P0nduz Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hei Har lagt inn e-post på mobilen og tenker derfor litt på hvilken kostnad som kan pålåpe på datasiden. Hvis jeg i snitt får 10-15 epost om dagen på pushmail hvor mye kan jeg forvente at det kommer til å koste? Har netcom mewe abonement. Takker for alle svar. Mvh ..Christer.. Lenke til kommentar
runel Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det enkleste er jo og se hvor store e-postmeldingene er (Står alltid hvor mange kB de er på, om du går inn på meldingsdetaljer ell lign). Ta snittet på dette, og gang opp med pris pr nedlastede MB for ditt abbonement, og du har svaret. Ikke verre;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 med push er du konstant tilkoblet, og det koster. hvis mewe er som andre netcomabonnementer er det maks 20 per dag, noe du sannsynligvis når Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) med push er du konstant tilkoblet, og det koster. Ikke nødvendigvis. Det kommer helt og holdent an på protokollen som brukes og hvor ofte det pinges mellom klient og server. Selv bruker jeg en løsning basert på IMAP IDLE. Får ca 7-12 mail pr dag. De siste tre månedene har jeg betalt henholdsvis 41,06 38 og 42,76 i datatrafikk med netcom smarttalk uten noe ekstra data abb. Bruker aldri mobilt internett til noe annet enn push. Rimelig lite med andre ord, litt over 1 kr pr. dag. Hva slags push tjeneste har du vært borti Captain Ødegård som når 20 kr pr dag? Det er jo helt absurd å bruke like mye på to dager som løsningen jeg bruker bruker på to uker. Endret 20. juli 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå