Gå til innhold

nforce2 med raid - dårlig utvalg


Yamato47

Anbefalte innlegg

Jeg finner ingen nforce2-kort med plass til mer enn 4 ide-enheter. Det nærmeste jeg kommer er et kort fra MSI med tre ide-porter på bildet, men spesifiseringene sier at det kun er plass til 4 ide-enheter.

 

Jeg synes det er latterlig dårlig, at ikke de store produsentene tilbyr nforce2-kort med ide-raid. Det finnes dungevis av kt333/400-kort med dette. Jeg har cd-brenne, dvd-spiller og tre harddisker, hvilke valg har jeg hvis jeg skal oppgradere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan alltids kjøpe ata kontroller til 400-500 kr eller raid kontroller til 600-800 kr. og de fleste nforce2 korten har s-ata.. så det vil da si att du har plass til 4 vanlige enheter + 2 s-ata da uten ata kontroller.. med kontroller får du totalt 10.. vel å merke kan en vel bare bruke s-ata disker på s-ata portene.. men det er vel å få konverter ting

Lenke til kommentar

mitt nforce2 hovedkort er ustabilt..

cpu'en ligger på 60grader ( billig vifte som lixom skal takle xp2700 fra psdata)

 

men jeg har bestilt ny..

maskinen min klikker når jeg starter feks quake2 eller quake3.

skjermkorte er ustabilt ( mulig det ikke passer sammen med hovedkorte)

det er ett gf2 GTS

det flimrer i biosen og når skjermkort driverene ikke er instalert.

også flimrer det altid når jeg kjører filmer. ser jeg for lenge på filmene rebooter maskinen :(

noe som også ofte skjer er at maskinen fryser mens jeg surfer.

da kan jeg først bevege musen helt til jeg klikker mange ganger på musen ( da fryser det seg)

 

veldig rart.. håper ny ram og vifte fikser problemet..

skjermkorte har fungert fint flere år på ett abit k7a 266 hovedkort.

har også nyeste bios og drivere.. så det er rart :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...