TheRealL Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 For tiden holder jeg på med en "Chatbot" til Age of Conan men jeg får ikke til og legge til tekst i en Rich Text Box. public static void OnChannelMessageEvent(Chat chat, ChannelMessageEventArgs e) { if (chat.ID == e.CharacterID || e.Type != ChannelType.Guild) return; addText(rtbConsol, "[" + e.Channel + "][" + e.Character + "] :" + e.Message, System.Drawing.Color.Black); CommandArgs args = new CommandArgs(chat, false, e.CharacterID, e.Character, e.Message); // CheckItem(e.Message.ToString()); Commands.OnCommand(chat, args); } Dette er koden som skal legge til ting i textboxen ved hjelp av addText kommandoen. public static void addText(RichTextBox rtb, string msg, System.Drawing.Color color) { if (rtb.InvokeRequired) { addTextDelegate d = new addTextDelegate(addText); Invoke(d, new object[] { rtb, msg, color }); } else { rtb.SelectionColor = color; rtb.AppendText(msg + "\r\n"); } } delegate void addTextDelegate(RichTextBox rtb, string msg, System.Drawing.Color color); Feilen jeg får er: Error 4 An object reference is required for the non-static field, method, or property 'System.Windows.Forms.Control.Invoke(System.Delegate, params object[])' C:\Users\Arni\Documents\Visual Studio 2008\Projects\chatbot\BasicBot\Form1.cs 117 17 CrimsonKings Error 5 An object reference is required for the non-static field, method, or property 'BasicBot.Form1.rtbConsol' C:\Users\Arni\Documents\Visual Studio 2008\Projects\chatbot\BasicBot\Form1.cs 145 20 CrimsonKings Hint? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Funksjonene dine kan ikke være static Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 ah... det så jeg ikke på Såklart kan de ikke være det når du kaller de multithread... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå