Warz Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hei, Jeg har en PC fra Dell (Dimension 5150), men merker at jeg har alt for dårlig skjermkort... Merker lag i diverse spill. Dessutten så skal favoritt spillet mitt snart oppgradere til crysis og da er det vel på tide at jeg gjør meg klar. Dette er min PC: Intel Pentium D CPU 2.80GHz2.79 GHz, 3,50 GB RAM Microsoft Windows XP Professional Versjon 2002 Service Pack 2 Skjermkort: ATI Radeon X600 Jeg har funnet et som virker interessant, men det jeg lurer på er, kan PCen min takle dette kortet? Jeg har null peil Se: XFX GeForce 9800GTX 760M 512MB BLACK, PCI-Express 2.0, 2xDVI,Assassins Creed http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350208 Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ja hovedkortet ditt skal ivertfall takle det. For skjermkortet du har nå er PCI-express og det nye kortet du ser på er også PCI-express. Men da er det avhengig om strømforsyning din er sterk nok til og dra skjermkortet du ser på. Vis det er mulig og se hvor mye watt strømforsyningen du har så kan du enten legge ut infoen her også, så kan man svare på det. Eller du kan ringe komplett der du vil kjøpe kortet og spørre om du har sterk nok strømforsyning. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Dell har oftest "egne" løsninger (kabinett/hk/PSU) så det er ikke gitt at man bare kan slenge inn en ny ATX PSU man kjøper fra en nettbutikk. Dessuten ser man vel egentlig en dobling (minst,hvis ikke tredoblet) av effektforbruk fra 12volt med et 9800GTX kontra X600 . 9800GTX skal i tillegg skal ha 2 x PCI-Ex 6pin power fra PSU tilkoplet rett på sjermkortet.9800GTX er dessuten også 26.6 cm langt. Dell/HP/FSC etc. har heller aldri "overspekket" powersupply , så at den som sitter der er i stand til å takle et 9800GTX er å tro på "julenissen". De spekker disse ferig PC'ene akkurat for å holde konkurransedyktig pris samt å spare kostneder. Ble kanskje en noe nedslående post dette. Men det er tusentall av folk som deg (kjøpere av ferdig PC fra Dell etc) som sitter i saksa og ergrer seg grønne mtp oppgraderinger på tilsvarende produkter. Endret 20. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå