Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer nytt anlegg

Anbefalte innlegg

Lurte på å kjøpe meg litt anlegg til bilen, og sett på litt forskjellig utstyr.

Hva syns dere om komplette pakker? F.eks http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1519

Har montert "anlegg" før, men ikke med forsterker/kasse.

Er det noen som har et grafisk koblings-skjema?

EDIT: Så skjema i sticky nå. men så mye mer avansert ut enn det bildet som var i hodet mitt :p Hva er monoblokk? Fordelingsblokk? /EDIT

Dette var mer det jeg hadde i tankene. anleggsr1.jpg

Er jeg helt på jordet, eller? :p

Må jeg ha ekstra strøm? i så fall kan vanlig bilbatteri brukes?

Hvordan lader jeg det ekstra batteriet? kjøpe lader?

Hva brukes "remote" til?

Har ikke tenkt å bruke så veldig mye på anlegget igrunn. Vil bare ha litt dunk liksom, uten at det koster 5000+

Har en ganske bra spiller og greie bakhøytalere fra før.

Tror ikke jeg orker å koble fronthøytalere, dem sitter nedi dashbordet og virker vriene å få ut.

Vurderte en slik pakke siden jeg da får med alt jeg trenger, eller er det bedre å kjøpe hver for seg?

Som sagt, ganske strengt budsjett, og er igrunn ikke ute etter konkurranse-lyd, men "greit" anlegg igrunn.

EDIT: Kjører forresten en Audi 80 '89mod(link). Noen som vet hvor store høytalere som skal sitte i dem? Er på ferie og får ikke målt :/

Anbefalinger tas imot med takk :)

Endret av Devilizer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du er ikke heeeelt på jordet...

monoblock er en forsterker med bare 1 utgang, beregnet på subber.

du trenger ikke ett ekstra batteri før du er godt inne i konkuranse-klasse med anlegget ditt.

men, det jeg ser er at du har koblet både mellomtone og subber inn på samme forsterker.

dette er vel ikke å anbefalle, subberen trenger gjerne hele forsterkeren for seg selv.

en subber krever ganske mye.

jeg anbefaller at du skaffer en monoblock evt brokobler en vanlig forsterker til subberen og enten koble mellomtone/diskant direkte til anlegget eller ha en egen forsterker.

ville ha anbefalt egen forsterker, men pga budsjettet tror jeg kanskje du bør kjøre direkte på anlegget, hvis det takler det.

en pakke er absolutt å anbefalle...

remote er den kabelen fra anlegget som slår av og på forsterkeren, så den ikke går når anlegget er slått av.

når du kjøper en phono-kabel til bil så er det med en liten ledning mellom disse, den brukes som remote, jeg har derfor ikke tegnet den inn på tegningen.

på tegningen er strøm og lyd-kabler adskilt, hvis dem ikke er det får du fort en ulyd fra dynamoen i høytalerene...

post-27317-1216639613_thumb.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...