Gå til innhold

Valg av bookshelf speakers til rundt 2000 kr, valget falt på Dali Concept 1, og jeg er fornøyd!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå snart tenkt til å kjøpe meg et par hylle høytallere for min hjemmelagde 2x100W Corda Audio/Christiansands Lydfabrikk forsterker.

Har en stund sett på Argon høytallere, men Onkelen min som er en Hifi entusiast fortalte at dette er billig høytallere som han ikke vil anbefale. Han anbefalte Dali osv.

Så jeg ser nå heller på disse høytallerene:

Dali Concept 1

Er disse et bra kjøp til denne prisen?

Jamwon-rear01.jpg

Hvis noen kommer over noen billige bruk, så si gjerne ifra ;)

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyttalerne i videoen er jo Concept 2, med ekstra subwoofer.

Oh, visste ikke at det fantes noen Concept 2 jeg. Men er vel omtrendt det samme. Men egentlig likte jeg bare videoen fordi den viser hvor fine høytallere det er, og at de kan spilles høyt, og er sikkert bra lyd i de.

EDIT: Og jeg visste at det var en sub med i setupen..

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar

Fytti heite så fjortiss det er å i det hele tatt finne på å lage sånne videoer.

Mer on topic så er Concept helt kurante i sin prisklasse, men jeg merer du kan vinne mye på å doble budsjettet ditt. De største forskjellene i hifi generelt etter det jeg har opplevd er i de minste prisklassene. Oppover i titalls-tusen-kronersklassen og over får du sånn sett same lyd etter hvert, men leter heller etter klangforskjeller.

Du får som oftest hva du betaler for i det billigere sortimentet, så øk budsjettet litt mer og du vil få mye større utbytte :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke penger til å kjøpe noe dyrere nå, så Dali tror jeg er ganske bra til denne prisklassen. Har planer om å bruke disse som bakhøytallere i et system når jeg blir eldre og flytter hjemmefra. Hvis de ikke faller i smak lenger da, så får jeg bare bytte de ut. Men jeg tviler på at jeg blir skuffet om jeg kjøper disse nå :)

Lenke til kommentar

jeg har dali c 1 , 2 og 6 hjemme , og det er 1 og 2 jeg er mest inmponert over , disse spiller fantastisk i fårhold til størrelse .

godt valg ;)

jeg skal snart mekke 5.1 med C 2 , c1 , og ct , uten sub intil videre ;)

Lenke til kommentar
jeg har dali c 1 , 2 og 6 hjemme , og det er 1 og 2 jeg er mest inmponert over , disse spiller fantastisk i fårhold til størrelse .

godt valg ;)

jeg skal snart mekke 5.1 med C 2 , c1 , og ct , uten sub intil videre ;)

Rått! Har planer om 5.1 med C selv i fremtiden når jeg flytter ut :)

Ble overasket over lyden selv!

Har nettopp fått lagt ut video på youtube om noen er intresserte, også har jeg laget en side på AVforum.no :)

http://minhifi.no/Eirik_FS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...