ampersand Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Noen som kan anbefale meg noen bra digitale speilrefleks kamerar for en amatør fotograf til rundt 5-7000 kr ? Jeg har sett litt på Fujifilm Finepix S100fs Håper noen kan hjelpe meg Takk for at du leste! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Fujifilm Finepix S100fs er ikke et speilrefleks, men et superzoomkamera. Dersom du kan komme deg til en JapanPhoto eller Fotovideobutikk vil jeg anbefale å ta en tur. Fortell selger hvor mye du kan bruke, og be om å få holde de kameraene du har råd til. Det som sitter best i hendene dine velger du, grep og ergonomi er viktigere enn minimale forskjeller i bildekvalitet, alle dagens speilreflekskamera er gode. Meget gode, faktisk. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Takk for svaret. Jeg fant dette på Japanphoto http://japanphoto.no/product/digital-speil...-40d-kamerahus/ Skal til Thailand til uka, er det billigere å kjøpe der eller kan jeg like gjerne handle her i Norge? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det kameraet du ser på der er uten objektiv. Objektivet er den delen som sitter foran på kameraet (avlangt rør). Dette er helt essensielt for å kunne ta bilder (med andre ord, du kan ikke ta bilder uten). Som sagt, gå innom en fysisk JapanPhotobutikk og prøv kameraene. Og forklar selger at du har x kroner å bruke på kamera, objektiv og minnekort (og ideelt en veske å ha det i). Lenke til kommentar
Bergkamp Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Vil anbefale deg å se nærmere på olympus e420 eller canon 450d. Har selv oly 420 m/25mm pancake og som begynner kamera er det topp. Plusset med 420 er størrelsen og vekten. Hadde selv nikon d70, men solgte det og kjøpte 420. d70 var/er en stor klump i forhold. Men hvis ikke kompaktheten er så viktig for deg så bør du ta en titt på canon450. Til 6000kr med objektiv er det vel det beste kjøpet i sin klasse. Vurderte 450 selv, men landet på oly420 pga. kompaktheten, vekten og den generelle gode optiske ytelsen på billig-optikken i forhold til konkurentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå