Fylla Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 NB : er ikke sikker om dette var rette plassen og poste dette men prøver meg. Heisann, fikk et brev i posten fra Vernepliktsverket der det sto "Fritak for Militær Førstegangstjeneste i fredstid" jeg ble litt glad når jeg så det, men nå i etter tid har jeg tenkt over saken og vil inn, hvordan melder jeg meg inn for Førstegangstjenesten? -Fylla Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hvorfor er du ikke tjenestedyktig? Lenke til kommentar
Fylla Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 var på sesjon 21 februar 2006 og fikk levert lege erklæring på ryggen etter en liten ulykke på bil verksted. men nå per dags dato så mener jeg og legen at jeg er helt grei i ryggen etter trening osv. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Må du gjøre siviltjeneste da, når du ikke er tjenestedyktig? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 ring VPV på 03003, forsvarets felles telefon-nummer. de kan kanskje svare deg... Lenke til kommentar
Fylla Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 var på sesjon 21 februar 2006 og fikk levert lege erklæring på ryggen etter en liten ulykke på bil verksted.men nå per dags dato så mener jeg og legen at jeg er helt grei i ryggen etter trening osv. du mener som å jobbe i barnehage osv. i 1 år eller noe? Må du gjøre siviltjeneste da, når du ikke er tjenestedyktig? har du peiling på når man kan ringe? åpnig's tider osv. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hvis legen mener du er bra i ryggen nå får du garantert slippe inn, det viktigste de ser etter er motiverte soldater, det er bare å prøve å ringe i kontor tid i uke dagene, en kompis av meg fikk ikke inkalling men ringte og sa han var interesert, han fikk komme inn selv om rekruttskolen allerede var startet Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Må du gjøre siviltjeneste da, når du ikke er tjenestedyktig? Det kan eg ikkje tenkje meg. Militærnektarane blir ikkje kalt inn i større grad enn andre rekruttar, grunna for lite kapasitet i begge system. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Må du gjøre siviltjeneste da, når du ikke er tjenestedyktig? Det kan eg ikkje tenkje meg. Militærnektarane blir ikkje kalt inn i større grad enn andre rekruttar, grunna for lite kapasitet i begge system. Så det er muligheter for å slippe både millitæret og siviltjeneste? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Bruno99: er du tjenesteudyktig så slipper du alt, er du tjenestedyktig, men nekter militær tjeneste så blir det sivil-tjeneste. sivil-tjeneste er altså for dem som fysisk kan gjennomføre førstegangstjenesten, men av en eller annen grunn ikke tar den militært. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hadde en kompis som ble erklært tjenesteudyktig på grunn av problemer med ryggen (eller noe annet, husker ikke), han ønsket å gjennomføre førstegangstjeneste, men fikk ikke likevel. Men en telefon til VPV kan ikke skade. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Har en kamerat som prøvde å slippe unna militæret når han var på sesjon, han ble satt som tjenestedyktig. Lenke til kommentar
Soldatmbx Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg har hatt akkurat samme problemet. Ble klassifisert tjenesteudyktig fordi jeg sa at jeg hadde vondt i ryggen og trodde ikke at jeg ville kunne klare førstegangs tjenesten. DETTE ER DET DUMMESTE JEG HAR GJORT ! I etterkant av tid, øsnket jeg å komme meg inn i forsvaret. Det tok meg 3 månder med brev frem og tilbake. Men til slutt slapp de meg inn:) Det gjelder bare å stå på'DA MENER JEG VIRKELIG STÅ PÅ. Ikke bli skuffet visst du for avslag på første forsøk på å prøve å få omgjort din tjenesteudyktighet. Det tok meg 4 brev frem og tilbake. Bare vis at du er fult motivert og virkelig ønsker dette her:) har du noen spørsmål. Så ikke ikke nøl med å ta kontakt med meg. Legger til det at, forsvaret nå til dags ønsker å ta inn fære og fære. Og de som blir tatt inn er som regel de som er best fysisk. Og ryggen er virkelig ikke det enkleste å få omgjort din tjenesteudyktighet. Bare stå på! Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg har hatt akkurat samme problemet. Ble klassifisert tjenesteudyktig fordi jeg sa at jeg hadde vondt i ryggen og trodde ikke at jeg ville kunne klare førstegangs tjenesten. DETTE ER DET DUMMESTE JEG HAR GJORT ! I etterkant av tid, øsnket jeg å komme meg inn i forsvaret. Det tok meg 3 månder med brev frem og tilbake. Men til slutt slapp de meg inn:) Det gjelder bare å stå på'DA MENER JEG VIRKELIG STÅ PÅ. Ikke bli skuffet visst du for avslag på første forsøk på å prøve å få omgjort din tjenesteudyktighet. Det tok meg 4 brev frem og tilbake. Bare vis at du er fult motivert og virkelig ønsker dette her:) har du noen spørsmål. Så ikke ikke nøl med å ta kontakt med meg. Legger til det at, forsvaret nå til dags ønsker å ta inn fære og fære. Og de som blir tatt inn er som regel de som er best fysisk. Og ryggen er virkelig ikke det enkleste å få omgjort din tjenesteudyktighet. Bare stå på! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det er godt å høre at det er noen ordentlige folk der ute,som ikke er opptatt av å snike seg unna ! :-) Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg fikk samme brev som deg jeg, men når jeg var på sesjon så fikk jeg beskjed om at jeg var tjeneste dyktig og jeg skulle inn (1. ganstjeneste). Rare greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå