Gå til innhold

C#: får ikke til og legge til tekst i Rich Text Box

Anbefalte innlegg

For tiden holder jeg på med en "Chatbot" til Age of Conan men jeg får ikke til og legge til tekst i en Rich Text Box.

public static void OnChannelMessageEvent(Chat chat, ChannelMessageEventArgs e)
	{
		if (chat.ID == e.CharacterID || e.Type != ChannelType.Guild) return;
	   addText(rtbConsol, "[" + e.Channel + "][" + e.Character + "] :" + e.Message, System.Drawing.Color.Black);
		CommandArgs args = new CommandArgs(chat, false, e.CharacterID, e.Character, e.Message);
		// CheckItem(e.Message.ToString());
		Commands.OnCommand(chat, args);
	}

Dette er koden som skal legge til ting i textboxen ved hjelp av addText kommandoen.

public static void addText(RichTextBox rtb, string msg, System.Drawing.Color color)
	{
		if (rtb.InvokeRequired)
		{
			addTextDelegate d = new addTextDelegate(addText);
			Invoke(d, new object[] { rtb, msg, color });
		}

else
		{
			rtb.SelectionColor = color;
			rtb.AppendText(msg + "\r\n");
		}
	}

delegate void addTextDelegate(RichTextBox rtb, string msg, System.Drawing.Color color);

Feilen jeg får er:

Error 4 An object reference is required for the non-static field, method, or property 'System.Windows.Forms.Control.Invoke(System.Delegate, params object[])' C:\Users\Arni\Documents\Visual Studio 2008\Projects\chatbot\BasicBot\Form1.cs 117 17 CrimsonKings

Error 5 An object reference is required for the non-static field, method, or property 'BasicBot.Form1.rtbConsol' C:\Users\Arni\Documents\Visual Studio 2008\Projects\chatbot\BasicBot\Form1.cs 145 20 CrimsonKings

Hint? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...