Gå til innhold

Ipod nekter å dukke opp i itunes!

Anbefalte innlegg

Så er det i gang igjen, formaterte pc-en og installerte Itunes på nytt. Nå nekter ipoden å komme opp i itunes!

Jeg finner ipoden i windows utforsker, så er ikke der problemet ligger. Har også prøvd å feilsøke med itunes sin "automatiske feilsøkingsgreie" men da klikker bare Itunes, elendig. Jeg har også resatt ipoden, heller til ingen nytte!

Hadde ipoden tilkoblet under installasjonen av itunes, var det feil eller rikig? Begynner å bli riiiimelig irritert nå, da itunes aldri fungerer som det skal!

Tips til hva som kan løse dette tåpelige problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den gamle. Ipod 20gb med klikkehjul (ikke den med 4 egne taster til play osv), men med vanlig skjerm, ikke farge.

Jeg har selvbygget pc, så den består av mye rart. Kjører XP med SP2. Itunes versjon 7,7, nyeste :)

Har også prøvd en annen firewire-kontakt, uten hell :(

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg det? Husker jeg takket nei til å bruke winamp til å styre enheten med, men det er lenge siden :S

Er forresten rimelig oppgitt nå, det forbanna programmet er jo så møkk at det er heeeelt utrolig! Funker ikke som det skal, bør jeg prøve noen eldre versjoner?

Lenke til kommentar
winamp library>Portables.

Winamp har innebygget støtte for ipod.

Ligger ingenting der :S

Edit: Jo, kanskje! Ligger en som heter Lydbøker på 18.56 gb, så er nok den ja! Problemet er jo at det ligger masse drit på ipoden fra før av som jeg ikke får fjernet, så formaterte den. Resatte og så får jeg se hva som skjer nå.

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

Det å formatere iPoden er ikke noe god ide hvis jeg forstår det rikitig at det er det du har gjort. Jeg har selv gjort det en gang med iPod Mini, og heldigvis kjente iTunes den igjen og lot meg gjenopprette den, men ikke noe å anbefale. At den kommer opp som en disk er jo positivt, det viser jo at pcen iallefall forstår at den er koblet til og problemene sikkert ligger i iTunes eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Well, then im screwed! Ipoden funker jo normalt og mappene er det samme som før formateringen. Er desperat og ekstremt oppgitt over hvor elendig ting er laget. Er det et eget program som gjennoppretter ipod til fabrikkstandard? (utenom itunes)

EDIT: Kommer opp i windows forsatt. Er jo bare at hele programmet er så evneveikt at det ikke forstår at det er en ipod jeg gjerne vil bruke! Hvis noen kan fortelle meg hva som er feil blir jeg veldig glad, for akkurat nå hater jeg Apple.

EDIT2: Nå har jeg funnet den i itunes etter flere timer med dritt og møkk! Personlig hater jeg Apple. Itunes fungerer ikke skikkelig på hverken laptop eller stasjonær pc. Maken til dritt skal man lete lenge etter! :realmad:

Takk for all hjelp! :)

---

Når jeg kobler den til nå forteller itunes at den har oppdaget en ipod med feil, greit nok. Jeg velger gjenopprett (som anbefalt) og dette går greit. Men når det er ferdig fryser programmet. Når jeg løser ut ipoden står det at jeg skal koble til strømadapter, det gjør jeg. Så kobler jeg til igjen og får samme beskjed. Jeg skjeller ut møkkaprogrammet og prøver på nytt, samma driten!

Hva skal jeg gjøre for å gjenopprette min ipod uten at programmet klikker? Er så utrolig fed up med apple, ipod, itunes, imywhatever!

Tips?

Endret av datating
Etter streken limte jeg inn innlegget fra en ny tråd siden dette hører sammen
Lenke til kommentar

Det forbanna møkkaprogrammet lar meg ikke håndtere filene mine selv!

Er det noen som har et alternativ program som funker bedre en winamp? Måtte Apple brenne i helvete!

Er det noen mulighet for å deaktivere "oppholdsfri avspilling", er dritlei av at Apple skal styre alt jeg helst vil styre selv! Jeg vil høre mine filer som de er, ikke som itunes vil at jeg skal høre de!!!

Hvor skrur man av automatisk oppdatering? Jeg vil lage ALLE spillelistene først, så synce! Gidder vel for faen ikke å sitte å vente på at alt skal overføre, jeg vil sove når det skjer!

Hvorfor blir alle sangene lagt inn? Hvorfor er det INGENTING som funker som det skal i dette programmet!?

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

At Apple suger er ikke noe nytt. Men folk lar seg blende av designet og den høye prisen, så lite å gjøre med det.

Alternativt kan du legge inn ett annet operativsystem enn det apple har lagt inn, da vil du få enda flere funksjoner

http://www.rockbox.org/

How to restore an iPod

These instructions have been tested on Linux. BSD users may find them useful, just change the device names.

1. Download the MBR for your iPod model from the IpodConversionToFAT32 page.

2. Put the the MBR onto the iPod:

dd if=mbr-xxxx.bin of=/dev/sdX

3. Make Linux reread the MBR:

hdparm -z /dev/sdX

4. Download the .ipsw file for your iPod model from http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/.

5. The .ipsw file you just downloaded is actually a ZIP file - unzip it and you should see a file named Firmware-X.Y.Z (where X, Y and Z are numbers).

6. Put the the Firmware-X.Y.Z file to the first partition on your iPod:

dd if=Firmware-X.Y.Z of=/dev/sdX1

7. Format the second partition with FAT32. Make sure it's FAT32, not FAT16 - Rockbox only supports FAT32 on the iPods.

* For iPods (except the 5.5G) with 512-byte sectors:

mkfs.vfat -F 32 /dev/sdX2

* For 5.5G iPods (with 2048-byte sectors):

mkfs.vfat -S 2048 -F 32 /dev/sdX2

* An alternative command for 5.5G iPods with 2048-byte sectors storage:

mformat -S 2048 -M 2048 -F DRIVE_LETTER:

Notes:

1. After putting Firmware-X.Y.Z on the iPod, when you first reboot your iPod it will update the contents of its flash ROM. Follow the instructions on your iPod's screen (to insert the charger) and DO NOT interrupt this process. If you interrupt it, then there is a very good chance that your iPod will be unusable.

2. FOR 5.5G USERS There had been at least one report that mkfs.vfat has issues when dealing with disks with 2048-byte sectors (i.e. the 30GB and 80GB 5.5G iPod videos). But I've successfully used mkfs.vfat with the proper arguments as above, on my iPod Video 5.5G with the original 80GB disk and CF Card mod. YMMV -- WilliamPoetra - 10 Jun 2008

3. The 5.5G iPod actually has a normal 512-byte sectors disk for the 30 GB model and a 1024-byte sectors disk for the 80 GB model. The 2048-byte sectors mentioned above is the sector size reported by the USB interface. Since it is exported as 2048-byte sectors, if we format the partition with 512-byte sectors the OF might be able to access it just fine but Linux would not be able to mount the filesystem.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg skal på ferie, så blir litt mye å gjøre akkurat nå! Men takk for tipset, skal absolutt sjekke det ut senere :)

Er det noen programmer som gjør samme jobb som itunes? Blir rett og slett kvalm av hvor dårlig det er, ingenting fungerer som jeg vil at det skal gjøre. Alternativer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...