Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sapphire Radeon HD 4870 VARMT!

Anbefalte innlegg

Nå er det på tryne hevrtfall.

Fikk blåskjerm, så tenkte greit, helvette. Tok 1 time pause, lot maskina stå avslått slik at at ble tilbake til norma temperatur. Etter 1 time skrur jeg pcn på, så før jeg medingen "nb temperature high" eller noe "f1 to resume", så tenker jeg "wtf ok..?" netopp slått på skiten.

Hva er nb? any1?

Endret av zoby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fynker dårlig

Jeg forandre alt som står der, nøyaktiv, og til 65% (20 vanlig)

Hører ikke vifta går fortere, everest viser ikke større RPM på vifta.

Jeg gir ATI 1 sjanse, og den kaste de i veggen. Får jeg ikke fiksa dette ringer jeg komplett og sender retur, og går tilbake til Nvidia.

Jeg har NVIDIA 8800gt i denne reserve pcen. Det idler på ca 85-90 grader med kabinett døra på, og vifta går på 30% helt til det når opp i 95 grader.. nei nå skal jeg aldri mer ha Nvidia(ironi), alle produsenter kan ha feil med drivere/firmware. Det er skjer av og til med både nvidia og ati(amd). Slike feil blir som oftest relativt fort, men man kan som oftest lese seg fram til enkle fixer for å være hjulpet til dette skjer.

Lenke til kommentar

Har nok funnet problemet, en venn av meg gjorde litt research:

Tror jeg fant feilen din. Etter en del lesing på div forum osv ser det ut til at det er en feil med en del Maximus Formula 2 HK. Kjøleribben (den svære greia som fyller 1/3 av dette kortet) har ikke kontakt med NB fordi SB er høyere enn NB. Er rapportert om opp til 0.7mm klaring mellom brikken og kjøleribben slik at denne ikke får kjøling, dette igjen fører til at temperaturen overstiger 90 grader og maskinen slår seg av/krasjer.

Noen har tatt av hele kjøleribben, lagt på ny kjølepasta mellom NB og kjøleribben, samt lagt på noen skiver under skruene som gjør at de strammer mer og tvinger kjøleribben i kontakt med brikken. Dette er dog ikke å anbefale med mindre du vet hva du gjør da dette bryter garantien på kortet.

De andre har sent det i retur og fått et nytt (noen har vært så uheldige å få et nytt med samme feil :p)

Så helt klart en produksjonsfeil av Asus.

Regner med at dette er grunnen til at du sliter.

Hvis alt er i orden skal NB temperaturen ligge på 45-50 grader med dette kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...