Gå til innhold

Automatisk viftestyring, trenger litt input

OnetroM

Anbefalte innlegg

Jeg har pc'n stående på et rom hvor temperaturen varierer endel nå på sommeren grunnet sterkt solinnstråling. Bytter i disse dager ut kabinettet med et Lian Li PCB25B og ønsker i tillegg å kunne ha automatisk viftestyring. Prisguiden er meget mangelfull og det samme er stort sett informasjonen på produktene i de forskjellige nettbutikkene.

Har har igrunn funnet to alternativer, men de har sine bakdeler begge to. Håper noen har erfaringer med disse eller andre alternativer.

* Lian Li TR-3

+ 3,5", liten og snerten

+ 3 individuelle kanaler m/tempsensorer

+ Dynamisk viftehastighet, økning av turtall korresponderer med økning i temperatur.

----Visstnok ubrukelig manual som gjør montering og oppsett til et sant helvete..

* Thermaltake Hardcare 12

+ 4 kanaler med tempsensor, individuell styring.

+ manuell overstyring

- instillinger resettes til default ved reboot(!), ingen batteribackup. (dette finnes på Hardcano13, men den finner jeg ingen butikker som har)

- 5,25", litt stort. Ser ut som en bilstereo ;)

________

Kabinettet mitt har to vifter inn og en ut og disse skulle jeg hatt kontrol på. Fint om man også kan koble på CPU-vifta, men den jeg har idag har uansett kun to ledere og ingen turtallsavlesning. Den er uansett såpass stille at den ikke er plagsom. GPU justerer seg selv ved last og kan fortsette med det. Støyproblem er ikke noe problem under spiling, men idling/surfing osv.

Jeg vet endel ikke tør stole på automatiske styringer, men den sjansen tar jeg. Spesielt når jeg primært skal styre kabinettvifter. HK kan også stilles inn til å skru av pc'n ved en gitt temp som sikring, aner ikke helt om det funker i praksis..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...