Gå til innhold

Jeg skal kjøpe ny pc... må d være ddr3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg ville heller gått for et Asus X48 Evolution Hovedkort, dette kortet må du ha DDR3 på, men DDR3 prisene er ikke så ille som mange skal ha det til (men selvsagt dyrere enn DDR2 som yter litt under). du får ihvertfall gode DDR3 2x2 brikker til 1400 kroner, synes nå det er en respektabel pris.

Ville også valgt 4870, og viss du har litt tolmodighet, så ville jeg ventet på 4870X2 som visstnok skal komme 12 August (har ihvertfall jeg hørt).

Lenke til kommentar

Ati 4870 er enten like gode eller bittelitt dårligere (men i enkelte tilfeller også bedre) enn 9800 GX2, Denne testen til Hw er fin å lese :)

Jeg ville aldri valgt nForce Chipsett, da dette chipsettet har masse problemer, Noe dette bekrefter. ;) (er ikke uten grunn at de slutter å selge det akkurat).

Og siden du har Intel Chipsett så har du ikke støtte for Sli, men Crossfire (Hvis ikke du velger Skulltrail), og da er Ati og Crossfire (mulighet!) den beste veien å gå, hadde jeg vært deg ville jeg ventet til 4870X2 kommer, det er forventet at dette Skjermkortet kommer til å banke 9800GX2 og 280GTX rimelig hardt.

4870x2 er logisk nok to 4870 Kjerner smeshet sammen.

Lenke til kommentar

Nei. Det ikke bra. Den eneste grunnen til å velge et SLI-hovedkort er hvis du skal kjøre med 2 nVidia-skjermkort. Per dags dato gir ATI mer for pengene, og derfor bør du ha crossfire istedenfor SLI.

Du bør gå for et X38 eller X48 hovedkort. Et godt og billig alternativ er Asus P5E. Sammen med hovedkortet er 2 stk 4870 eller ett stk 4870x2 gode alternativer.

Lenke til kommentar
pengene er ikke det som spiller så stor rolle for meg.

Noen er heldige ^^

Har ett lite spørsmål: 2x Gx2, hvordan er dette i ytelse? Med tanke på at det da kjøres 4 kjerner? Eller blir det det samme som 2 andre kort i sli?

Vet ikke hvordan kompabiliteten for ett sånt oppsett er.

OBS: Om pengene ikke er noe problem, kjøp nyt HK og selg det gamle ^^ Eller gå for ett 280gtx til rundt 400, og eventuellt oppgrader til sli senere, om dette skulle av en grunn bli for dårlig ytelse. :)

Lenke til kommentar

ytelsen vil være bedre jo flere kort med SLI du har... men har du ett SLI kort som koster 5000 så blir det bedre å ha DET i stede for 2 som blir TIL SAMMEN 5000.

Det er altså bedre å ha to 9800GTX eller GX2 enn å ja to 8800 GXT. F.eks. :D

Endret av chriss10an
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...