rampage formula + Intel core 2 quad q9450= ***** mhz ?

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal kjøpe meg ny pc og oppsetter finner du her:

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=77929

har også en thermaltake sonic tower som jeg skal montere som CPU kjøler.

Men så kommer spørsmålet mitt...

Er det noen som har et lignenes oppsett med q9450 og asus rampage som kan fortelle meg littt kor langt de har klokket.

Vil helst ha med temp, og så mange spenninger som mulig i tilleg til FSB...

Takker på forhånd... :p;)

post-151641-1216578092_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er umulig og si hvor mye du vil få i mhz, jeg kunne tippet og sakt 3.6 ghz liksom men jeg hakke en Quad q9450 og da blir det feil for jeg har en quad q6600 på 3.6 ghz stabilt og 4 ghz for morro skyld. Brukte thermalrigt extreme 120 for og kjøle min cpu, vanligvis så er tempraturen på den 26-30 nå i sommervarmen er den på ekstreme 38-40 og jeg har et helt åpent kabinett så.

For hvor høy mhz du vil få avhenger mye av cpuen om du er heldig og fått en som kan klokkes skikkelig mye og noen får sånne som kanskje går 100 mhz ekstra.

Men vis du har nok kjøling på hovedkortet sitt north bridge,southbridge og cpuen og du får en bra cpu så kan du nok nå ganske fine hastigheter.

Dell hadde en gang et tilbud hvor du kunne kjøpe XPS serien dems med ferdig overklokkede cpu-er som kunne gå ekstremt høyt vis du bare trykket inn en tast. Dette måtte de jo slutte med på grunn av at de hadde problemer med og finne nok skikkelig cpu-er som fungerte. Så du kan jo tenke deg at når Dell må gi seg så er det ikke så lett og svare deg, for Dell har jo en del penger og bruke.

Du må også stress teste cpu-en din. Vil anbefale deg OCCT

OCCT

Lykke til med pc-en din og vis du har flere spørsmål så skal jeg gjerne svare deg, men varmen tok knekken på meg så jeg må kjøle meg ned i frysern.

Edit: rettskriving

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Enig med han over, du får bare prøve deg frem. Jeg klarer 3,4GHz på min varmere q6600 i denne sommervarmen.

Nå vet jeg ikke om du har god erfaring med overklokking eller ikke, men slik jeg gjør det: er å finne max FSB på HK/RAM, for så å tilpasse MP på CPU slik at jeg får max ut av HK og RAM, + tilnærmet max ut av CPU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

vis du aldri har klokket før, så kanskje denne video guiden kan hjelpe deg.

Video guiden til Shamino er ikke lagd for ditt hovedkort men du får vite om Volt innstillinger og hvordan du skal gjøre det. Kan anbefale deg og sjekke den ut vis du ikke har overklokket noe før og ønsker og få litt mer innsyn i hva du skal gjøre

Overklokkings guiden jeg snakket

Foxconn Mars!

Lenke til kommentar
Enig med han over, du får bare prøve deg frem. Jeg klarer 3,4GHz på min varmere q6600 i denne sommervarmen.

Nå vet jeg ikke om du har god erfaring med overklokking eller ikke, men slik jeg gjør det: er å finne max FSB på HK/RAM, for så å tilpasse MP på CPU slik at jeg får max ut av HK og RAM, + tilnærmet max ut av CPU.

Husk at maks-FSB endrer seg når du endrer multiplier da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...