Gå til innhold

Forhåndsinstallerte programmer på Acer bærbar PC

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 5720ZG som kom med en hel haug meningsløse programmer jeg ikke har bruk for, for eksempel et fancy program med en egen Acer-skjermsparer. Jeg ser ikke poenget med slike programmer, og lurer på om jeg trygt kan avinstallere alt det står "Acer" forran uten at PC-en klikker :p Alle programmene kom med PC-en, så jeg vet ikke om det er noen av dem som er nødvendige for at den skal fungere osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan fjerne en god del programmer ivertfall.

Bare ungå programmer som du ikke er 100% på.

Du kan jo ende opp med og slette skjerm drivere, lydrivere osv.

Men vanligvis så er de fleste programvaren som følger med pc-en helt trygge og fjerne. Når jeg fikk min HP var jo google toolbar og en lang liste med tull pre innstalert,

Vis du ikke er helt sikker så kan du formatere pc-en og legge inn kun driverne vis du føler deg trygg på sånt.

Vis ikke bare slett alt du tror er tull og vis det skaper problem husk navne og sett inn cd-ene som fulgte med pc-en din.

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Takk for svar.

Det er det som er litt skummelt. Det fulgte ikke med noen cd! Alt var installert og klart paa forhaand. Saa jeg har et problem hvis jeg fjerner feil programmer :p

Anbefaler deg og ringe acer i morgen med en gang, forklare dem at du ikke fikk med noen cd-er og be deg sende deg en kopi med en gang. Så slipper du neste gang du har et problem og måtte vente på cd-ene da.

Mye greiere og ha en kopi eller to i baklomma har jeg funnet ut.

Litt mange formateringer og tull skjønner du. Litt for glad i og prøve ut ting og så rote det til hehe orker bare ikke og fikse feilene så bare formaterer om igjen alt.

Lenke til kommentar

grunnen til at du ikke har cd/dvd er fordi du skal lage din egen recovery dvd etter innstalleringen... dette er standard på nye acer/asus/hp... Leser du ikke manualen?

Acer er juridisk ikke pliktet til å sende deg noe som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har enda ikke opplevd at noen ikke vil sende meg nye driver cd-er hverken til mine 2 dell pc-er eller HP pc-en min.

Så det er jo helt avhengig av hvem du støter på ivertfall da.

akkurat nå snakker jeg faktisk med Dell og pc-en min går ut på garantien om 2 måneder da går den 5 år. Og de skal nå sende meg nye driver cd-er, xp cd-en, og et nytt nettverks kort siden det gamle er ødelagt.

Så vis du møter en snill en så får du alltids masse hjelp, kanke tenke meg at de forventer at alle kunder skal kunne brenne ut dvd-er og cd-er med sine egne drivere og backup versioner på. Hva med xp da? har de lagt et ferdig image på pc-en til alle da som de skal brenne ut? samme med driverene?

Høres jo ganske ekstremt ut syns jeg.

Lenke til kommentar

når du har satt opp pcen vil alle drivere være installert, så kan du også installere det du trenger av tilleggsprogrammer... derefter legger du en brennbar dvd i skuffen og starter opp programmet som lager ett image av disken(e) og vips så har du en backup som han kan gjenopprette pcen med så den blir som ny. enklere blir det ikke for kunden... og aldri (teoretisk) trenger han å bry seg om drivere til lydkort/nettverksort o.l. igjen.

det er ikke gæernt det?

Men det krever selvfølgelig at kunden leser manualen, noe jeg i likhet med mange andre er forferdelig dårlig til...

Men når du kjøper en pc uten noe som helst av drivere burde det ringe en bjelle...

Men jeg er dog enig med at bedrifter som yter god kundeservice utenfor det de trenger å gjøre gir meg mer lyst til å handle der igjen...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan fjerne Gamezone uten problemer. Alle Acer-programmene kan i utgangspunktet fjernes. Det være seg styring av batteri, lyd, nettverkskort, osv. Drivere blir ikke slettet.

Det du evt kan gjøre er å hindre de forskjellige programmene i å starte. Trykk <start> og skriv <msconfig>. Velg fanen <Oppstart> og fjern haken for de prog du ikke vil bruke. Restart deretter.

Launch Manager bør du ikke fjerne da hurtigvalg-knappene på oversiden av tastaturet ikke vil virke.

Acer epm bør du ikke avinstallere før du evt har skrevet ut recovery-cd`en fra den skjulte partisjonen som heter PQSERVICE.(Se i diskbehandling). Tror du der kan velge å skrive ut en ren recovery av partisjonen slik at maskinen blir slik den var ny, evt at du kan skrive ut recovery fra nåværende konfigurasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...