tralbert Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg skal montere veggfeste for min 47'' lcd flatskjerm. Men jeg sliter med å finne den perfekte høyden. Er det noen som vet hvor høyt en Lcd Tv, 47'' skal henge over gulvet? Tv er 1,10m bred og 73,5cm høy (med ramme). Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det er vel ingen fasit på sånt? Opp til deg å finne den riktige høyden som passer for deg. Min (46") står på en tv-benk og er ca 50cm over gulvet, syns det er helt passelig. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Mange henger TV-en for høyt. Monter den så lavt at det er behagelig å sitte å se på den i god-stolen. Det er ikke godt å sitte å se oppover i lengre tid. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Sett deg i godstolen og mål høyden fra gulvet opp til øynene. Midten av skjermen skal ideellt være like høyt som øynene eller noe lavere. Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Det riktige er å ta hensyn til de som skal se på, rommet den står i og hva du skal bruke den til. Sånn sett har flere av de som har svart rett. Noen tanker: - sørg for at nedre del av TV'en er synlig over bordkanten når du sitter i godstolen - Barn har litt lavere øyehøyde - Skal du bruke TV'en til spill? Tenk på feks. Nintendo Wii med Wii Fit treningsspillet. Der vil du gjøre endel stående øvelser og det er kjekt å ikke ha TV'en for lavt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå