Daysleeper Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hei. Mitt 8800GTX ville plutselig ikke mer etter 16 måneders trofast og problemfri tjeneste. Det er jo klart at dette blir en garani/reklamasjonssak. Jeg prøvde å ringe selger dagen etter problemet oppstod (norsk webshop - ingen av "de store") hvor jeg møtte en automatisk telefonsvarer som lovde at jeg skulle bli ringt opp om jeg la igjen beskjed med nummer. Noe jeg selvsagt gjorde. Mail ble så sendt da jeg ikke fikk noen telefon i løpet av dagen. Siterer egen mail: Hei! Jeg vil med dette reklamere på produkt "Leadtek GeForce 8800GTX" ordrenummer *****, bestilt 5/2/2007. I og med at jeg dessverre ikke finner originalembalasjen lenger, er jeg litt usikker på hvilket nummer på skjermkortet som er serienummeret. Vil tro det står mellom følgende: "***" "***" og "***" Hva som skjedde: Kortet har fungert strålende helt frem til nå. I går (13/7) kræsjet maskinen plutselig totalt under en runde Team Fortress 2. Det samme skjedde innen 30 sekunder i samme spill etter en resart. Etter en ny restart kjørte jeg igang WoW for å se om samme sak skjedde her. Tok et minutt før skjermen gikk i sort. Nå hadde jeg fremdeles lyd i et halvt minutts tid (Ventrilo funket begge veier) før jeg ble tvunget til å bruke reset knappen. Etter enda en restart hvor jeg tenkte at det kunne vært driver relatert og dermed gikk for å laste ned nye, begynte røde artifacts å dukke opp på skjermen allerede i Windows (Vista X64 retail, SP1) hvilket det kun tok et lite minutt før hele skjermen gikk "bananas" og til slutt endte i sort og ufrivillig reset kort tid etter. Problemet er uforandret etter at maskinen nå har stått avslått i et døgn. Hva gjør jeg nå? Etter å ha ringt flere ganger daglig i 4 dager uten suksess sendte jeg en ny mail og ba om tilbakemelding av noe slag. Hei! Sendte mandag (14/7) følgende mail til dere: *sett inn forrige sitat* Situasjonen er uforandret. Har prøvd å ringe dere flere ganger daglig. La mandag også igjen en beskjed med nummeret mitt (før jeg sendte eposten.) Greit, det er ferie. Men dere må da ha NOEN på jobb? Om det så er ferievikarer som ikke helt vet hvilken leverandør/importør som skal kontaktes i forbindelse med mitt produkt, kan dere i det minste kontakte meg å la meg vite dere undersøker saken e.l. Jeg kommer til å legge inn ny erfaring på prisguide.no etter denne saken. Opp til dere nå å berge karakteren, for dette er for dårlig! Greit, var nok kanskje en smule brysk, men er vant med bedre support enn dette. Vært heldig, kanskje. Svaret jeg fikk var som følger: Hei, Vi avvikler ferie, kommer tilbake til deg i begynnelsen av august. Med vennlig hilsen ***** Jeg lurer rett og slett på om dette er ansett som noe man enkelt og greit må akseptere, eller om jeg har noen krav jeg kan stå på. Velger å ikke nevne noen bedrift enn så lenge, siden jeg som sagt er usikker på om dette rett og slett er normalt og noe jeg bare må finne meg i. Takker på forhånd for all hjelp. (PS! Det mangler kanskje en bokstav her og der, nevneverdig "t" siden tastauret på nød-PCn ikke er noe å juble for.) Lenke til kommentar
Harald.. Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 14 dager kanskje? http://forbrukerportalen.no/klageskjema Til selger/motpart: Jeg/vi ber om at De ordner opp i saken på en rask og minnelig måte. Skriftlig svar blir derfor imøtesett snarest og senest innen 14 dager. Dersom ikke svar eller minnelig løsning kan oppnåes, vil jeg/vi oversende saken til Forbrukerrådet sammen med faktura, kvittering, kontrakter og andre dokumenter i saken. Jeg/vi håper imidlertid at et slikt skritt kan unngåes. På den andre siden, med mindre du vil ta saken til forbrukerrådet, har du ikke så mye annet valg enn å vente. Syntes det er greit å nevne navnet til selskapet. Selv om det er lite, virker det ikke som service er helt på topp. Det må de ta konsekvensen av. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Du kan også reklamere mot importør/leverandør. Avhjelp skal skje innen rimelig tid fra reklamasjon. Mener også å ha lest en plass at ferieavvikling ikke kan brukes som unnskyldning. Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Takk, takk. Har allerede sendt mail til produsent for å sjekke hvem som er importør til Norge. Kommer til å oppdatere så snart jeg har noe nytt. Vi får se om jeg får en tilfredsstillende løsning på saken. Hvis ikke, kan dere være sikker på at firmaet blir navngitt Om noen har annet å tilføye, tas som sagt alt imot med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå