anders! Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hei! Har et problem med kortet mitt. Det er kun den nederste av de to DVI portene som fungere på kortet. Har prøvd med flere skjermer. Etter å ha studert utgangene ser jeg at de er litt forskjellige, ikke i oppbygningen men hvordan utgangene er plassert. Er det normalt at det kun er den ene av portene som skal fungere eller er det to forskjellige typer porter? DVI og DVI-E eller hva det heter. Slik ser utgangene ut. Utgang nummer 1 :::::: - Utgang nummer 2 - :::::: Anders Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hei la med et bilde så du kan se hva du har også. Ser jo ut som du har 2 DVI utganger som er speilvendt. Men utgang nr 2 er ivertfall på bilde DVI-D dual link (digital only) er noen av kontaktene knekt i utgangene? Det er noen ganger at en av utgangene er merket med 1 og den andre 2. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Du er klar over at så lenge SLI er aktivert, så virker kun den ene dvi utgangen? Bruker 2 skjermer på mitt gx2 kort og må deaktivere sli for å få brukt begge 2. Så aktivere sli for å spille på den ene skjermen. Begge dvi uttgangene virker egentlig, men du må velge i nvidia kontroll panel hvem av dem du skal benytte så lenge sli er aktivert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Men hakke han et skjermkort med 2 gpuer på? da er det jo en integret SLI er det ikke? kanskje dumt spørsmål men lurte for jeg må skru av CrossfireX på mitt ATI 3870x2 kort som har 4 DVI utganger i vista 64bit, måtte ikke det i XP home. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Skal komme med tilbakemeldinger når jeg kommer hjem på torsdag. Det med SLI er jo kanskje en mulighet? At så lenge SLI er aktivert så kan jeg kun bruke den ene skjermen! Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Han har 2 gpu'er ja. Men sli er aktivert som default. Grunnen til at kun den nederste fungerer er nettop grunnet at sli er aktivisert. Går man inn i Nvidia Control panel og setter kortet til "multi monitor mode" så virker begge dvi + hdmi utgangen. Dette kortet er noe upraktisk hvis man benytter 2 skjermer også, iom at man må aktivere / deaktiver sli hele tiden med tanke på om man skal bruke 1 vs 2 skjermer. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Fikk en kamerat av meg til å prøve å deaktivere SLI. Du hadde rett Miracl. Etter å ha deaktivert SLI fungerte begge utgangene! Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hvis du har 2 skjermer, så kommer du fort til å bli lei dette kortet jeg vurderer å bytte til 280gtx selv, grunnet at det er mas å måtte deaktive sli,restarte, aktivere sli,restart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå