Aleksander- Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hvordan kan jeg formatere hardisken min? jeg bruker windows xp.... :oops: Mvh Alex... Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Reboot med cd i, fjern partisjonen, opprett ny, formater den...følg installasjons greiene. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Beste er å gå inn på hjemmesiden til harddisk-produsenten din. Der har de som oftest program du kan lage formaterings-oppatarts-disketter av. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Beste er å gå inn på hjemmesiden til harddisk-produsenten din. Er ikke du litt på villspor her? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 gå inn i bios, velg "first boot device cd-rom" stapp inn cd, restart maskina, også står det et eller annet sted i innstalasjons programet "format this partition using FAT32/NTFS.." kanskje ikke så lett forklart, men burde gå greit Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Beste er å gå inn på hjemmesiden til harddisk-produsenten din. Er ikke du litt på villspor her? Er ikke det nei. De fleste store harddisk produsenter lager programvare til fixing, scanning, formatering o.l. Bruker selv WD harddisk, og har laget oppstartsdiskett med program fra hjemmesiden til Western Digital, men det programmet virker bare til WD disker... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Få tak i Partition Magic og lag deg startupdisk (2 disketter) meget bra program. Ellers kan du lage en win98 startup diskett. (kan lastes ned fra nett også) Så skriver du bare "format c:" når du har starta opp med den.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Snorre123: Du har helt rett, der lærte jeg noe nytt. WD har utility for partisjonering og formatering (FAT32 og NTFS). Vil ikke tatt det som førstevalg til formatering, men slike disk utilites er noe man bør ha uansett. Ser også at WD kan kopiere disk til disk, det kan jo komme godt med for de som ikke har Ghost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå