Gå til innhold

[XP] Windows Update sluttet å fungere

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å installere de siste oppdateringene så jobber maskinen i kansje ti sekunder før jeg får beskjed om at de ikke ble installert. Så hver gang jeg booter inn i Windows XP får jeg beskjed om at nye opdateringer venter på å bli installert.

Jeg har prøvd å trykke "Slå av og velge "Installer opdateringer og avslutt". Da kommer det opp "Installerer opdateringer 1 av 8" i ca 5 sekunder så slaår den seg av.

Har også prøvd å installere opdateringene 1 og 1 for å se om det kan cære en av oppdateringene det er noe problem med men det virker som at alt er sluttet å fungere.

Kan det være virus/adware som har gjort at Windows update er slutttet å fungere?

Kjører virus scan nå men har ikke funnet noe hittil. Bruker Avast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Beklager at det tok så lang tid med svaret men har ikke vært inne i Windows før nå. Vell her er ivertfall feilmeldingen:

Sikkerhetsoppdatering for Microsoft .NET Framework, versjon 2.0 (KB928365)

Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB950762)

Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB951376)

Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB951698)

Oppdatering for Windows XP (KB951978)

Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB951748)

Akkumulert sikkerhetsoppdatering for ActiveX Killbits for Windows XP (KB953839)

Windows-verktøy for fjerning av skadelig programvare – august 2008 (KB890830)

Sikkerhetsoppdatering for Outlook Express for Windows XP (KB951066)

Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB946648)

Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB952954)

Akkumulert sikkerhetsoppdatering for Internet Explorer 7 for Windows XP (KB953838)

Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB950974)

Oppdatering for Windows XP (KB951072)

Oppdatering for Windows XP (KB952287)

Dette sier meg absolutt ingenting for jeg kan så og si ingenting om Windows men skjønner såpass at noe er galt. :p

Lenke til kommentar

Var ivertfall eneste meldingen jeg fikk.

Følgende oppdateringer kan ikke installeres:

Så kommer listen over alle 15 oppdateringene

Eneste valget jeg får er "Lukk". Så jeg trykker på lukke og da skjer absolutt ingenting.

Så kommer det opp på nettstedet at et problem på min datamaskin hindrer meg fra å oppdatere. Får absolutt ingen feilkode.

Kan det være virus eller noe sånt som har satt Windows Update ute av spill?

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Prøv dette fra Internet Explorer:

Verktøy - Alternativer for Internett - Sikkerhet og legg inn http://www.update.microsoft.com som et klarert område. Det funket for meg :)

Husk å fjerne haken for "Krev servergodkjenning..."

Edit: Hvis du ikke bruker Microsoft Update men kun Windows Update må du legge inn den aktuelle URL'en for Microsoft Update i steden.

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Samme skjedde med meg, men denne tråden fiksa det.

netted skrev

The Fix

Windows Update was resuscitated with the oldest trick in the book, re-installing the software.

Microsoft's first suggestion was to download version 3 of the Windows Update "Agent" http://download.windowsupdate.com/v7/windo...Agent30-x86.exe to the root of the C disk, then run it with Start -> Run and the following command:

C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe /wuforce

The installation was quick and painless. On both computers, this fixed the problem.

The link to this stand-alone version of the Windows Update agent may change over time. A technician at Microsoft suggested getting the software from here. This fix is also offered here, for a similar Windows Update problem.

http://news.cnet.com/8301-13554_3-9999378-33.html

jeg fraskriver meg alt ansvar innocent.gif

Endret av Ceridwen
Lenke til kommentar

Men det var en liten hake ved dette "trikset". Når jeg gikk inn på Windows Update websiden fikk jeg beskjed om at jeg måtte laste ned nyeste versjon av Windows Update for å fortsette og da sluttet de plutselig å fungere igjen. Så jeg får vell klare meg uten WU webområde intil videre. Bruker nesten aldri Windows så det eneste jeg trenger er jo egentlig sikkerhetsopdateringene som kommer automatisk. Så jeg reinstallerte den versjonen av WU fra guiden du sendte meg. Så nå funker alt utenom WU websiden. Fikk faktisk ikke til å installer Msn eller noe programvare fra MS. Kan vell ha noe med at jeg har formatert så mange ganger at Windows tror jeg er en pirat? Får prøve å ringe support om jeg en gang i fremtiden trenger WU. For jeg ble tvunget til å kjøpe Windows lisens da jeg kjøpte maskinen.

Men uansett takk skal du ha. :)

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...