Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvite prikker/flekker i ansiktet

Gjest Redd

Anbefalte innlegg

Hei!

Ferierer for tiden naa i solrike Italia. Dette er vel rundt sjette gang jeg er her. Dessverre er dette andre aaret paa rad et problem har oppstaatt.

Det har seg slik at naar jeg begynner aa faa farge i ansiktet begynner det aa komme hvite prikker/flekker som dominerer mest i kinnene og over oyenbrynene og paa haken. Ettersom jeg blir brunere vises disse prikkene mer.

Generell info om disse prikkene er at de er rundt 1 cm rundt i omkrets og noen steder kan det vaere flekker opptil 3 cm omkrets. Flekkene er ikke blanke og flass kan forekomme.

Ellers vil jeg tilfoye med at jeg dro til fastlegen og en hudlege i fjor sommer som konstaterte med at dette skyldes bare hormoner og ville forsvinne.

En liten oppsummering, hvite flekker i omraadet, 17 aar gammel gutt, andre gang paa rad, og frustrerende. Samt at jeg har lyst paa kjareste, hvor flekker ikke fungerer som en damemagnet.

Ellers vil jeg henvise til denne linken jeg fant paa netttet, som har helt lik beskrivelse av mitt problem:

http://www.doktoronline.no/qa/forum/19/qa3...sia_furfur.html

Kan det vaere noe lignende dettet?

Jeg setter pris pè seriose svar, og gode tips.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen?

Sikker på at det ikke er en form for pigment mangel som bare synes ved ekstremm kontrast?

Du kan jo sikkert forhøre deg med ett apotek og spørre etter tildekningskrem eller lignende..

kanskje brunkrem? Det skal utveie og tildekke ujevnheter i fargen..

Tror ikek du skal bekymre deg for damemagnet greia, bare gå opp til en jente og si hei og smil, utseende betyr ingenting, personlighet og attitude er alt :)

Endret av sliten
Lenke til kommentar

Flekker? Nei, du må bare legge deg ned å dø med en gang. Ingen vil jo ha en med FLEKKER i ansiktet. Minner meg på at jeg må slå opp med Zappy, han har noen mørke flekker på ankelen.n Det kan vi jo ikke ha noe av!

Hvorfor er alle så jævla overfladiske?

Lenke til kommentar

Mortania, gå og legg deg.

-

Gå til en annen lege og forhør deg. Leger har så forskjellige meninger og forskjellig praksis. Noen sier noe, andre sier noe annet. Men du er fortsatt en omvandrende hormonbombe, så om legene har sagt at dette er et hormon"problem", ville jeg bare tatt tolmodigheten i bruk.

Endret av Expired product
Lenke til kommentar
Mortania, gå og legg deg.

Jeg ligger allerede ^^

Poeng: Pigmentflekker har aldri vært farlig. Dedt kan være vitiligo, det begrenser seg ofte til ansiktet, og bedres ofte ved lysbehandling. Men det er ikke farlig! Ergo blir det overfladisk! Protopic (krem) kan være grei mot den, men det må følges opp av en hudlege

(jeg lærte noe på skolen jeg og tenk :p)

PIGMENTFLEKKER ER FREMDELES IKKE FARLIG

Endret av mortania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...