f-bernts Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 har et problem med en gammel labrop toshiba 1900-203 La inn en ny hdd. Den som sto i var 30gb, den nye 160gb Men i bios står det "none" der hdd typen står? wtf!! Den gamle hdd'en hadde en lik adapter som jeg flytta over til den nye, det var like mange pin's på begge diskene + at master og slave settings er helt like (2,5 tommer ide disk) PC er nå selfølgelig 100% tom siden det er en helt ny hdd i den. Vet ikke hva jeg skal gjøre Finner ikke oppdateringer for gamle bios'er på toshiba, siden er alt for vanskelig å finne frem på. Vet jeg har vært der for noen år siden, men glemt ut hvor jeg gikk:-( hva kan være årsaken til dette. Pc kan jo ikke forkaste disken, xp brukes jo fortsatt og støtter stoore disker Noen forslag til hva som kan være galt? takk Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 OS-disk er satt til master og nye er satt til slave ? Forstod ikke helt forklaringen Lenke til kommentar
f-bernts Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Den er master (dvs på denne ingen jumper på) Kun plass til 1 disk, er en gammel labtop Så den nye er den eneste HDD'en Endret 20. juli 2008 av f-bernts Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kan være at BIOS ikke støtter 48-bit LBA, dvs disker over 120 GB. http://www.48bitlba.com/ Lenke til kommentar
f-bernts Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Ah, klarte å finne sånn halveis frem på rotesia til toshiba, og et forum som sa akkurat det samme, kun 128gb, så kan sikket stemme, men å finne frem til oppdateringer (finne arkivet som r der) er 100% umulig. men prøver med en 120gb disk så får vi se...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå